Atklās dzelzceļa staciju "Bolderāja 2" ar savienojošo ceļu uz Krievu salas termināļiem
Stacijas un savienojošo ceļu atklāšana notiks plkst.11.00.
Projekts "Stacijas "Bolderāja 2" ar savienojošo ceļu uz Krievu salas termināļiem būvniecība" līdzfinansēts no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem.
Projekta izmaksas ir 41,2 miljoni eiro un Kohēzijas fonda līdzfinansējums - 29,9 miljoni eiro.
Projekts ir saistīts ar Rīgas vēsturiskā centra un UNESCO Pasaules mantojuma pieminekļa zonas Daugavas labajā krastā atslogošanu no kravu pārkraušanas darbībām, pārvietojot kravas termināļus no Andrejsalas un Eksportostas uz Rīgas brīvostas no jauna izbūvējamo teritoriju Krievu salā Daugavas kreisajā krastā, veicinot šo teritoriju attīstību atbilstoši Rīgas attīstības plānā noteiktajam pielietojumam un līdzsvarojot Rīgas brīvostas kravu apgrozījumu starp Daugavas kreiso un labo krastu.
Projekta mērķis ir Rīgas dzelzceļa mezgla kopējās jaudas palielināšana, vilcienu kustības drošības un uzticamības uzlabošana.
Projekta gaitā bija plānots attīstīt dzelzceļa infrastruktūru Daugavas kreisajā krastā un izveidot dzelzceļa savienojumu ar ostas teritoriju Krievu salā, izbūvējot savienojošo sliežu ceļu, dzelzceļa staciju "Bolderāja 2" ar deviņiem stacijas sliežu ceļiem, tiltus un dzelzceļa viaduktus.
Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".
LETA
Foto: Ieva Čīka/LETA