abc.lv skaitļos

Lietotāji online30
Aktīvie uzņēmumi25972
Nozares raksti1319
Ekspertu atbildes3041
Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate" pērn nopelnījusi vairāk nekā miljonu latu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate" pērn nopelnījusi vairāk nekā miljonu latu

Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate" pērn nopelnījusi vairāk nekā miljonu latu
Jelgava, 15.maijs, LETA. SIA "Ceļu būvniecības sabiedrības "Igate" peļņa pērn bijusi 1,1 miljons latu, kas ir par aptuveni 200 00 latu mazāk nekā iepriekšējā gadā. SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate" finanšu direktors Oskars Plonis aģentūru LETA informēja, ka uzņēmuma peļņa 2008.gadā bijusi 1 100 504 lati, bet 2007.gadā - 1 321 867 lati. Savukārt uzņēmuma apgrozījums ir audzis par aptuveni 2,5 miljoniem latu. 2008.gadā "Igates" apgrozījums bijis 15 086 894 lati, bet 2007.gadā - 12 524 539 lati. "Būtībā pagājušais gads vēl liecina, ka turpinās uzņēmuma izaugsme un attīstība," aģentūrai LETA komentēja SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate" līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Māris Peilāns. Taču "Igate" ņēmusi apjomīgus kredītus jaunas tehnikas iegādei, un tāpēc uzņēmumam šis gads ir veltīts izdzīvošanai, lai censtos noturēt sasniegto. "Mums ir parādsaistības, tāpat kā visiem. Lai apkalpotu būvniecības attīstību "treknajos gados", ieskaitot valsts un pašvaldību projektus, bijām spiesti iegādāties jaunu tehniku, kas atsaucies uz peļņu. Ļoti ceram, ka tā nebūs jāzaudē," sacīja uzņēmējs. Peilāns komentēja, ka uzņēmums uzvarējis virknē valsts un pašvaldību konkursu, taču cenu dempings ir tāds, ka nevarot būt runas par attīstību. "Ja esam reālisti, šeit nevar būt runa par jaunu darbavietu radīšanu, bet gan par esošo saglabāšanu," sacīja Peilāns. "Igates" vadītājs pauda cerību un novēlējumu pašvaldībām, lai tās nepazaudē Eiropas Savienības finansējumu naudas - gan cukura rūpniecības restrukturizācijas kompensācijas, gan ERAF finansējumu, gan citus līdzekļus. Jo patlaban konkursos daudzi projekti uzrāda ievērojami zemākas izmaksas, taču ietaupījums nepaliks pašvaldību rīcībā, ja tās finansējumu nepiesaistīs papildu projektiem. Neizmantotais atlikums nonāks atpakaļ, ES fondos. Taču ar uzvarām konkursos "Igatei" nepietiktu, un ir jāstrādā arī ārpus šiem projektiem. LETA jau ziņoja, ka SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate" nesen uzvarējusi vairākos pašvaldību konkursos. Starp konkursos uzvarētajiem projektiem ir Tērvetes pašvaldības autoceļu rekonstrukcija, piedāvājot to veikt par 185 022 latiem (bez PVN), kas ir ievērojami mazāk nekā pašvaldības plānotās izmaksas 250 000 latu apmērā (bez PVN). Tērvetes novada autoceļu rekonstrukcijas projektam finansējums tiks izmantots no Lauksaimniecības garantiju fonda Cukura rūpniecības restrukturizācijas fonda pasākuma "Valsts un Eiropas Savienības atbalsts cukura rūpniecības restrukturizācijas skartajam reģionam". Tāpat noskaidrojies, ka "Igate" veiks arī Dobeles rajona Naudītes pagasta ceļu rekonstrukcijas 2.kārtu par piedāvāto kopējo līgumcenu 59 524 latu apmērā (bez PVN). Dobeles rajona Jaunbērzes pagasta padomes cenu aptaujā par Jaunbērzes pagasta ceļa Nr. 36 "Druvas-Saulstari" (0,795 km) rekonstrukciju uzvarējusi SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate", piedāvājot ievērojami mazāku līgumcenu. Sākotnēji pašvaldības novērtētā paredzamā līgumcena bija 