Izvēlēti nekustamo īpašumu vērtētāji "Rail Baltica" projektam Latvijā
Rīga, 8.nov., LETA. Atklātā konkursā noskaidroti seši uzņēmumi, kuri "Rail Baltica" projektam nepieciešamajiem nekustamajiem īpašumiem noteiks tirgus vērtību un kompensējamo zaudējumu vērtību, aģentūru LETA informēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.
Vispārīgā vienošanās par nekustamā īpašuma tirgus vērtības un kompensējamo zaudējumu noteikšanu tiks slēgta ar SIA "Grant Thornton Baltic", SIA "Biznesa konsultantu grupa", SIA "VCG ekspertu grupa", SIA "Vestabalt", SIA "Interbaltija" un SIA "Eiroeksperts", kā arī vienošanās tiks slēgta ar trim uzņēmumiem - "Grant Thornton Baltic", "Biznesa konsultantu grupa" un "Eiroeksperts" par komersanta darbības (biznesa) un nemateriālo aktīvu novērtēšanu.
"Noslēgtais atklātais konkurss apliecina, ka esam vēl soli tuvāk projekta "Rail Baltica" īstenošanai. Izdevies sasniegt konkursa mērķi - nodrošināt plašu profesionālo nekustamo īpašumu vērtētāju skaitu. Ir nodrošināta konkurence izpildītāju vidū, tādejādi varēsim sasniegt ekonomiski efektīvāko cenu vērtēšanas darbu veikšanai. Par katru darba uzdevumu vērtētāji konkurēs savā starpā. Pakalpojuma veikšana nepieciešama atsavināšanas procesa īstenošanai un taisnīgas atlīdzības noteikšanai," norādīja "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes loceklis Agnis Driksna.
Konkursā pieteicās kopumā septiņi pretendenti.
Īpašumi tiks atsavināti pakāpeniski līdz 2020.gada beigām. Par atsavināšanas procesa uzsākšanu "Eiropas dzelzceļa līnijas" katru īpašnieku informēs personīgi.
Vispārīgās vienošanās termiņš būs 48 mēneši no vispārīgās vienošanās spēkā stāšanās dienas vai līdz vispārīgās vienošanās kopējās summas 1,2 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) jeb 1,45 miljoni eiro ar PVN sasniegšanai.
Pirmajā iepirkuma daļā - nekustamā īpašuma tirgus vērtības un kompensējamo zaudējumu noteikšana - līguma summa ir 800 000 eiro bez PVN jeb 968 000 eiro ar PVN, bet otrajā daļā - komersanta darbības (biznesa) un nemateriālo aktīvu novērtēšana - līguma summa ir 400 000 eiro bez PVN jeb 484 000 eiro ar PVN.
Iepirkums tiek līdzfinansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) projekta "Eiropas standarta platuma 1435 milimetru dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" finanšu līdzekļiem.
"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir valsts kapitālsabiedrība, kuras dibināšanas mērķis ir dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūves projekta īstenošana Latvijā.
"Rail Baltica" būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot "Rail Baltica" pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai "Rīga", Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināļi, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.
Dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) - multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums Latvijā būs aptuveni 260 kilometru. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.