Laiks precizēt darbību un sakārtot sevi

Arhitekts Alvis Didrihsons krīzi uztver kā normālu parādību, kas skar pilnīgi visus, tikai pēc tās beigām izdzīvo izveicīgākie, ne stiprākie, ātrākie, ne lielākie. Viņš uzskata, ka šis laiks (cīņa par pastāvēšanu) ir jāizmanto uzņēmuma darbību precizēšanai un sakārtošanai.


Kā jūs ir ietekmējusi ekonomiskā situācija valstī?

Tā nevar neietekmēt. Vairāk vai mazāk ietekme ir uz visiem, tikai reakcijas dažādas. Piemēram, es palieku mierīgs, nesatraucos. Šāda situācija liek apskatīties uz sevi no malas: kas ir tā nodarbošanās, kurai tiek veltīts viss laiks, kas tiek darīts lieki. Būtībā tā ir sevis sakārtošana, kad jāizvērtē sevi, sava darbība, turpmākā virzība un nākotnes plāni. Arī valsts sevi sakārto. Respektīvi, situāciju vērtēju
nevis kā šausmu stāstu, bet kā normālu procesu, uz kuru skatos izsvērti un ar prātu.

Ļoti svarīgs šajā procesā ir reakcijas ātrums, jo izdzīvo nevis stiprākais, bet izveicīgākais un ātrākais. Tāpēc būtiski ir prognozēt, kā šādā situācijā ir vislabāk strādāt. Nedrīkst būt nekādām svārstībām. Lēmumi ir jāpieņem ātri, izsverot slikto, labo un atmetot lieko.

Kā klājas jūsu uzņēmumam?

Arhitektu birojs jau 17 gadus kopš 1991.gada ir nodarbojies ar arhitektūru, projektēšanu un interjeru, bet šobrīd esam specializējušies interjera jomā, kuras ietvaros arī tiek plānotas visas darbības. Nodarbojamies ar interjera dizainu, tirdzniecību, objektu menedžēšanu, piemēram, neatkarīgi no tā, vai tas ir birojs, dzīvoklis vai privātmāja, visi darbi tiek veikti uzņēmuma ietvaros, tas nozīmē, ka mēs paši objektu apgādājam ar mēbelēm, iekārtām, interjera priekšmetiem.

Vai biroja atvēršana Rīgā ir notikusi apstākļu ietekmē, vai arī tas ir viens no stratēģijas punktiem?

Lai arī birojs dibināts Ventspilī, objekti ir bijuši arī Rīgā. Biroja atvēršana tiek plānota jau sen –pasūtījumu kļūst ar vien vairāk, Rīgā ir lielākas iespējas, arī realizēt sevi un savas ieceres. Rīgā vienmēr
esam bijuši, tikai tagad, kad ir atvērts birojs, varam darboties pa tiešo. Ventspils ir ļoti laba, bet pārāk tāla, līdz ar to bija nepieciešama vieta, kur satikties, kaut ko nodemonstrēt, vākt jaunu informāciju, materiālus, sadarbības partnerus. Mums Rīgā vienkārši ir jābūt, ja esam tendēti uz lielām lietām.

Kādas saskatāt perspektīvas biroja darbībai un savai turpmākai attīstībai?

Manā skatījumā īpaši nekas nav mainījies. Mēs precizējam darbības, savus sadarbības partnerus un klientu loku, neatsakoties no tā, kas ir bijis līdz šim, bet gan to sakārtojot. Jāatmet abpusējas šaubas: klientam atnākot pie mums, ir skaidri zināms, kas mēs esam, bet, savukārt, birojam nav jātaisa risinājumu priekšlikumi, lai parādītu sevi. Tiek likvidēts skaidrošanas starpposms.

Kādiem klientiem ir pieejami biroja pakalpojumi?

Vidēja ienākumu līmeņa un uz augšu. Ir izdalīts ekonomiskais bloks – par nosacīti labu cenu var iegūt nosacīti labu kvalitāti. Tas ir starta līmenis. Taču mums, protams, interesantāk ir strādāt ar to klientu loku, kuri var atļauties, jo, tad mēs varam realizēt arī sevi.

Uzņēmums nestrādā ar tādu politiku, ka jau sākotnēji tiek noteikti skaitļi ar kuriem vispār darbs tiek sākts. Mēs darbojamies ar citu pieeju – uzklausām vajadzību un mēģinām piedāvāt viskvalitatīvāko variantu, ņemot vērā klienta iespējas.

