abc.lv skaitļos

Lietotāji online99
Aktīvie uzņēmumi27740
Nozares raksti2373
Ekspertu atbildes3041
Aptauja: 91% Latvijas iedzīvotāju mājokli izvēlas pēc tā radītās mājas sajūtas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Aptauja: 91% Latvijas iedzīvotāju mājokli izvēlas pēc tā radītās mājas sajūtas

Aptauja: 91% Latvijas iedzīvotāju mājokli izvēlas pēc tā radītās mājas sajūtas

Rīga, 1.nov., LETA. Vairums jeb 91% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju norādīja, ka mājokļa izvēlē būtisks faktors ir mājokļa radītā mājas sajūta, liecina nekustamā īpašuma attīstītāja "Bonava Latvija" un pētījumu aģentūras "SKDS" pētījums par Latvijas iedzīvotāju vērtībām un kritērijiem sava mājokļa izvēlē.

Savukārt 88% aptaujāto respondentu norādīja, ka būtisks faktors mājokļa izvēlē ir tā funkcionalitāte.

Pētījumā secināts, ka 86% aptaujāto svarīgi, lai jaunajā mājokļa dizainā būtu iekļautie pasteļa toņi, 85% Latvijas iedzīvotāju mājokli izvēlas pēc minimālisma faktora, 77% respondentu atzina, ka mājoklim ir jāatrodas tuvu sabiedriskajai dzīvei, bet tajā pašā laikā 68% Latvijas iedzīvotāju gribētu dzīvot tuvāk dabai.

Kā liecina pētījuma dati, 65% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju mājokļa izvēlē ir svarīgi, ka ēka vai ēkas komplekss ir norobežots no apkārtnes, tikpat procentuāls iedzīvotāju skaits norādīja, ka būtisks faktors ir, lai mājokļa būvniecībā izmantoti dabīgi un videi draudzīgi materiāli, savukārt 75% uzskata, ka mājoklī jābūt mazai dzīvojamai platībai, lai izvairītos no dārgiem ikmēneša maksājumiem.

Banner 280x280 Banner 280x280

Tāpat pētījumā noskaidrots, ka 85% respondentu gribētu, lai mājoklī ir maz mēbeļu un citu lietu, kas lieki aizņem vietu, bet 78% novērtētu, ja jaunajā dzīvesvietā būtu maz kaimiņu.

"SKDS" vadītājs Arnis Kaktiņš atzīmēja, ka Latvijas iedzīvotāji tāpat kā skandināvi dod priekšroku mājoklim, kurš atrodas sakoptā apkārtējā vidē un var izbaudīt pilnvērtīgu dzīvi. "Latvijas iedzīvotāji savās izvēlēs ir praktiski un vienlaikus arī prasīgi, jo vēlas dzīvot labiekārtotā vidē, kas ir gan nostatus no pilsētas centra, gan arī vienlaikus pietiekami tuvu sabiedriskajai dzīvei," balstoties uz pētījuma datiem, stāstīja Kaktiņš.

Viņš papildināja, ka lielākoties Latvijas iedzīvotāji ir "īsti ziemeļnieki", jo šāds skandināvu dzīvesstils ir izdevīgs un efektīvs.

Pētījumu veica 2018.gada septembrī, aptaujājot internetā 1005 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka pērn "Bonava Latvija" pārdeva 131 mājokli, kas veido 11% no visu Rīgā pārdoto dzīvokļu apmēra, savukārt 2016.gadā "Bonava Latvija" reģistrēja un pārdeva 28 dzīvokļus.

"Bonava" ir nekustamo īpašumu attīstītājs Ziemeļeiropā, kas ir attīstījies no uzņēmuma NCC. Pašlaik uzņēmumā "Bonava" strādā 2000 darbinieku, un tas darbojas Zviedrijā, Vācijā, Somijā, Dānijā, Norvēģijā, Krievijā (Sanktpēterburgā), Igaunijā un Latvijā, 2017.gadā sasniedzot pārdošanas rezultātus 14,5 miljardu Zviedrijas kronu (1,44 miljardi eiro) apmērā. "Bonava" akcijas kotē "Nasdaq" biržā Stokholmā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai