abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1282
Ekspertu atbildes3041
papildināta - Partijām dažādi uzskati par lielo projektu nākotni Rīgā : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

papildināta - Partijām dažādi uzskati par lielo projektu nākotni Rīgā

papildināta - Partijām dažādi uzskati par lielo projektu nākotni Rīgā
(Pievienots TB/LNNK viedoklis pēdējās trijās rindkopās.) Rīga, 21.maijs, LETA. Rīgas pašvaldības vēlēšanās kandidējošām partijām ir dažādi un pat pilnīgi pretēji viedokļi par lielo projektu - Ziemeļu šķērsojuma, Administratīvā centra Torņakalnā un citu - turpmāko nepieciešamību galvaspilsētai, liecina biznesa portāla "nozare.lv" veiktā aptauja. Partija "Sabiedrība citai politikai" (SCP) uzskata, ka šobrīd lielie projekti nav atbalstāmi. Nauda būtu atvēlama sociālo jautājumu risināšanai, jaunu darba vietu radīšanai un esošās infrastruktūras uzlabošanai. Satiksmes uzlabošanai SCP ir piedāvājusi atjaunot dzelzceļa pārbrauktuves, ieviest pastāvīgu labo pagriezienu krustojumos, mazo ielu bruģēšanu asfalta vietā. Nav ticams, ka transporta plūsma tuvākajos gados Rīgā pieaugs, gluži otrādi, to var samazināt, uzlabojot sabiedriskā transporta tīklu un pieejamību, uzskata partija. SCP domā, ka Rīgai šobrīd nav nepieciešams jauns Administratīvais centrs Torņakalnā. Samazinot ierēdņu skaitu, pietiek ar jau esošajām telpām. Savukārt LPP/LC mēra kandidāta Aināra Šlesera prioritāro investīciju projektu saraksts ir ievērojami garāks - tie ir ne tikai tā sauktais Ziemeļu koridors, kuram jākļūst par centrālo tranzītielu Rīgā, un Administratīvais centrs Torņakalnā, kam jāatslogo pašreizējais pilsētas centrs no satiksmes plūsmas, bet arī Rīgas lidostas pilsēta "Rixport", kas iecerēts kā lielākais biznesa, izstāžu un konferenču centrs Ziemeļeiropā, jauna dzelzceļa līnija Centrālā stacija-Rīgas lidosta un Centrāltirgus rekonstrukcija. "Tie ir investīciju projekti, kas jāuzsāk nekavējoties. Ne jau Rīgas pašvaldības budžets to spēs, šādus projektus spēsim īstenot tikai ar privātā kapitāla piesaistīšanu. Aptuveni vienu miljardu latu gadā," norāda LPP/LC. Partija "Pilsoniskā savienība" (PS) uzskata, ka pašlaik lielie projekti Rīgā nav "paceļami" finansējuma trūkuma dēļ. Turklāt vispirms jāmaina nosacījumi lielu būvprojektu uzsākšanai, lai sabiedrībai nešķistu, ka atkal tiks celts kāds "zelta tilts". Pēc PS pārstāvju domām, konkursu nolikumiem jābūt brīvi pieejamiem internetā, par būvprojekta attīstības gaitu un izmaksām jāsniedz tā sauktie progresa ziņojumi. Kad būvniecībai būs labvēlīga situācija, varēs attīstīt gan Ziemeļu šķērsojumu, gan Administratīvo centru Torņakalnā. Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) šaubās, vai šobrīd ir īstais laiks runāt, piemēram, par jauna pilsētas administratīvā centra būvniecību Torņakalnā vai Ziemeļu šķērsojuma būvniecību. "Ja jau šīs idejas reiz atzītas par labām, un tādas tās tiešām ir, tad tās noteikti pelnījušas palikt domes dienaskārtībā. Diemžēl to realizācijai nepietiek tikai ar pašvaldības finansējumu un to turpmākais liktenis būs atkarīgs no iespējām piesaistīt ES finansējumu laikposmā pēc 2012.gada," norāda ZZS izvirzītais mēra amata kandidāts Ingmārs Līdaka. Pēc viņa domām, Ziemeļu šķērsojuma idejas uzturēšana jau šobrīd pilsētai izmaksā nebūt ne mazu summu. Reālāka šķiet zemās grīdas tramvaja maršrutu pakāpeniska izbūve un tālāka ūdensapgādes un kanalizācijas tīkla attīstība. "Te kā īpaši prioritāra būtu pieminama Berģu pieslēgšana Rīgas kanalizācijas sistēmai, tā no piesārņojuma paglābjot Mašēnu ezeru. Līdzīga problēma ļoti aktuāla ir arī Baltezera apkaimē, tā radot reālus draudus Rīgas apgādei ar dzeramo ūdeni. Daudz aktuālāka par jauna pilsētas Administratīvā centra būvniecību Torņakalnā neapšaubāmi ir arī kapitāla lietus ūdens novadīšanas sistēmas un pilsētas meliorācijas sistēmu rekonstrukcija, novēršot ielu un citu vietu applūšanu. Tāpat steidzami jāaktualizē arī "Liec un brauc" sistēmas ieviešana, kaut šobrīd sastrēgumu problēma mazinājusies," uzskata Līdaka. Līdaka pieļauj, ka līdzās aizsāktajiem apjomīgajiem Rīgas transporta sistēmas pilnveidošanas projektiem, iespējams, radīsies arī citas aktualitātes šajā jomā, jo