Amplitūda ir ļoti liela un tas uzliek tik pat lielu atbildību. Esmu atbildīgs par to, kādu kvalitāti cilvēki iegūst. Un tai ir jābūt augstai visos cenu līmeņos, kādus piedāvājam. Garantija ir mans vārds. Klientam ir jābūt apmierinātam ar mūsu darbu, iegūto rezultātu.

Uzņēmuma darbība ir vērsta uz kvalitatīvas idejas pasniegšanu un lietas novešanu līdz galam. Esam tendēti uz reālas vides izveidošanu. Gribam strādāt ar cilvēku, kurš rezultātu vēlas redzēt reālā vidē, nevis apmierināties tikai ar nepiepildāmām vīzijām, jo paši piedāvājam tikai realizējamus variantus.

Kādas vērtības šī brīža apstākļos ir paliekošas?

Kas ir vērtība? Tā ir ideja. Arī tiekšanās un vēlme to sasniegt ir vērtība. Neuzskatu, ka ir pareizi vērtību saskatīt mantā. Vērtība ir tas, ko cilvēks saņem un ir apmierināts ar to. Katram indivīdam ir sava vide, katrs tendēts uz kaut ko savu, katrs ir personība un vide tiek radīta šai personībai. Ja cilvēks šo vidi pieņem, viņš tajā jūtas lieliski, tad tā ir vērtība.

Kādā veidā uzzināt vai izjūtat to, ko otrs grib saņemt?

Tas notiek procesā, iesaistoties abām pusēm. Mēs procesu virzām, bet ir jābūt kādam, kas šo procesu pieņem, cilvēks, kurš zina, ko grib. Ja galīgi nezina, tad tas ir ļoti smags darbs. Ir jājūt cilvēks, jābūt ļoti
labai intuīcijai. Nevienam nav laika stundām ilgi sēdēt un stāstīt savas vēlmes, tādā ziņā notiek ļoti liela uzticēšanās no klienta puses, bet no mūsu – tiek sagaidīta spēja saprast no pusvārda, izprast raksturu no nedaudzajām tikšanās reizēm, gaitas, uzvedības.

Kāda jums patīk vide?

Man patīk dzīvot līdzi laikam, bet neaizrauties ar modernām idejām. Esmu tendēts uz lakoniskām lietām, skaidrām idejām un to izprašanu. Arī mans darba stils ir skaidrs, lakonisks, vienkāršs, izpildīts, izmantojot labus, ekoloģiskus materiālus – koku, metālu, akmeni, stiklu, neizslēdzot arī jaunus plastmasas izstrādājumus, bet, mēģinot izvairīties no ražojumiem, kas nav dabīgi.

Foto: Vera Zajeca

Rakstu sagatavojusi: Vera Zajeca

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

"ACO Nordic" – ilgtspējīgi notekūdeņu apsaimniekošanas risinājumi cilvēku un vides labklājībai

"ACO Nordic" – ilgtspējīgi notekūdeņu apsaimniekošanas risinājumi cilvēku un vides labklājībai

Ūdens ir ekosistēmu dzīvības avots un cilvēces veselības un labklājības pamats. Tomēr dažādu cilvēka ikdienas darbību rezultātā ūdens sastāvs un kvalitāte tiek radikāli izmainīta. Kā komunālie, tā rūpnieciskie notekūdeņi, neattīrīti vai nepilnīgi attīrīti, ar dažādām tajos esošajām kaitīgajām vielām, baktērijām un mikroorganismiem rezultātā nokļūst apkārtējā vidē, to piesārņojot.

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Elektrības patēriņš mājsaimniecībās pieaudzis par 17%

Elektrības patēriņš mājsaimniecībās pieaudzis par 17%

Ārkārtas stāvoklis un siltais laiks ir ieviesis izmaiņas patēriņa tendencēs un elektroenerģijas cenās gan Latvijas, gan globālajā tirgū. Laikā, kad vispārējā aicinājuma palikt mājās dēļ vidējais elektrības patēriņš Latvijas iedzīvotāju mājokļos ir palielinājies par 17%, elektroenerģijas cenas ir sasniegušas zemāko punktupēdējo septiņu gadu laikā, liecina energouzņēmuma "Enefit" apkopotie dati. 

Uzņēmējs runā