abc.lv skaitļos

Lietotāji online13
Aktīvie uzņēmumi25011
Nozares raksti1165
Ekspertu atbildes3041
Arhitektūras brīvība, būvējot ar ICF būvniecības sistēmu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Arhitektūras brīvība, būvējot ar ICF būvniecības sistēmu

Arhitektūras brīvība, būvējot ar ICF būvniecības sistēmu

ICF (Insulated Concrete Form) būvniecības sistēma ir pasaulē plaši atzīta un izmantota jau no 20. gadsimta 70. gadiem, arī Latvijā ar katru gadu arvien vairāk cilvēku izvēlas būvēt savas mājas, izmantojot šo sistēmu. Kāpēc? 

Būvnieki ICF sistēmu novērtē vienkāršības, ātra būvniecības laika un augstās energoefektivitātes dēļ, arhitekti izceļ sistēmas elastību un piemērotību dažādu dizaina elementu realizācijā, kā arī monolīto ēkas izturību. Gala ieguvējs ir jaunās mājas saimnieks, viņš īsā laika periodā iegūst energoefektīvu, siltu un ilgtspējīgu māju, realizējot arī savas vēlmes arhitektūrā – vai tie būtu stūra logi bez papildus balstiem, plašas stikla vitrīnas, izbūvēti cokolstāvi, māja kalna nogāzē… 

Turpinājumā apskatīsim 5 visbiežāk novērtētākos risinājumus, kurus viegli realizēt, būvējot māju no ECSOEN ICF blokiem jeb siltumizolācijas materiāla paliekošajiem veidņiem betonam. 

Gandrīz jebkāds logu/ durvju risinājums

Pavērt skaistu skatu, vairāk saules gaismas telpā, plašāku iekštelpas sajūtu – tās ir dažas no klientu vēlmēm, projektējot mājokli. Arvien biežāk māju projektos tiek iekļauti tādi logu  un durvju aiļu risinājumi kā vitrīnas logi, stūra logi, terases durvis, erkeri, kas ļauj iegūt plašumu un atvērtību telpā. ICF sistēmas veidotās sienas ir monolīta dzelzsbetona konstrukcija, kuras celtniecības laikā iestrādātas ailes vienotā nosiltinātu sienu sistēmā. Tas paver iespējas izvietot dažādu izmēru, izliekumu ailes logiem un durvīm, bez papildus balstu izbūves un saglabājot viendabīgu sienu siltinājumu!

Augstu sienu izbūve

ICF sistēmas sienas tiek būvētas, izmantojot betonu un armatūru, ko iepilda veidnēs, kas vēlāk kalpo kā ēkas siltumizolācija. Tātad galarezultāts būs monolīta betona ēka! Šādu sienu izbūve ēkai ļauj ne tikai būvēt privātmājas ar augstiem/ļoti augstiem griestiem un iestrādātiem vitrīnu logiem, bet arī daudzstāvu mājas un sabiedriskās ēkas. ICF sienas tiek būvētas stāvu pa stāvam, veidojot vienu veselumu. Tai nav siltuma zudumu un neveidojas termiskie jeb aukstuma tiltiņi, līdz ar to minimizējot un novēršot kondensāta un pelējuma riskus ēkā.

Cokolstāvu/pagrabu izbūve dažādiem mērķiem 

Papildu telpas, vai tās būtu apdzīvojamas telpas, piemēram, sporta zāle, atpūtas telpa, īres dzīvoklis, vai neapdzīvojamas telpas, piemēram, garāža, saimniecības telpa vai noliktava, ir zīmīgas, projektējot nākotnes mājokli. Lai izmantotu sava zemesgabala sniegtās iespējas pilnībā, bieži vien īpašnieki izvēlas izbūvēt arī cokolstāvu vai pagrabu. Papildu stāvs, projektējot māju, nav šķērslis, bet svarīgas ir zemesgabala iespējas: tā reljefs, ģeoloģija un telpas funkcionālo prasību nodrošinājums – mitrumizturība, siltumizolācija un konstrukcijas izturība.

Labi monolīta betona pamati ar iestrādātu metāla armatūru un abpusēju, mitrumizturīgu siltinājumu ir risinājums ēkas ilgmūžībai un komfortam iekštelpās. ICF jeb paliekošo veidņu sistēma nodrošina šo kombināciju vienkāršāk, ietaupot būvniecības laiku, darbaspēku un kopējās izmaksas.

