abc.lv skaitļos

Lietotāji online26
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Atklāts Sarkandaugavas pārvads (FOTO) : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Atklāts Sarkandaugavas pārvads (FOTO)

Atklāts Sarkandaugavas pārvads (FOTO)
Foto: Rīgas dome

Ceturtdien, 6. martā, svinīgi tika atklāts Sarkandaugavas pārvads pār dzelzceļa līniju Rīga – Skulte un tā ietvaros izbūvētais velo un gājēju ceļš Mangaļi – Sarkandaugava. Pārvads tagad atvērts visiem satiksmes dalībniekiem.

Sarkandaugavas pārvada būvniecību sāka 2020. gada aprīlī. Pārvada garums bez nobrauktuvēm ir 454,4 metri. To veido septiņas atsevišķas laidumu konstrukcijas abos virzienos un pieslēgumi  Viestura prospektam un Tvaika ielai.

“Sarkandaugavas pārvads ir daļa jaunās Rīgas, ko būvējam gan šodienai, gan nākamajām paaudzēm – tā ir Rīga ar sakārtotāku un drošāku satiksmi, kurā sava vieta ir kā auto, tā gājējiem un velobraucējiem, tā ir Rīga, kurā satiksmes infrastruktūra palīdz veidot dinamisku pilsētu. Sarkandaugavas pārvads ir viena no vērienīgākajām satiksmes infrastruktūras jaunbūvēm pēdējās desmitgadēs un, apvienojumā ar Austrumu maģistrāli, šis ir būtisks posms Rīgas satiksmes plūsmu sakārtošanā – gan pats pārvads, gan izbūvētie krustojumi un piebraucamie ceļi ievērojami atvieglos satiksmi, transporta kustība starp Vecmīlgrāvi un Rīgas centru būs ātrāka, kravas transportam piebraukšana ostai būs ērtāka,” saka Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes infrastruktūras un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis.

V. Ķirsis arī norāda, ka Rīgas infrastruktūras atjaunošanā un attīstībā pašlaik tiek ieguldīts lielākais finansējums pilsētas jaunāko laiku vēsturē. Skatot visus projektus kopumā, runa ir par vairākiem simtiem miljonu eiro – tajos ir gan ievērojami pilsētas līdzekļi un valsts līdzfinansējums, gan ļoti nozīmīgas ES fondu investīcijas.

RD Satiksmes departamenta direktora amata pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods iezīmē tuvākos plānus satiksmes infrastruktūras jomā: “Sarkandaugavas pārvada atklāšana ir pirmais puzles gabaliņš, kurš tiek ielikts jaunas Rīgas veidošanā. Nākamais puzles gabaliņš ir Austrumu maģistrāle, kuru plānots pabeigt šī gada rudenī. Abi objekti kopā veidos tranzīta ceļu kravas transportam, kas būtiski atvieglos  pilsētas vēsturisko centru. Tāpat, tuvākā pusotra gada griezumā, ir iecerēts sākt darbu pie trešā puzles gabaliņa ievietošanas jaunās Rīgas kopainā – Kundziņsalas pārvada izbūves.”

Banner 280x280 Banner 280x280

Savukārt Pilnsabiedrības “Personu apvienības OTC” vadošā partnera AS “LNK Industries” valdes loceklis Kaspars Ratkevičs uzsver, ka Sarkandaugavas pārvads pār dzelzceļa līniju Rīga–Skulte ir viens no nozīmīgākajiem uzņēmuma realizētajiem infrastruktūras objektiem Rīgā un tas būtiski atslogos pilsētas centru no sastrēgumiem.

“Liels izaicinājums projektā bija veiksmīgi integrēt jaunizbūvēto pārvadu jau funkcionējošajā pilsētas infrastruktūrā. Papildu izaicinājums bija darbu organizēšana tādā veidā, lai netiktu ietekmēta dzelzceļa un tramvaju satiksme, ņemot vērā, ka darbu veikšanas zonu šķērso gan “Latvijas dzelzceļa” ceļi, gan privātie dzelzceļi, gan arī tramvaja sliežu ceļi. Kā vienu no tehniski sarežģītākajiem darbiem var minēt Latvijā vienīgā dzelzceļa un tramvaja sliežu ceļa krustojuma izbūvi. Atsevišķi šī krustojuma elementi pēc speciāla pasūtījuma tika izgatavoti Čehijā. Pārvada konstrukcijās ievērības vērts ir laidums pār Viestura prospektu, ko pār sliežu ceļiem “Rīga-Skulte” notur pilons ar vantīm. Pārvada konstrukcijā ir pielietotas individuāla pasūtījuma rūpnieciski ražotas, iepriekš saspriegotas dzelzsbetona sijas, kas tika betonētas uz vietas objektā,” norāda K. Ratkevičs.

Pārvada ietvaros tika izbūvēts velo un gājēju ceļš “Mangaļi–Sarkandaugava”, kā arī pirmais tunelis Rīgā ar dalītu gājēju un velo satiksmes telpu. Pārvada izbūvi Sarkandaugavā veica pilnsabiedrība “Personu apvienība “OTC”, kurā ir apvienojušies trīs būvnieki: SIA “Binders,” AS “LNK Industries” un "LT betons". Kopējās Sarkandaugavas pārvada būvniecības izmaksas sasniedza 44 miljonus eiro.




















Foto: Rīgas dome

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.