Atklāj dzelzceļa staciju "Bolderāja 2" ar savienojošo ceļu uz Krievu salas termināļiem
Projekta ietvaros ir uzbūvēta stacija "Bolderāja 2" ar deviņiem sliežu ceļiem apmēram 8,5 km garumā un savienojošais sliežu ceļš uz Krievu salas termināļiem ar 10m augstiem dzelzceļa pārvadiem pār Daugavgrīvas šoseju un pār SIA "Latvijas propāna gāze" pievedceļu, kā arī tiltu pār Beķera grāvi.
Projekta kopējās izmaksas veido aptuveni 41 miljons eiro, no kuriem aptuveni 30 miljoni eiro ir ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet 11 miljoni eiro - VAS "Latvijas dzelzceļš" finansējums. Būvniecību veica pilnsabiedrība "BMGS S", savukārt būvniecības līguma vadīšana un uzraudzība bija uzticēta pilnsabiedrībai "SYSTRA - L4 Bolderāja 2".
LDz īstenoja šo projektu, jo Rīgas pilsētas attīstības plāns paredz ostas pārvietošanu tuvāk jūrai un pilsētas centrālās daļas paplašināšanu, kā arī jaunu ostas termināļu būvniecību Daugavas kreisajā krastā un tādas dzelzceļa infrastruktūras attīstību, kas savienotu jaunos termināļus ar dzelzceļa tīklu.
"Šis dzelzceļam ir bijis viens no nozīmīgākajiem un tehniski sarežģītākajiem projektiem, kurā būvniekiem nācās izmantot inovatīvus risinājumus, lai nodrošinātu tehnoloģiski un kvalitatīvi augstvērtīgu rezultātu. Dzelzceļš ir tur, kur nepieciešams vest kravas. Ja pilsētas plānošanā nepieciešams pārvirzīt kravu apriti uz Daugavas kreiso krastu, lai nodrošinātu labāku ostas darbību, tad arī mums jānodrošina piekļuve šiem termināļiem, Mēs esam iezīmējuši jaunu industriālu vaibstu Daugavas kreisajā krastā!" skaidro LDz viceprezidents Aivars Strakšas.
"Šis, nepšaubāmi, ir viens no vērienīgākajiem transporta infrastrukrūras projektiem Latvijā un visā Baltijā un Skonto Būve ir gandarīta par iespēju piedalīties un dot savu ieguldījumu modernas pilsētas attīstībā. Esmu lepns, ka Skonto būve kopā ar saviem partneriem to ir paveikusi. Rīga un Latvija ir ieguvusi jaunu, izcilu transporta mezglu, kas uzlabo Rīgas ostas starptautisko konkurētspēju, bet Skonto būve un citi partneri – kompetenci, kuru noteikti varēsim "eksportēt", tas ir, iegūto pieredzi un zināšanas īstenot līdzīgos projektos ārvalstīs un Latvijā. Jāatzīmē, ka šis projekts ir izcils piemērs tam, kā jāapgūst Eiropas Savienības fondu finansējums. Latvijas Dzelzceļa, kā pasūtītāja, atbildīgā pieeja, profesionalitāte un precīzi noformulētie projekta uzdevumi, ļāva darbu izpildītājiem ne tikai kvalitatīvi un laicīgi pabeigt darbu, bet arī jau sākotnēji veikt precīzus izmaksu aprēķinus, kas nemainījās projekta izpildes laikā, "skaidro SIA " Skonto Būve" valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
"Stacijas "Bolderāja 2" būvniecības projekts ir unikāls objekts, un tā īstenošana bija izaicinājums arī mums - "BMGS". Vairāki apstākļi, tajā skaitā purvainā celtniecības vieta un specifiskā grunts prasīja izmantot inovatīvus būvniecības risinājumus, piemēram, smilšu pāļus, kas līdz šim Latvijā nebija pielietoti.
"Ar izaicinājumiem esam veiksmīgi tikuši galā, tāpēc liels paldies visiem, kas piedalījās šī vērienīgā projekta īstenošanā, lai attīstītu dzelzceļa infrastruktūru Daugavas kreisajā krastā un izveidotu dzelzceļa savienojumu ar ostas teritoriju Krievu salā. Esmu patiesi gandarīta par sasniegto rezultātu, kā arī par veiksmīgo sadarbību ar objekta pasūtītāju un sadarbības partneriem, kas ļāva precīzi iekļauties noteiktajos termiņos," atklāšanas pasākumā uzsvēra AS "BMGS" valdes priekšsēdētāja Svetlana Afanasjeva.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitas sabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Foto: Ieva Lūka/LETA