abc.lv skaitļos

Lietotāji online82
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Apstiprinātas "Rail Baltica" būvprojektēšanas vadlīnijas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Apstiprinātas "Rail Baltica" būvprojektēšanas vadlīnijas

Apstiprinātas "Rail Baltica" būvprojektēšanas vadlīnijas

Rīga, 3.maijs, LETA. Latvijas Satiksmes ministrija, Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrija un Lietuvas Transporta un komunikāciju ministrija ir apstiprinājušas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvprojektēšanas vadlīnijas jeb obligātos vienotos standartus "Rail Baltica" infrastruktūras projektēšanai, būvniecībai un uzturēšanai, aģentūru LETA informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail", kas izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu, pārstāvji.

Vadlīniju rokasgrāmata nosaka galvenos parametrus un standartus "Rail Baltica" dzelzceļa novietojumam, sliežu ceļam, uzbērumiem un zemes darbiem, hidrotehniskajām būvēm, tiltiem, pārvadiem, tuneļiem un līdzīgām būvēm. Tāpat tā nosaka dzelzceļa vilces energoapgādes, vilcienu vadības un signalizācijas iekārtu, tostarp telekomunikāciju sistēmu, datu saņemšanas un sistēmu uzraudzības kontroles, infrastruktūras (staciju, apdzīšanas punktu), staciju termināļu un pasažieru platformu un to vides pieejamības nosacījumus. Vadlīnijas nosaka arī pielāgošanos klimata izmaiņām, arhitektoniskā un vizuālā dizaina prasības, kā arī drošuma, darbgatavības, remontējamības un drošības nosacījumus.

"RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa uzsvēra, ka "Rail Baltica" būvprojektēšanas vadlīniju apstiprināšana bija viens no galvenajiem atskaites punktiem projekta ieviešanā, kā arī saistību izpildē, ko paredz ar Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru parakstītais līdzfinansējuma līgums.

"Būvprojektēšanas vadlīniju rokasgrāmata ir nozīmīgs instruments jau sāktajā "Rail Baltica" infrastruktūras būvprojektēšanas procesā," norādīja Rubesa.

Banner 280x280 Banner 280x280

Nozīmīgāko būvprojekta parametru definēšanas procesā izvēlēti parametri, kas sniegs iespējami augstāku pievienoto vērtību dzelzceļa infrastruktūrai un vienlaikus atbilst Eiropas Savienības savstarpējas izmantojamības tehniskajām specifikācijām. Salīdzinot ar iepriekš plānoto, nolemts nedaudz paaugstināt maksimālo projektēto pasažieru vilcienu kustības ātrumu - līdz 249 kilometriem stundā, kas nodrošinātu iespēju pārvietoties ar ātrumu līdz 234 kilometriem stundā, noteikt ass slodzi - 25 tonnas, un maksimālo kravas pārvadājumu vilciena garumu 1050 metru. Paredzēts, ka pamatotos gadījumos iespējami arī izņēmumi.

"Rail Baltica" infrastruktūrā nav pieļaujami viena līmeņa krustojumi ar autoceļiem un 1520 milimetru platuma sliežu ceļiem, izņemot vietas, kur cita veida risinājumi nav iespējams. Apkalpes un glābšanas tehnikas piekļuve dzelzceļa līnijas trasei jānodrošina vismaz ik pēc diviem līdz trim kilometriem un īpašos punktos.

Būvprojekta vadlīnijas nodrošinās "Rail Baltica" dzelzceļa savienojamību un savietojamību un paātrinās tālāko būvprojektēšanas procesu Baltijas valstīs, atzīmēja Rubesa.

Vadlīniju rokasgrāmatu izstrādāja Francijas konsultāciju un inženierijas uzņēmums "SYSTRA S.A", kas uzvarēja atklātajā konkursā par "Rail Baltica" globālā projekta vienoto būvprojektēšanas vadlīniju izstrādi.

Pilna "Rail Baltica" būvprojektēšanas vadlīniju rokasgrāmata būs pieejama piegādātājiem, ar kuriem būs noslēgti līgumi.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.

Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.