abc.lv skaitļos

Lietotāji online76
Aktīvie uzņēmumi26479
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
Eksperts: "Milēniuma paaudzei" ir būtiska ietekme uz nekustamo īpašumu tirgu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Eksperts: "Milēniuma paaudzei" ir būtiska ietekme uz nekustamo īpašumu tirgu

Eksperts: "Milēniuma paaudzei" ir būtiska ietekme uz nekustamo īpašumu tirgu

Rīga, 25.sept., LETA. "Milēniuma paaudzei" ir būtiska ietekme uz nekustamo īpašumu tirgu - īres mājokļiem, uzņēmumu atrašanās vietu, kā arī uz tirdzniecības centru konceptu, šodien Baltijas nekustamo īpašumu attīstītāju forumā sacīja komercīpašumu pakalpojumu sniedzēja, konsultāciju un investīciju uzņēmuma CBRE pētniecības nodaļas "EMEA Occupier Research" vecākais direktors Ričards Holbertons.

"Milēniuma paaudze" ("millenials"), kurus mēdz dēvēt arī par "Y paaudzi", ir cilvēki, kuri dzimuši laika posmā no pagājušā gadsimta 80.gadu sākuma līdz 2000.gadam. ASV, 2012.gadā pētot datus par deviņiem miljoniem jauniešu, atklāja, ka "milēniuma paaudzes" cilvēki salīdzinājumā ar iepriekšējo jeb "X paaudzi" ir politiski un pilsoniski mazaktīvāki, vairāk koncentrējušies uz materiālām vērtībām un mazāk domā, kā dot labumu sabiedrībai. Lielāku uzsvaru tie piešķir materiālām, ārējām vērtībām, piemēram, naudai, slavai un izskatam, mazāk - iekšējām vērtībām, piemēram, piederībai grupai un sabiedrībai. Kopumā "milēniuma paaudzes" cilvēki tiek raksturoti kā pašpārliecināti, radoši un atvērti jaunām idejām.

"Milēniuma paaudze" ir lielākā paaudze vēsturē un pēc dažu ekspertu aplēsēm, būs puse no visa globālā darbaspēka 2020.gadā. Šī paaudze ir pakļauta arī vairākiem, reizēm netaisnīgiem, nepareiziem priekšstatiem - viņiem faktiski ir daudz raksturīgu pazīmju ar 20-30 gadīgajiem visos vēstures posmos, kā arī dažas būtiskas atšķirības, ko CBRE ir pētījis savā globālajā milēniuma paaudzes pētījumā ("Live-Work-Play")," sacīja Holbertons.

Šo paaudzi raksturo divi būtiski aspekti - viņi ir nonākuši darba tirgū vājas vai recesijā esošas ekonomikas apstākļos, kas ietekmē viņu attieksmi, un viņi ir pirmā paaudze, kas dzīvo "digitāli" ("digital natives") - ar pastāvīgu pieeju tehnoloģijām.

Banner 280x280

"Šīs paaudzes pārstāvji pēc koledžu pabeigšanas joprojām dzīvo kopā ar vecākiem ģimenes mājās vai arī īrē mājokļus daudz ilgākā periodā nekā iepriekšējās paaudzes to darījušas. Un tas nav tādēļ, ka viņiem ļoti patiktu īrēt mājokļus - daudzi tos pat labprāt nopirktu, bet gan tāpēc, ka saskaras ar dažādiem apstākļiem, kas liedz to darīt, piemēram, lielākām izmaksām nekā cerēts. Tādēļ bieži vien, lai mainītu savus līdzšinējos paradumus, viņi meklē palīdzību pie ģimenes locekļiem. "Milēniuma paaudzei" ir arī būtiska ietekme uz dzīvojamo ēku plānošanas politiku," stāstīja eksperts.

"Milēniuma paaudze" ir arī ideāla karjeras izpratnē - viņi tik bieži nemaina darba vietu, viņi ir gatavi strādāt arī ārpus lielo pilsētu centriem. "Tas būtu jāņem vērā, pieņemot lēmumu par uzņēmumu lokācijas vietām. Viņi arī novērtē darba attiecības un dažādību, kā arī mācīšanās un attīstības iespējas. Augstākās kvalitātes darba vide viņiem ir ļoti svarīga un ietekmē viņu darba izvēli," sacīja Holbertons.

Šīs paaudzes ietekmē būtiski mainās arī tirdzniecības nozare, un tas skar gan "vienkāršus" veikalus, gan daudzfunkcionālās mazumtirdzniecības, atpūtas un izklaides vietas.

"Mazumtirgotājiem un nekustamo īpašumu īpašniekiem ir jāpielāgojas "millenials" paradumiem. Šīs paaudzes pārstāvji veic produktu izpēti internetā, tāpēc veikalu pakalpojumus nevērtē ļoti augstu. "Klasisko" veikalu loma šīs paaudzes cilvēku dzīvē mazināsies līdz ar tiešsaistes tirdzniecības uzlabojumiem un arvien nozīmīgāka būs preču "piegāde līdz durvīm"," skaidroja Holbertons.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.