Skaņas izolācija

Pietiekama skaņas aizsardzība ir viena no galvenajām prasībām mūsdienu mājokļiem. Projektējot un būvējot ēku, kā arī plānojot telpu lietojumu, jāņem vērā gan paaugstinātu trokšņu avoti no ārvides, piemēram, šoseja, naktsklubi, sabiedriskā transporta mezgls, gan atsevišķu sekciju un dzīvokļu savstarpējās skaņas, piemēram, dvīņu mājas, rindu mājas. 

Skaņas (gaisa) izolācija pārsvarā ir atkarīga no sienas masas – biezuma un blīvuma. ICF sistēmas bloku izejmateriāls un tā slāņi nodrošina samazinātu skaņu līmeni. 

Neopor ir ICF bloku inovatīvs izolācijas izejmateriāls, kas izgatavots no polistirola granulām, kurām pievienota grafīta pildviela. Tas absorbē un atstaro siltuma starojumu, ar siltumvadītspēju – 0,031 λ  [W/(m*K)], un arī samazina skaņas caurlaidību. ECSOEN ICF paliekošā veidņa iekšējais izolācijas slānis ir 5cm, ārējais slānis var būt 5cm, 10cm, 15cm, 20cm vai 25 cm, atkarībā no izvēlētā bloka veida, savukārt blīvumu veido veidņa dobumā pildītais betona slānis 15cm biezumā.

Pasaules pieredze rāda, ka skaņas vājināšana ir viens no faktoriem, kāpēc sabiedrisko ēku, piemēram, skaņu studiju, izglītības iestāžu, slimnīcu, būvniecībai pasūtītāji izvēlas ICF būvniecības sistēmu. 

Plaša apdares veidu izvēle

Fasādes izvēle lielā mērā nosaka jūsu projekta estētiskumu un ilgtspējīgumu. Neatkarīgi no tā, vai jums patīk klasisks vai moderns stils, ICF konstrukcijām var izmantot plašu ārējo apšuvuma materiālu klāstu, tostarp ķieģeļu flīzes, akmeni, apmetumu, kā arī dažādākās ventilējamās fasādes.

 

Aicinām iepazīt ICF sistēmas priekšrocības, izzināt procesu un uzzināt pieredzes un prakses piemērus Latvijā, kā arī noskaidrot būvniecības izmaksas! ECSOEN pārstāvji labprāt sniegs bezmaksas konsultācijas. Vairāk informācijas meklējiet https://www.ecsoen.com/!

 

 

* Foto no Pexels.com un ECSOEN arhīva. 

 

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas tēma

Elektroinstrumenti kokapstrādes nozarei – kur iznomāt?

Elektroinstrumenti kokapstrādes nozarei – kur iznomāt?

Lai precīzi veiktu iecerēto darbu, nepietiek tikai ar iemaņām, saprašanu, kā un ko darīt, bet vajadzīgi arī precīzi un profesionāli instrumenti. Ir situācijas, ka instruments salūzis vai nav vēl iegādāts, līdz ar to instrumentu noma atrisina īstermiņa situācijas. Īsi apskatīsim populārākos gadījumus!

Aktuālie piedāvājumi

PVC uzlikas margām daudzstāvu ēkās

PVC uzlikas margām daudzstāvu ēkās

Mūsdienās piedāvājumā var atrast dažādus margu risinājumus, un katram no tiem piemīt savas pozitīvās īpašības. Šoreiz uzzināsim vairāk par vienu no margu elementiem – par PVC uzlikām!

Aktualitātes

Uz Vidzemes šosejas sāk darboties elektroniskās ceļazīmes

Uz Vidzemes šosejas sāk darboties elektroniskās ceļazīmes

No 2. decembra uz Vidzemes šosejas (A2) sāks darboties mainīgās elektroniskās ceļazīmes, kas ir daļa no satiksmes vadības sistēmas, kas tiek veidota projekta SMART E263/E77 ietvaros uz valsts galvenā autoceļa Rīga–Sigulda–Veclaicene (A2) posmā no 14,7.km līdz 191.5. km.

Pielaiko telpu, māju, dārzu