abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25972
Nozares raksti1319
Ekspertu atbildes3041
"TAV Havalimanlari Holding" galvenie konkurenti lidostas attīstības projekta konkursā būšot Vācijas un Indijas kompānijas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

"TAV Havalimanlari Holding" galvenie konkurenti lidostas attīstības projekta konkursā būšot Vācijas un Indijas kompānijas

"TAV Havalimanlari Holding" galvenie konkurenti lidostas attīstības projekta konkursā būšot Vācijas un Indijas kompānijas
Rīga, 10.sept., LETA. Lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstības konkursā spēcīgākie konkurenti ir Vācijas "Hochtief AirPort GmbH" un Indijas "GMR Infrastructure Limited", šodien žurnālistiem sacīja "TAV Havalimanlari Holding AS" prezidents un valdes priekšsēdētājs Mustafa Sani Seners. Šodien konsorcijs "TAV Havalimanlari Holding AS" un "Skonto būve" oficiāli paziņoja par savu iesaistīšanos lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstības projekta konkursa otrajā un noslēguma posmā. Kā ziņots, konkursa otrajai kārtai kvalificējies arī konsorcijs "Aerix Consortium", "GMR Infrastructure Limited", "Hochtief AirPort GmbH" un "Siemens Project Ventures GmbH". Seners atzina, ka redz lielas izaugsmes iespējas Rīgas lidostā, to padarot par tiltu starp Austrumiem un Rietumiem Eiropas ziemeļos. "TAV Havalimanlari Holding" pārvalda Stambulas "Ataturk" lidostu, kas, pēc Senera vārdiem, arī darbojas kā tilts starp Austrumiem un Rietumiem, tikai Eiropas dienvidos. Tas liecina par kompānijas lielo pieredzi starptautiska tranzīta centra veidošanā. "TAV Havalimanlari Holding AS" sadarbību ar "Skonto būvi" sāka pirms diviem mēnešiem. Seners ir pārliecināts, ka "Skonto būve" ir labākais iespējamais partneris Latvijā, lai realizētu projektu. "Skonto būves" viceprezidents Ivars Millers pauda gandarījumu par "TAV Havalimanlari Holding" izteikto piedāvājumu sadarboties lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstības projektā. Viņš ir pārliecināts par koncerna veiksmīgo startu konkursa noslēgumā un solīja, ka tiks darīts viss iespējamai, lai šo projektu realizētu pēc iespējas ātrāk. Millers neuzskata projektu par "treknu kumosu", bet gan saskata milzīgu atbildību par tā īstenošanu. Projekta veiksmīgas īstenošanas rezultātā radīsies daudz darba vietu, tāpēc projektā ir jāiegulda visas rezerves. Tas ir viens no projektiem, kas var izvest Latviju no ekonomiskās krīzes, uzskata Millers. "TAV Airports Holding" ir lidostu operators Turcijā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza valstīs, pārvalda Stambulas "Ataturk" lidostu, Ankāras "Esenboga" iekšzemes un starptautisko lidojumu termināļus, Izmiras "Adan Menderes" starptautisko lidojumu termināli Turcijā, Tbilisi un Batumi starptautiskās lidostas Gruzijā, kā arī Monastiras "Habib Bourguiba" starptautisko lidostu Tunisijā. "TAV Airports" pieder ekspluatācijas tiesības arī Antālijas "Gazipasa" lidostā Turcijā, Enfidas "Zine Abidine Ben Ali" starptautiskajā lidostā Tunisijā, Skopje "Alexander the Great" lidostā un Ohridas "St.Paul the Apostle" lidostā Maķedonijā. Uzņēmuma struktūrā ietilpst 13 filiāles, un patlaban "TAV Airports" sniedz tādus pakalpojumus kā sauszemes apkalpošana, termināļu ekspluatācija, beznodokļu veikalu darbība, ēdināšanas serviss, informācijas apstrāde un drošības serviss. "TAV Airports" katru gadu apkalpo 315 000 lidojumu, 300 lidsabiedrības un 35 miljonus pasažieru. Lidostās strādā vairāk nekā 14 000 darbinieku. "Skonto būve" dibināta 1995.gadā, nodarbojas ar visa veida celtniecības un projektēšanas darbu veikšanu. "Skonto būve" pērn sasniedza 107,6 miljonu eiro (75,32 miljonu latu) ielu apgrozījumu. Kompānijas konkurētspēju un attīstību veicina vairāki saistītie uzņēmumi. Pēdējo četru gadu laikā kopējais pastāvīgo un līgumdarbinieku skaits uzņēmumā svārstās no 300 līdz 2000 cilvēkiem, atkarībā no objektu