35 000 latu (bez PVN), bet "Igates" piedāvātā kopējā līgumcena ir 28 415 lati (bez PVN). "Igate" uzvarējusi arī Jelgavas rajona Jaunsvirlaukas pagasta padomes konkursā par Jaunsvirlaukas pagasta autoceļu "Ozoli-Pērkoni-Kaķi" un "Veiži-Peskeni" rekonstrukciju, piedāvājot trīs reizes zemākas izmaksas, nekā plānots. Sākotnēji pašvaldības novērtētā Jaunsvirlaukas ceļu rekonstrukcijas paredzamā līgumcena bija 239 126 lati (bez PVN), bet konkursā "Igates" piedāvātā kopējā līgumcena (bez PVN) ir 76 702 lati (bez PVN). Jelgavas rajona Sesavas pagasta padomes konkursā par autoceļu Sesavas centrs-Ūdri un Saulstaru iela (Bērvircava)-Robežnieku ceļš rekonstrukciju SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate" uzvar ar izdevīgāko piedāvāto līgumcenu 124 261 lata apmērā (bez PVN). Savukārt par 56 000 latu (bez PVN) "Igate" apņēmusies veikt Dobeles rajona Auru pagasta ceļu ikdienas uzturēšanas darbus, ar to uzvarot Auru pagasta padomes cenu aptaujā. Iepriekš ziņots, ka marta beigās SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate" uzvarēja Jelgavas pašvaldības konkursā par Lielās ielas posma rekonstrukciju no Dambja ielas līdz Māras ielai un Dobeles šosejas posma rekonstrukciju no Māras ielas līdz Atmodas ielai Jelgavā, ko uzņēmums apņēmies veikt par aptuveni diviem miljoniem latu, kas ir gandrīz divreiz mazāk, nekā pašvaldība rēķinājās agrāk, teikts Iepirkumu uzraudzības biroja paziņojumā. "Igates" piedāvātā līguma summa ir 1 981 618,79 lati, savukārt pašvaldība vēlējās, lai piedāvājums iekļautos summā zem 3 855 225 latiem. Pirms tam SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate" uzvarējusi Dobeles rajona Tērvetes novada konkursā par Tērvetes pašvaldības ceļu periodiskās uzturēšanas darbu veikšanu. Šeit sākotnēji novērtētās izmaksas bija 50 000 latu, bet uzņēmuma piedāvātā līgumcena ir 45 219,11 lati. "Protams, mēs priecājamies, ka esam vinnējuši konkursos, un tas mums palīdzēs izdzīvot, taču tas nav atbalsts uzņēmuma attīstībai. Kad pēc uzvarēšanas noslēgsim līgumus, lielākais pluss no šiem konkursiem tiks darbiniekiem. Strādnieki atkal varēs normāli strādāt, nevis mocīties bezalgas atvaļinājumā vai citu darbu meklējumos," iepriekš komentēja Peilāns. Peilāns pēdējā laika izmaksu dempingu neuzskata par veselīgu parādību. "Lielos projektos, kur konkursā konkurē lielie un vidējie uzņēmumi, vēl ir prognozējamas cenu robežas, taču pagastu ceļos un mazākos projektos to vairs nevar saukt pat par dempingu. Tas ir kas nesaprotamāks, kur visbiežāk ir apšaubāma veicamo darbu kvalitāte, ko lieli uzņēmumi nevar atļauties upurēt. Ir redzēti gadījumi, ka projekta izmaksas piedāvā zemākas, nekā maksā materiāli tā veikšanai. Tāpēc pašreizējais "cenu striptīzs" kompānijai nedod prieku pat tad, ja uzvarēts konkursā. Bet tas ir atbalsts darbiniekiem," komentēja Peilāns. "Ja varbūt būtiski nav mainījušās materiālu cenas, tad ir samazinājušās kvadrātmetra būves izmaksas, kas kopsummā var radīt ietaupījumu. Turklāt šī situācija nebūs mūžīgi, un ekonomika atkal sakustēsies," iepriekš pauda Peilāns.
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Augšdaugavas novadā turpinās būvdarbi uz valsts reģionālā autoceļa Svente–Lietuvas robeža (Subate) (P70) starp Ilūksti un Sventi (0,06.–12,22. km). Ieviesti plaši satiksmes ierobežojumi ar vairākiem pagaidu luksoforiem, un posma izbraukšanai jāplāno 45 minūtes, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Izstāsti Latvijai