abc.lv skaitļos

Lietotāji online59
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
90% darbu uz Salu tilta pabeigti; no novembra satiksmei būs pieejamas visas joslas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

90% darbu uz Salu tilta pabeigti; no novembra satiksmei būs pieejamas visas joslas

90% darbu uz Salu tilta pabeigti; no novembra satiksmei būs pieejamas visas joslas
90% darbu uz Salu tilta ir pabeigti un, sākot ar novembri, satiksmei tiks atvērtas visas joslas, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Pašreiz jau ir pilnībā pabeigti brauktuves asfaltēšanas darbi. Salu tilta remontdarbu veikšanas termiņš ir 1.decembris. Līdz šim laikam tiks pabeigti atlikušie darbi - tiks saskrūvētas uz brauktuves izvietotās barjeras, tiks pielabotas tilta laiduma daļas un kosmētiski sakārtoti tuneļi.

Pašreiz gan vēl nav sākti papilddarbi, jo pārsūdzību dēļ Satiksmes departaments vēl nav noslēdzis līgumu ar būvdarbu veicējiem.

LETA ziņoja, ka Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja maija beigās akceptēja papildu līdzekļu 1,6 miljonu eiro apmērā piešķiršanu iepriekš neparedzētiem darbiem Salu tilta rekonstrukcijā. No tiem 655 000 eiro nepieciešami ietvju norobežojošo bloku nomaiņai tiltā pār Daugavu un tiltā pār Mazo Daugavu. Tilta būvdarbu laikā, pieaicinot neatkarīgu ekspertu, ticis konstatēts, ka esošo ietvi norobežojošo betona bloku stāvoklis ir neapmierinošs. Saglabājot esošos betona blokus un veicot projektā paredzēto lokālo bloku remontu, to kalpošanas ilgums būšot līdz desmit gadiem, savukārt veikt betona bloku kapitālo remontu būšot dārgāk vismaz par 30%, nekā izgatavot un uzstādīt jaunus blokus, darbu nepieciešamību pamatoja Satiksmes departamentā.

490 000 eiro nepieciešami ratiņu nobrauktuvju un trepju izbūvei Zaķusalas brauktuves posmā. Pašlaik uz sabiedriskā transporta pieturvietām ir iespējams nokļūt tikai pa stāvām trepēm. Lai nodrošinātu vides pieejamību, nepieciešams izbūvēt ratiņu nobrauktuvi un trepes atbilstoši normatīvu prasībām.

Banner 280x280 Banner 280x280

220 000 eiro nepieciešami betona bruģa seguma izbūvei. Renovācijas darbu laikā objektā ticis konstatēts, ka projektā paredzēto risinājumu ietvēs izbūvēt asfaltbetona segumu nav iespējams tehniski veikt atbilstoši kvalitātes prasībām. Apzinoties, ka, izbūvējot asfaltbetona segumu, tas tiks izbūvēts nekvalitatīvi, tika nolemts asfaltbetona segumu aizstāt ar betona bruģa segumu, skaidro Satiksmes departamentā.

220 000 eiro paredzēti mobilizācijas un satiksmes organizācijas izmaksām - papildus darbu izmaksu noskaidrošanai būs nepieciešams rīkot atklātu konkursu, kura rezultātā, iespējams, darbus veiks uzņēmums, kas pašlaik nav iesaistīts darbos uz Salu tilta, līdz ar to nepieciešams paredzēt mobilizācijas un satiksmes organizācijas izmaksas par aptuveno summu 220 000 eiro.

Neatkarīgas būvuzraudzības piesaistīšanas izmaksas ir apmēram 105 000 eiro.

Salu tiltu pēc Rīgas domes pasūtījuma par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli, rekonstruē pilnsabiedrība "LNK Industries", kuras sastāvā ir trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi - "Latvijas tilti", "Enfort" un TTS. Kopā ar papilddarbiem Salu tilta renovācijai tiks atvēlēti ap 10 miljoni eiro.

Salu tilta remontdarbi sākti pērnā gada vasarā, darbi turpinājās arī ziemas periodā. Ziemā pārsvarā visi remontdarbi notika tilta komunikācijas tuneļos, izbūvējot lietus ūdens novadīšanas sistēmu tiltam.

Salu tilts būvēts no 1968. līdz 1976.gadam, un kopš tā laika būtiski remontdarbi tiltam netika veikti. Betona apmetums un seguma virskārta bija nokalpojusi, gājēju tunelim vairs nebija apgaismojuma, arī deformācijas šuves nepildīja savas funkcijas.

LETA

Foto: Zilgma Kukle/LETA

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.