Aptauja: Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju ir apmierināti ar savu mājokli
Vairāk nekā puse jeb 59% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā ir apmierināti ar savu mājokli, noskaidrots "Swedbank" grupas nekustamo īpašumu uzņēmuma "Ektornet" un pētījumu kompānijas TNS aptaujā.
Aptaujātajiem, kuri vienā mājoklī dzīvo 16 gadus un ilgāk, novērots lielākais ar savu mājokli apmierināto īpatsvars. Aptaujas rezultāti rāda, ka neapmierinātība ar esošo mājokli un vēlme to mainīt salīdzinoši biežāk novērojama starp aptaujātajiem, kuri vienā dzīvesvietā dzīvo divus līdz četrus gadus (33%). Vismazāk apmierināti ar savu mājokli ir iedzīvotāji, kuri dzīvo īrētā dzīvoklī (61%).
"Aptaujas dati liecina, ka privātmāju iemītnieki visbiežāk atzīst, ka ir apmierināti ar mājokli. "Ektornet" pieredze rāda, ka par privātmājas iegādi visbiežāk izšķiras iedzīvotāji, kuri jau sasnieguši zināmu vecumu un ienākumu līmeni, kad iespējas ļauj dzīvot privātmājā. Redzam, ka savs mājoklis sniedz daudz lielāku gandarījumu nekā īrēts, un tas apliecina, ka, lai arī tik svarīgiem pirkumiem kā nekustamais īpašums vienmēr jāpieiet pragmatiski un racionāli, ļoti bieži lēmums tiek pieņemts, balstoties uz sajūtām. Tāpat aptaujas rezultāti ļauj secināt, ka iespēju iegādāties personīgo īpašumu nākotnē apsver vairāk nekā divas trešdaļas aptaujāto, kuri nav apmierināti ar savu mājokli," norāda "Ektornet" valdes priekšsēdētājs Andris Kovaļčuks.
"Aptuveni trešdaļa aptaujāto nav apmierināti ar savu esošo mājokli, bet šobrīd nevar atļauties labāku. Biežāk tie ir cilvēki, kuri dzīvo īrētā dzīvoklī," norāda pētījumu kompānijas TNS klientu vadītājs Intars Āboms.
Aptaujā tika jautāts arī par lietām, kas cilvēkiem viņu dzīvesvietā rada mājīguma sajūtu. Vairāk nekā pusei aptaujāto ir svarīgs vajadzībām un gaumei pielāgots interjers (69%) un tuvinieku klātbūtne (62%). Vajadzībām un gaumei pielāgots interjers salīdzinoši biežāk mājīguma sajūtu rada rīdziniekiem, savukārt tuvinieku klātbūtne - privātmājās dzīvojošajiem.
Mājīguma radīšanai svarīga nozīme ir smaržām. Aptaujas rezultāti rāda, ka lielākajai daļai aptaujāto mājīgumu rada īpašā savu māju smarža (63%), kam seko ēdiena smarža (32%) un izmazgātas veļas smarža (22%).
"Ektornet" un TNS pētījums tika veikts no 2014.gada 19.marta līdz 24.martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 59 gadiem. TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 59 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos.
Foto: Tammy Strobel/Flickr