skaita un darbu apjoma. Kā ziņots, lidostas "Rīga" konkursa komisija otrajā kārtā atlasīs un izvēlēsies vienu pretendentu, ar kuru slēgs līgumu, dibinot kopuzņēmumu starptautiskās lidostas "Rīga" attīstībai. Konkursa otrajai kārtai kvalificējies konsorcijs, kurā ietilpst "Siemens Project Ventures GmbH", "Grupo Soares da Costa SA" (SGPS) un "Aureus Kapitāls AS". Kā raksta laikraksts "Dienas Bizness", "Aureus Kapitāls AS" cieši saistīta ar Ventspils uzņēmējiem Olafu Berķi, Igoru Skoku un Genādiju Ševcovu. Berķis laikrakstam atzinis, ka "mūsu kompānija bija tā, kas piedāvāja sadarbību partneriem šajā projektā". Konkursa otrajai kārtai kvalificējies arī konsorcijs "Aerix Consortium", kuru veido kompānijas "Aecon concessions", "Africa Israel Investments Ltd.", "AFI Europe N.V.", "Morgan Stanley Infrastructure Inc." un "Save Aeroporto di Venezia marco Polo S.p.A". Konkursam kvalificējusies arī publiska SIA "GMR Infrastructure Limited", kas reģistrēta Indijā un tiek kotēta Bombejas biržā. "GMR" ir vadošais Indijas infrastruktūras attīstītājs ar 6,5 miljardu ASV dolāru (3,17 miljardu latu) aktīviem. Konkursā piedalās arī "Hochtief AirPort GmbH", kas ir viena no pasaules vadošajām privātajām neatkarīgajām lidostu vadības kompānijām, kurai pieder akciju daļa Atēnu, Budapeštas, Diseldorfas, Hamburgas, Sidnejas un Tirānas lidostās. Šī konkursa mērķis ir izvēlēties partneri vai konsorciju, ar kuru lidosta "Rīga" veidos kopuzņēmumu saskaņā ar publiskās privātās partnerības principiem un kurš spēs lidostas "Rīga" attīstības projekta ātrai un efektīvai ieviešanai piedāvāt izdevīgākos līguma noteikumus. Tāpēc partnerim būs jānodrošina lidostas attīstības projekta finansēšana un vadība, objektu būvniecība un visu infrastruktūras objektu uzturēšana un apsaimniekošana. Konkurss notiek divās kārtās - pirmā kārta paredzēja pretendentu kvalifikācijas pieteikumu iesniegšanu, kas nozīmē novērtēt iespējamo dalībnieku pieredzi un gatavību konkursa otrajai kārtai - partnera atlasei kopuzņēmuma nodibināšanai starptautiskās lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstībai. Konkursa otrā kārta ilgs piecus mēnešus. Līguma parakstīšana paredzēta 90 dienu laikā pēc konkursa otrās kārtas rezultātu paziņošanas datuma. Tas nozīmē, ka praktiskie infrastruktūras attīstības darbi sāksies nākamā gada jūnijā. "Konkursa nolikums izvirza ļoti augstus kritērijus visiem dalībniekiem, nosakot skaidrus un caurskatāmus spēles noteikumus. Esam gandarīti, ka konkursa otrajai kārtai ir izdevies piesaistīt lielu ārvalstu un vietējo partneru interesi," sacīja lidostas valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters. Starptautiskās lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstība iekļauj piektās un sestās attīstības kārtas īstenošanu. Faktiski runa ir par pilnīgi jaunas lidostas celtniecību, iekļaujot esošās lidostas "Rīga" celtnes vienotā arhitektūras ansamblī. Lidostas "Rīga" attīstības piektā un sestā kārta paredz aptuveni 500 metru gara gaisa kuģu termināļa celtniecību ar 23 piestātnēm ziemeļu virzienā un esošā termināļa (lidostas ēkas) pārbūvi, apvienojot lidostu vienotā arhitektoniskā telpā. Lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstības projekts balstās uz perspektīvās attīstības koncepciju. Jau 2007.gada 26.jūlijā lidostas padome vienbalsīgi pieņēma lēmumu apstiprināt starptautiskās lidostas "Rīga" attīstības programmu 20 miljonu pasažieru apkalpošanai gadā sadarbībā ar SIA "Projektēšanas birojs Arhis", kas izstrādāja atbilstošu projektu.
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Augšdaugavas novadā turpinās būvdarbi uz valsts reģionālā autoceļa Svente–Lietuvas robeža (Subate) (P70) starp Ilūksti un Sventi (0,06.–12,22. km). Ieviesti plaši satiksmes ierobežojumi ar vairākiem pagaidu luksoforiem, un posma izbraukšanai jāplāno 45 minūtes, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Izstāsti Latvijai