Apdrošinātājs: Ar vētras un lietavu postījumiem saistītās atlīdzības pārsniegs 3 miljonus eiro
Pēc 28. un 29. jūlija vētras, kas lielākos zaudējumus radīja Rīgā, Jelgavā un Jūrmalā, apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) kopumā līdz šim saņēmusi vairāk nekā 2200 atlīdzību pieteikumu. Vairums jeb 84% atlīdzību pieteikumu ir saistīti ar īpašumam nodarītiem postījumiem, bet 16% – ar automašīnām nodarītiem bojājumiem. Kaut pieteikumu iesniegšanas temps salīdzinājumā ar pirmajām dienām pēc vētras ir palēninājies, apdrošinātājs turpina saņemt pieteikumus un lēš, ka kopējā paredzamā atlīdzību summa pārsniegs 3 miljonus eiro.
Ciklons, kas ar spēcīgām lietusgāzēm un vējgāzēm Latvijai no dienvidu puses pietuvojās 28. jūlija vakarā un turpināja plosīties aptuveni diennakti, nodarījis dažādus postījumus. Ir reģistrēts ievērojams skaits salīdzinoši nelielu bojājumu, piemēram, pamatīgā nokrišņu daudzuma dēļ īpašumā caur ārsienām vai jumtu iekļuvis lietus ūdens. Taču netrūkst arī tiešām apjomīgu postījumu: daudzi īpašumi plūdu dēļ atradušies ūdenī pat vairākas dienas, attiecīgi ir bojātas grīdas un mēbeles, var būt bojāti arī ēku pamati. Vairākiem īpašumiem ir bojāti jumti, bet kādam klientam vētra norāvusi visus uz jumta uzstādītos saules paneļus. Tāpat vairākas automašīnas ir faktiski noslīkušas pazemes autostāvvietās vai arī nopietni cietušas krītošu koku dēļ.
Līdz šim brīdim atlīdzības izmaksātas vai palīdzība mājās/uz ceļa sniegta jau vairāk nekā 750 BALTA klientu.
“Esam piesaistījuši visus iespējamos cilvēkresursus, lai pēc iespējas ātrāk aprēķinātu zaudējumus un veiktu atlīdzību izmaksas arī pārējiem klientiem. Šobrīd jau droši zinām, ka atlīdzība netiks izmaksāta pavisam nelielai daļai klientu. Iemesli – nav veikta polises apmaksa, ir pieteikti bojājumi, kas radušies pirms vētras, vai arī cietušais objekts vispār nav bijis apdrošināts,” stāsta BALTA Privātā īpašuma un speciālo produktu vadības pārvaldes vadītājs Armands Lagons.
Eksperts uzsver – vētra nav bijusi vienkārša pieredze ne Latvijas iedzīvotājiem, ne apdrošinātājiem. Neraugoties uz to, apdrošinātājiem šobrīd ir jādara viss iespējamais, lai izmaksātu klientiem pienākošās atlīdzības iespējami ātrāk, jo šādās situācijās finansiāls atbalsts ir ļoti būtisks.
“Salīdzinājumā ar vairākiem citiem nozares kolēģiem šoreiz bijām vieglākā situācijā, jo mājokļa apdrošināšanas gadījumā arī spēcīgu lietavu izraisītus plūdus uzskatām par plūdiem, tāpēc mums nenācās atkāpties no apdrošināšanas noteikumiem. Taču arī mēs esam daudz mācījušies no šīs nelaimes un kolēģu pieredzes. Jau tuvākajā laikā plānojam veikt izmaiņas pārdošanas procesos, apdrošināšanas noteikumos un apdrošināšanas segumā, lai mūsu mājokļu apdrošināšanas klientiem arī turpmāk būtu ne vien skaidri apdrošināšanas noteikumi, bet arī pieejams plašākais segums būtiskākajos riskos,” uzsver Armands Lagons.