drīzumā tiks pabeigta Pierīgas mobilitātes plāna izstrāde. Bez šī plāna secinājumu izpētes būtu visai riskanti izvērtēt ne tikai tālākās Rīgas transporta sistēmas attīstības prioritātes, bet arī Ziemeļu šķērsojuma, Administratīvā centra un citu iespējamo dižprojektu lietderību un loģiku. Tautas partija (TP) par svarīgāko infrastruktūras objektu tieši Rīgas attīstības kontekstā uzskata Rīgas brīvostu, kas pat krīzes laika spēj dot ievērojamus ienākumus pašvaldības budžetā. "Faktiski saistībā ar Rīgas brīvostas attīstību ļoti svarīgi ir turpināt darbu pie tā sauktā Ziemeļu šķērsojuma, kas ne tikai daudz efektīgāk par Dienvidu tiltu risinātu Rīgas satiksmes problēmas, bet būtu arī ļoti svarīgs priekšnosacījums brīvostas attīstīšanai," sacīja TP izvirzītais mēra amata kandidāts Andris Ārgalis. Latvijas Sociāldemokrātiskā strādnieku partija (LSDSP) Ziemeļu šķērsojumu, Administratīvo centru Torņakalnā un tam līdzīgus projektus šobrīd neatbalsta. LSDSP uzskata, ka prioritāra ir jaunu dzīvokļu un bērnudārzu celšana, kā arī esošo dzīvojamo māju, skolu, bērnudārzu siltināšana un renovēšana. Pēc LSDSP pārstāvju domām, paralēli iepriekš minēto objektu uzlabošanai nepieciešams izveidot pašvaldības banku, kuras viens no pamatuzdevumiem būs piesaistīt Rīgas pilsētai investīcijas, kas ļautu attīstīt arī infrastruktūras un ražošanas objektus. Runājot par lielajiem projektiem, partijas "Jaunais laiks" (JL) pārstāvji uzskata, ka atbalstāma ir Ziemeļu šķērsojuma izbūve, kur JL saredz satiksmes problēmu risinājumu, - ir jārīkojas ātri un 20% līdz 30% no izmaksām sedzot no Eiropas fondu līdzekļiem. Pēc JL izvirzītā Rīgas mēra amata kandidāta Edgara Jaunupa domām, ir skaidri un ātri jāsaprot, kā šis projekts jārealizē, - tunelis vai tilts, kurā vietā, un pēc iespējas ātrāk to jāsāk īstenot, jo lētāk kā patlaban to nevarēs uzcelt nekad. Tiklīdz ekonomiskā aktivitāte atdzīvosies, tā cenas tikai augs. Tāpat ļoti svarīgi šim projektam ir piesaistīt Eiropas naudu. Svarīgi apzināties, ka satiksmes problēma Rīgā nekur nav zudusi, tas, ka tās pašlaik nav, nozīmē tikai to, ka patlaban ir tiešām būtiskas ekonomiskās problēmas un cilvēki mazāk brauc ar auto. Dienvidu tilts nav atrisinājis visas Rīgas satiksmes problēmas, uzskata Jaunups. JL kā lielo projektu prioritāti ir izvirzījis bērnudārzu rindu jautājuma atrisināšanu divu gadu laikā. Lai īsā termiņā atrisinātu šo problēmu, ir jāizmanto abas metodes: pirmkārt, pašvaldība pirmsskolas izglītības iestādes var celt vai pielāgot bijušās skolas ēkas pati. Savukārt otrs risinājums saistīts ar publiskās partnerības principa ieviešanu, ieviešot principu "nauda seko bērnam". Savukārt apvienības "Tēvzemei un Brīvībai"/LNNK pārstāvji uzskata, ka šobrīd svarīgākais ir pabeigt tos lielos projektus, kas pilsētā jau ir uzsākti, - Austrumu maģistrāles izbūvi, Lubānas ielas savienošanu ar Juglas ielu, Brīvības ielas dublieri, Dienvidu tilta trešās kārtas izbūvi un citus. "Nedrīkst nenovērtēt šī brīža ekonomisko situāciju un to, kādas sekas tā var atstāt uz nepārdomātu, varētu pat teikt, pārgalvīgu pilsētas attīstību. Šobrīd pilsētai svarīgākais ir sabalansēt budžetu un nodrošināt obligāto funkciju realizēšanu, kur prioritāra šajos apstākļos ir sociālā sfēra," uzskata Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK). "Es jau agrāk esmu teicis, ka pilsētai vairāk par Dienvidu tiltu bija nepieciešams Ziemeļu šķērsojums, tomēr, ja ir sperts solis, tas ceļš jānoiet līdz galam. Skaidrs ir viens - arī šis projekts tālākā nākotnē varētu tikt realizēts vienīgi ar Eiropas struktūrfondu un valsts atbalstu," norāda Birks.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

VNĪ uzsāks vēsturiskā “Saktas” nama uzraksta atjaunošanas darbus

VNĪ uzsāks vēsturiskā “Saktas” nama uzraksta atjaunošanas darbus

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNI) noslēgusi cenu aptauju par “Saktas” nama izkārtnes joslas un uzrakstu atjaunošanas darbiem. Šī projekta ietvaros divu telpisko neona uzrakstu “Sakta” projektēšanas un uzstādīšanas darbus vēsturiskajā fontā un lielumā veiks SIA “Eltex”, atklāj VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova.

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.