abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Aptauja: 83% iedzīvotāju vēlētos sekot savam komunālo pakalpojumu patēriņam internetā : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Aptauja: 83% iedzīvotāju vēlētos sekot savam komunālo pakalpojumu patēriņam internetā

Aptauja: 83% iedzīvotāju vēlētos sekot savam komunālo pakalpojumu patēriņam internetā


Vairāk nekā trīs ceturtdaļas Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka labprāt vēlētos tiešsaistē sekot mērījumiem, kas veido komunālos maksājumus, biznesa portālam "Nozare.lv" paziņoja sakaru kompānijas "Lattelecom" Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu vadītāja Līga Bite.

Trīs no četriem Latvijas iedzīvotājiem ik mēnesi namu apsaimniekotājiem iesniedz skaitītāju nolasījumus par kādu no komunālajiem pakalpojumiem, un katru ceturto šāda mehāniska rādītāju nolasīšana neapmierina, liecina "Lattelecom" veiktā aptauja. 83% iedzīvotāju atzinuši, ka labprāt sekotu līdz savam komunālo pakalpojumu patēriņam internetā, un šādu vēlmi Rīgas un citu pilsētu iedzīvotāji izsaka biežāk nekā lauku reģionu iedzīvotāji.

Aptaujas dati liecina, ka cilvēki vēlas komunālo rādījumu nolasīšanu pēc iespējas automatizēt. Lielākā daļa jeb 65% iedzīvotāju atzinuši, ka vēlētos, lai viņu mājoklī tiek ieviesta centralizēta un automātiska ūdens, gāzes elektrības u.c. skaitītāju nolasīšanas sistēma.

"Likumsakarīgi, ka ekonomiski un sociāli aktīvie iedzīvotāji vēlas izmantot tehnoloģiju iespējas. Automātisku datu nolasīšanas un apkopošanas sistēmu jeb telemetriju plaši izmanto medicīnā, īpaši kardioloģijas pacientu ārstēšanā un uzraudzībā, tirdzniecības, auto un citās nozarēs. Pakāpeniski telemetrijas risinājumi kļūst pieprasīti arī Latvijā, komunālo pakalpojumu nozarei izvirzoties par celmlauzi. Uzskatu, ka pēc pieciem gadiem Latvijas iedzīvotāji uz lapiņām, kas ik mēnesi jāiesniedz nama apsaimniekotājam, raudzīsies kā uz vēsturi, analizējot savus komunālo pakalpojumu datus internetā - līdzīgi kā kalkulatori nomainījuši skaitīkļus, padarot cilvēku ikdienu vienkāršāku un izslēdzot cilvēciskās kļūdas faktoru," jaunākās tendences komunālo mērījumu jomā raksturo "Lattelecom" Biznesa klientu daļas direktors Gusts Muzikants.

Rīgas (85%) un citu Latvijas pilsētu (73%) iedzīvotājiem biežāk nekā lauku iedzīvotājiem (57%) namu apsaimniekotājam jāiesniedz ikmēneša skaitītāju nolasījumi. Pilsētu iedzīvotāji arī ir neapmierinātākie par šādas aktivitātes nepieciešamību. Vīrieši ir vairāk gatavi uzticēties tehnoloģijām un biežāk nekā sievietes (73% pret 59%) vēlētos mājoklī ieviest centralizētu un automātisku komunālo pakalpojumu skaitītāju nolasīšanas sistēmu.

Centralizētu un automatizētu datu nolasīšanu un pārsūtīšanu elektroniskai datu apstrādei nodrošina telemetrijas pakalpojums. Tas sniedz iespēju automātiski nolasīt ūdens un apkures patēriņu dzīvoklī, ēkas pagrabā vai infrastruktūras mezglos, kā arī ļauj veikt ūdens spiediena mērījumus, temperatūras un mitruma rādījumu nolasi. Līdz ar jūliju "Lattelecom" telemetrijas pakalpojumus sāks piedāvāt namu apsaimniekotājiem.

Jau ziņots, ka "Lattelecom" skaitītāju telemetrijas rādījumu nolasīšanas pakalpojumus iecerējuši iedalīt trīs līmeņos. Pirmkārt, tā būtu jauno skaitītāju un pārraides sistēmu uzstādīšana mājām, otrkārt, šādu skaitītāju uzstādīšana dzīvokļos un, treškārt, maksājumu sistēmas izveide, kur komunālie maksājumi pievienoti esošajiem "Lattelecom" rēķiniem.
Kā hipotētisku ceturto soli telemetrijas nolasīšanas sistēmā Muzikants nosaucis potenciālu sadarbību ar kompāniju "Draugiem.lv", kas jau labu laiku strādājot pie dažādiem viedā mājokļa risinājumiem. Kā vienu no iespējamajiem variantiem viņš nosauca sensoru sistēmu, kas uzmana, vai senioriem, kas dzīvo vienatnē, nav noticis kas nelāgs. To varētu piefiksēt, piemēram, ja dienas laikā netiek ne reizi atvērts ledusskapis vai izmantota kāda cita ikdienišķa ierīce. "Lattelecom" izveidotā sistēma spēj uztvert un apkopot ne tikai komunālo pakalpojumu telemetriju, bet arī teju jebkura veida sensoru datus.

Rīga, 2.jūl., NOZARE.LV.
Foto:Stock.XCHING
 

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.