abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Fliks: Lidostas jaunais terminālis nekonkurēs ar veco : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Fliks: Lidostas jaunais terminālis nekonkurēs ar veco

Fliks: Lidostas jaunais terminālis nekonkurēs ar veco
Rīga, 2.nov., NOZARE.LV. Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") iniciētais Rīgas lidostas jaunais terminālis pašreizējam nebūs konkurents un tie abi funkcionēs kā viens vesels, pēc lidostas jaunā termināļa arhitektonisko koncepciju izstādes atklāšanas biznesa portālam "Nozare.lv" atzina "airBaltic" prezidents Bertolts Fliks. Viņš skaidroja, ka "noteikti ir jāveido uzņēmums, kurā lidostai "Rīga" būs sava daļa - viena trešdaļa, un tā darbosies kā pilntiesīgs loceklis pasažieru termināļa projektā". "airBaltic" esot tikai šī projekta virzītājspēks, taču kopumā termināļa projekts esot jāīsteno trim partneriem - "airBaltic", Turcijas kompānijai "TAV Airports" (TAV) un lidostai. Fliks arī skaidroja, ka jaunajā terminālī nestrādās tikai "airBaltic", bet arī citas lidsabiedrības. Finansējums esot jāsarūpē visiem trim iesaistītajiem partneriem. Termināli būvējot, būtisks uzsvars tikšot likts uz tā ekonomiskumu un funkcionalitāti. Kopējās termināļa izmaksas tiek lēstas 80 miljonu eiro (56 miljonu latu) apmērā, un tas, lai arī pēc platības nebūšot īpaši lielāks par veco termināli, labās funkcionalitātes dēļ spēšot apkalpot četrreiz vairāk pasažieru - ap 12-14 miljoniem. Optimistiskā scenārija gadījumā jaunais terminālis varētu būt gatavs ap 2013.gadu. Fliks gan atzina, ka patlaban projekts ir tikai ceļa sākumā - patlaban žūrija ir izvēlējusies labāko termināļa ideju, taču tas neesot galīgais variants, jo būvnieki un inženieri šo ideju attīstīšot tālāk. Vērā tiks ņemts interesentu balsojums "airBaltic" mājaslapā, kur var nobalsot par vienu no desmit labākajām idejām līdz 5.novembrim. Iespējams, šis termiņš tikšot pagarināts. Projektus varēs apskatīt arī Doma laukumā, tirdzniecības centrā "Spice", galerijā "Rīga" un citur. Žūrijas izvēlēto projektu sabiedrībai Fliks darīšot zināmu pēc tikšanās ar jauno satiksmes ministru, kad valdība tiks apstiprināta Saeimā. Fliks "Nozare.lv" kategoriski atteicās vērtēt jaunā satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) kandidatūru, vien atzina, ka pēc valdības apstiprināšanas iecerējis ar jauno ministru tikties. Rīgas lidostas valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters vakar atzina, ka lidosta "Rīga" ir gatava piedalīties jaunā pasažieru termināļa celtniecībā kā partnere. Lidostas amatpersona norādīja, ka jau pirms pāris nedēļām premjers Valdis Dombrovskis (JL) teicis, ka vēlētos, lai termināļa būvniecībā būtu iesaistīti "airBaltic", TAV un lidosta, un līdz ar to lidosta gatavojas iesaistīties šajā projektā. Pretēji Flikam Peters uzskata, ka termināļi savā starpā konkurēs. "Tas ir loģiski, ņemot vērā, ka abi termināļi, lai kā mēs arī censtos, tomēr konkurēs savā starpā," skaidro Peters. Lidosta patlaban esot nodrošinājusies, arī ja "airBaltic" ar TAV būvē termināli. "Ja pēkšņi atrisinām konfliktus un "airBaltic" sāk būvēt, ar viņu partneri esam nodrošinājuši naudas plūsmu, jo izsolījām pašreizējā termināļa komercplatības TAV uz desmit gadiem. Tātad TAV rūpes būtu, lai šeit būtu pasažieru plūsma. Tas ir labs piemērs, kā var panākt sinerģijas efektu," skaidroja Peters. Labāks tomēr esot variants, ja lidosta piedalās termināļa būvniecībā, jo, "ja lidosta piedalās termināļa būvniecībā kā partnere, tad attiecības vienmēr ir labākas nekā konkurentiem". Uz jautājumu, kā lidosta varētu piedalīties jaunā termināļa būvniecībā, Peters norādīja, ka, "pirmkārt, zeme ir mūsu". Turklāt esot ļoti daudz iespējamo variantu, bet konkrēti modeļi pagaidām vēl neesot izskatīti. Peters arī atkārtoti uzsvēra, ka, kamēr finanšu konflikts ar "airBaltic" netiks atrisināts, lidsabiedrība savus termināļa būvniecības plānus nevarēs uzsākt. Jau ziņots, ka oktobra vidū Dombrovskis tikās ar Turcijas uzņēmuma "TAV Airports Holding" izpilddirektoru Seni Seneru un biznesa attīstības direktoru Serkanu Katanu, lai pārrunātu uzņēmēju plānotos investīciju projektus lidostā "Rīga", tostarp jaunā lidostas termināļa būvniecības plānus. Dombrovskis tikšanās laikā pauda viedokli, ka jaunā termināļa būvniecība jāīsteno trīspusējā sadarbībā starp Turcijas kompāniju, lidostu "Rīga" un aviokompāniju "airBaltic". Šāds projekta attīstības un realizācijas modelis atbilstu arī labākajiem pasaules modeļiem aviācijas biznesā, aģentūru LETA informēja premjera preses sekretāre Līga Krapāne. Tikšanās laikā Ministru prezidents informējis, ka nāks klajā ar ierosinājumu pie Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomes izveidot speciālu darba grupu, kuras mērķis būtu veicināt un attīstīt jaunā lidostas termināļa projektu. Jau ziņots, ka, noslēdzot līgumu ar "TAV Airports Holding", "Starptautiskā lidosta "Rīga" tuvāko trīs gadu laikā plāno vismaz dubultot ienākumus no komercplatībām, šodien žurnālistus informēja lidostas valdes loceklis Jānis Ķuzulis. Pēc viņa teiktā, 2009.gadā šie ienākumi bija aptuveni 4,6 miljoni eiro (3,22 miljoni latu). Galvenā motivācija rīkot starptautisku izsoli par tiesībām nomāt komercplatības un nodrošināt beznodokļu tirdzniecību bija vēlme palielināt ienākumus. TAV ir Turcijas vadošais lidostu operators, kura tirgus daļa ir 48%, pēc Turcijas lidostu valsts direkcijas DHMI 2009.gada statistikas datiem, kuros iekļauti transfēra pasažieri. TAV aktīvi darbojas arī tādās lidostu jomās kā beznodokļu tirdzniecība, maltīšu un dzērienu nodrošināšana, virszemes apkalpošana, informācijas tehnoloģijas, apsardzes un operatīvie pakalpojumi. "ATU Duty Free" patlaban sniedz pakalpojumus vairākās Turcijas, Gruzijas, Tunisijas un Maķedonijas lidostās. TAV gadā vidēji apkalpo 375 000 reisu, vairāk nekā 300 lidsabiedrības un 42 miljonus pasažieru.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.