Alūksnē pārbūvēs Pleskavas ielu
Valmiera, 3.maijs, LETA. Maija otrajā nedēļā Alūksnē tiks sākta Pleskavas ielas pārbūve, aģentūru LETA informēja pašvaldības pārstāve Evita Aploka.
Tranzīta ielas pārbūvi finansēs no valsts budžeta mērķdotācijas (70%) un pašvaldības budžeta līdzfinansējuma. Ielas pārbūve sadalīta trīs kārtās. Pārbūvi sāks ar kritiskākajiem ielas posmiem - 2. un 3.kārtu. Abu minēto kārtu būvniecībai Satiksmes ministrija piešķīrusi 951 000 eiro valsts budžeta mērķdotācijas finansējumu.
2.kārta sākas pie ieejas muižas parka teritorijā aiz 7.Siguldas Kājnieku pulka pieminekļa un turpinās līdz Ievu (pagrieziens uz "Sīļiem") un Ozolu ielas krustojumam. Šajā posmā plānota ielas seguma atjaunošana, lietusūdens novades sistēmas (grāvju) izbūve, apgaismota gājēju un velosipēdistu celiņa ierīkošana gar ielas malu ezera krasta pusē, pieturvietu un atpūtas vietu ierīkošana. Savukārt 3.kārta ir no Ozolu un Ievu ielas krustojuma līdz pilsētas robežai Kolberģa virzienā. Šajā posmā paredzēta ielas seguma pārbūve un lietusūdens novades sistēmas jeb grāvju sakārtošana.
Savukārt ielas pārbūves 1.kārta būs no Pils ielas līdz otrās kārtas sākumam. Šī kārta pagaidām netiks izbūvēta, jo ir tehniski labākā stāvoklī. Šajā posmā paredzēts ierīkot arī apgaismotu gājēju un velosipēdistu celiņu, kas savienosies ar 2.kārtā izbūvēto celiņu un no pilsētas vedīs līdz pagriezienam uz dārzkopības biedrību, pārbūvēt ielas segumu, kā arī sakārtot lietus ūdens novades sistēmu.
Ņemot vērā to, ka visā pārbūvējamajā posmā šobrīd ir problēmas ar lietusūdens novadīšanu, projektā, kā jau iepriekš minēts, paredzēta grāvju sistēmas sakārtošana. Savukārt otrā ielas pusē pēc iedzīvotāju ierosinājumiem satiksmes drošībai izbūvēs veloceliņu. Lai varētu izbūvēt abas šīs ielai būtiskās daļas, būs jānozāģē koki gar ielas malu, taču jāuzsver, ka projekta risinājums ir izstrādāts tā, lai nepieciešamās konstrukcijas izbūvei koki būtu jācērt minimāli. Jaunus stādījumus nav plānots ierīkot, jo tam traucē ielas malās ieraktie komunikāciju tīkli.
Darbus veiks pilnsabiedrība "ReRe Vide 1" pēc SIA "Projekts EAE" izstrādātā projekta, būvuzraudzību nodrošina SIA "Būvuzraugi LV". 2. un 3.kārtas būvniecība ir apmēram divus kilometrus garš posms, kas būvniecības laikā būs sadalīts trijos posmos. Lai varētu nodrošināt būvniecības procesu, transportlīdzekļu kustība tiks organizēta pa vienu joslu ar luksoforiem.