abc.lv skaitļos

Lietotāji online99
Aktīvie uzņēmumi27962
Nozares raksti2374
Ekspertu atbildes3041
Atbalsta apvienotā autoceļa un dzelzceļa tilta pār Daugavu projektēšanu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Atbalsta apvienotā autoceļa un dzelzceļa tilta pār Daugavu projektēšanu

Atbalsta apvienotā autoceļa un dzelzceļa tilta pār Daugavu projektēšanu

10. augustā valdība lēma atbalstīt apvienotā autoceļa un “Rail Baltica” dzelzceļa tilta pār Daugavu projektēšanu. Projekta ietvaros tiks izbūvēts jauns apvienotais autoceļa un dzelzceļa tilts pār Daugavu pie Salaspils un ar to saistītā autoceļu infrastruktūra.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits Ministru kabineta sēdē sacīja: “Apvienotā tilta būvniecība kā optimālākais risinājums Rīgas apvedceļa divu Daugavas pušu savienošanai ir iekļauts Latvijas valsts autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģijā līdz 2040. gadam. Divlīmeņu šķērsojums pāri Daugavai būs paredzēts gan “Rail Baltica” ātrgaitas dzelzceļa līnijai, gan Rīgas apvedceļam ar četru joslu ātrgaitas autoceļu, tādā veidā samazinot izmaksas nepieciešamās infrastruktūras izbūvei.”

“Tilts būs nozīmīgs ieguldījums Latvijas transporta sistēmas pilnveidei. “Rail Baltica” nozīmē jaunas iespējas sabiedriskajai satiksmei. Savukārt,  Rīgas apvedceļa izbūve par mūsdienīgu autoceļu dos ne tikai laika ietaupījumu autobraucējiem, bet arī novirzīs autoplūsmu apkārt Rīgai un samazinās ceļu satiksmes negadījumu skaitu,” saka ministrs.

Banner 280x280

Apvienotais divlīmeņu tilts pār Daugavu apvienos dzelzceļa infrastruktūru zemākajā, bet autotransporta infrastruktūru – augstākajā līmenī. Dzelzceļa līmenis iekļaus divas ātrvilciena līnijas, kas ļaus dzelzceļam kursēt ar ātrumu 249 km/h. Savukārt, autotransportam paredzētas divas atdalītas brauktuves ar divām braukšanas joslām katrā braukšanas virzienā. Autoceļa tilta infrastruktūra ietver izbūvi tilta pieejām, vairāklīmeņu ceļu mezglam ar valsts galveno autoceļu A6 Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (Pāternieki) un jaunam vairāklīmeņu ceļu mezglam ar valsts reģionālo autoceļu P85 Rīgas HES-Jaunjelgava.

Plānots, ka būvprojektu varētu pabeigt 2023. gadā un būvniecību uzsākt 2023. gada nogalē, to pabeidzot 2027. gadā.

Pēc sākotnējem aprēķiniem, ja tiktu būvēti divi atsevišķi tilti, to aptuvenās kopējās izmaksas 2020. gada cenās sastādītu 240 milj. eiro, no kurām aptuvenās dzelzceļa tilta izmaksas sastādītu 110 milj. eiro, bet autoceļa tilta izmaksas 130 milj. eiro. Veicot apvienotā tilta būvniecību, izmaksas sastādītu aptuveni 199 milj. eiro, no kurām aptuvenās autoceļu daļas izmaksas sastādītu 89 milj. eiro. Apvienotā tilta būvniecības līdzfinansēšanai plānots piesaistīt 2021.-2027.gada Eiropas Savienības daudzgadu budžeta Militārās Mobilitātes programmu.

Šobrīd Rīgas apvedceļa, ko veido divi valsts galvenie autoceļi A4 Rīgas apvedceļš (Baltezers—Saulkalne) un A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils—Babīte), maršruts šķērso Daugavu, pa Rīgas HES dambi. Rīgas HES dambis ir visa Rīgas apvedceļa maršruta posms ar vismazāko satiksmes caurlaidspēju, kurā nepastāv arī iespējas šo caurlaidspēju palielināt. Papildu slodzi Daugavas šķērsojumam pār Rīgas HES dambi rada Ķeguma HES dambja tilta tehniskais stāvoklis, kur jau šobrīd ir ieviesti braukšanas ierobežojumi.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Būvniecība rudenī – ko paspēt paveikt pirms ziemas?

Būvniecība rudenī – ko paspēt paveikt pirms ziemas?

Rudens jau klāt, un arī ziema vairs nav aiz kalniem. Tomēr tiem, kas plāno vai jau ir uzsākuši mājas būvniecību, vēl ir gana daudz iespēju paveikt svarīgus darbus, pirms iestājas pastāvīgs sals. Maldīgs ir uzskats, ka būvniecībai piemērots gadalaiks ir tikai vasara – daudz kas ir atkarīgs no laika apstākļiem konkrētajā gadā.

Aktuālie piedāvājumi

Logu augstākā klase no REHAU – ARTEVO  

Logu augstākā klase no REHAU – ARTEVO  

Profilu sistēma ARTEVO nodrošina logam visu labāko īpašību kopumu. REHAU zināšanas polimēru materiālos un tehnoloģijās nodrošina izgatavoto logu profilu un attiecīgi tālāk arī logu maksimālu veiktspēju, vienlaikus ļaujot vēl racionālāk izmantot resursus.

Aktualitātes

ERAF projekta ietvaros notiek BIS vienotā būves reģistrācijas procesa izveide Latvijā 

ERAF projekta ietvaros notiek BIS vienotā būves reģistrācijas procesa izveide Latvijā 

Būvniecības valsts kontroles birojam sadarbībā ar Ekonomikas ministriju, Tieslietu ministriju, Valsts zemes dienestu un Tiesu administrāciju šobrīd notiek aktīvs darbs pie Būvniecības informācijas sistēmas pilnveides, lai jau nākamgad, sākot ar 01.01.2026., pakāpeniski ieviestu vienotu būvniecības un nekustamā īpašuma reģistrācijas procesu.  

Izstāsti Latvijai