abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Lietuvas uzņēmums "Fima" piedalīsies Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora modernizācijā : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Lietuvas uzņēmums "Fima" piedalīsies Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora modernizācijā

Lietuvas uzņēmums "Fima" piedalīsies Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora modernizācijā
Rīga, 4.janv., NOZARE.LV. Lietuvas inženiertehnisko risinājumu uzņēmums "Fima" noslēdzis līgumu ar pilnsabiedrību "Skonto Būve, BMGS, ACB un Binders" par sadarbību otrā sliežu ceļa būvniecībā no Skrīveriem līdz Krustpilij, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Fima" padomes priekšsēdētāja Kristīne Bērziņa. Viņa skaidroja līgums noslēgts 2010.gada decembrī par sadarbību uz trim gadiem, līdz 2013.gada septembrim, un paredz, ka "Fima" izpildīs darbus, kas saistīti ar dzelzceļa signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas sistēmu, telekomunikāciju sistēmu un elektroapgādes sistēmu projektēšanu un izbūvi. Projekta mērķis ir veicināt Latvijas konkurētspēju pārvadājumu nozarē, sacīja Bērziņa. Pašlaik kopējais kravu pārvadājumu apjoms posmā Rīga-Krustpils jau sasniedzis 97% no iecirkņa maksimālās caurlaides spējas. Papildus šo posmu noslogo iekšzemes un starptautiskā pasažieru vilcienu kustība, taču caurlaides spēja ir ierobežota, jo pašreiz starp Skrīveriem un Krustpili satiksmi nodrošina tikai viens sliežu ceļš. Īstenojot projektu, tiks izbūvēts otrs sliežu ceļš 52 kilometru garumā, tādējādi kravas un pasažieru vilcieniem nebūs jāveic piespiedu apstāšanās, lai palaistu garām pretimnākošos vilcienus. "Izmantojot uzņēmuma "Fima" labāko pieredzi līdzīgos projektos un jaunākās tehnoloģijas, šajā dzelzceļa posmā būtiski tiks palielināta visa Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora caurlaides spēja, kā arī tiks uzlabota pārvadājumu drošība un samazināti vides aizsardzības riski," uzsver Bērziņa. Pēdējo desmit gadu laikā "Fima" Baltijas valstīs ir īstenojusi dzelzceļa modernizācijas projektus vairāk nekā 100 miljonu eiro (70,3 miljonu latu) apmērā. Uzņēmums ir attīstījis unikālu kompetenci dzelzceļa signalizācijas, telekomunikāciju un elektrības apgādes jomā, kur Baltijas valstu dzelzceļu sistēmu modernizācija pēc starptautiskiem standartiem ir bijusi svarīgākā prioritāte. Jau ziņots, ka VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) 2010.gada 22.jūnijā noslēdza līgumu ar pilnsabiedrību "Skonto Būve, BMGS, ACB un Binders" par otrā sliežu ceļa posmā Skrīveri-Krustpils projektēšanu un būvniecību, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja LDz pārstāvis Māris Ozols. Saskaņā ar 2010.gada 15.janvārī izsludināto atklāto konkursu, izvērtējot iesniegtos piedāvājumus, konkursa komisija piešķīra tiesības slēgt projektēšanas un būvniecības līgumu būvniecības uzņēmumu "Skonto Būve", "BMGS", "ACB" un "Binders" apvienībai. Pilnsabiedrība "Skonto Būve, BMGS, ACB un Binders" Uzņēmumu reģistrā reģistrēta šā gada 18.jūnijā. Akceptētā līguma summa ir 64 847 475 lati (92 270 170 eiro). Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 70,18%, bet LDz šim projektam nodrošina finansējumu 29,82% apjomā un, lai nodrošinātu nepieciešamo finansējumu, šī gada 17.jūnijā LDz parakstīja līgumu ar "Nordic Investment Bank" par finanšu resursu piesaisti, skaidroja Ozols. UAB "Fima" grupas uzņēmumi piedāvā integrētus elektroinženiertehniskos risinājumus sākot no individuāli pielāgotām drošības, telekomunikāciju un ēku vadības sistēmām, datu centriem, līdz risinājumiem mūsdienu pilsētām, kā arī transporta, enerģētikas, veselības aprūpes un citām nozarēm. Uzņēmumam ir 18 gadu pieredze. Patlaban "Fima" darbojas Latvijā, Lietuvā un Baltkrievijā, kā arī ir ieviesusi projektus Lielbritānijā, Krievijā un citās valstīs. Uzņēmumā strādā 340 kvalificēti speciālisti. Uzņēmums sāka aktīvu darbības paplašināšanu 2008.gadā, piesaistot ASV investorus "MVC Capital", kas ir ASV biznesa attīstības uzņēmums, un investīciju uzņēmumu "Riga Capital". Abi uzņēmumi, investējot 28,1 miljonu ASV dolāru (13,7 miljonus latu) pamatkapitālā, kļuva par "Fima" līdzīpašniekiem.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.