Augulis: "Latvijas autoceļu uzturētājam" jānodrošina operatīvs un kvalitatīvs darbs valsts autoceļu uzturēšanā
Rīga, 5.dec., LETA. Satiksmes ministrija no savas puses šogad ir panākusi visu nepieciešamo finansējumu ceļu pilnvērtīgai uzturēšanai, tāpēc atbildīgajiem dienestiem ir jānodrošina pēc iespējas operatīvāka iesaiste un darbs autoceļu uzturēšanā jebkādos laikapstākļos visu cauru gadu, trešdien, tiekoties ar VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) valdes priekšsēdētāju Raiti Nešporu, valdes locekli Vilni Vitkovski un padomes locekli Normundu Narvaišu, uzsvēra satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Ministrs ar LAU vadību pārrunāja līdz šim paveikto un uzklausīja aktuālo informāciju par 2019.gadā plānotajiem un veicamajiem darbiem. Satiksmes ministrs uzsvēra, ka viens no galvenajiem uzdevumiem ir līdz gada beigām apstiprināt LAU vidēja termiņa darbības stratēģiju 2019.-2025.gadam un sākt tajā noteikto darbības virzienu ievērošanu. Stratēģija definē uzņēmuma galvenos uzdevumus, nosaka nākotnes attīstības virzienus un darbības rezultātu rādītājus mērķu sasniegšanai līdz 2025.gadam.
Nešpors informēja, ka 2018.gadā ir daudz strādāts pie inovāciju ieviešanas uzņēmuma darbā un tā attīstībā, piemēram, vasaras un ziemas uzturēšanas darbos izmantojamā tehnika aprīkota ar GPS, nodrošinot veikto darbu izsekojamību VAS "Latvijas valsts ceļi" mājaslapā "www.lvc.lv" un "Waze" aplikācijā. Tāpat ieviests mobilo sensoru pilotprojekts un šajā ziemas sezonā ir veiktas izmaiņas brauktuves kaisīšanas darbos. Sekojot pieredzei Norvēģijā un Dānijā, ir samazināts sāls daudzums, ko kaisa uz brauktuves. Iepriekš sāls tika kaisīts visas brauktuves jeb deviņu metru platumā, bet šoziem to kaisa septiņu metru platumā. Tādā veidā tiks samazināti izdevumi un kaitējums dabai, ko rada ceļmalās nonākušais sāls.
Nākamā gada prioritārais uzdevums ir ieviest LAU vienotu autoparka pārvaldības modeli un attīstīt komercdarbību, īpaši aktīvi izvēršot sadarbību ar būvuzņēmumiem.
Vienlaikus Nešpors apliecināja, ka jau šobrīd aktīvu darbu sācis ceļu uzturētāju ziemas dienests. Tas nodrošina darbu diennakts režīmā, sekojot līdzi laika apstākļiem un nepieciešamības gadījumā veicot ceļu kaisīšanu ar pretslīdes materiāliem un attīrīšanu no sniega. Kopumā šajā sezonā ziemas dienestā ir iesaistītas vairāk nekā 615 tehnikas vienības.
Šajā ziemas sezonā LAU autoceļu brauktuvju apstrādi ar pretslīdes materiāliem ir veicis 56 706 kilometru garumā, brauktuvju attīrīšanu no sniega ar vienlaicīgu kaisīšanu ar pretslīdes materiāliem vairāk nekā 10 140 kilometru garumā, brauktuvju attīrīšana no sniega veikta turpat 600 kilometru garumā, savukārt rievu izveide grants autoceļiem veikta 637 pārgājiena kilometru garumā.
Šajā sezonā LAU ir pabeidzis visus šogad plānotos valsts autoceļu posmu ūdens atvades sistēmu sakārtošanas darbus. Ūdens atvades sistēmas sakārtošana, kas iekļauj grāvju tīrīšanu, nomaļu grunts uzauguma noņemšanu un caurteku nomaiņu, šogad bija viena no galvenajām prioritātēm valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbos.
Tāpat LAU šogad dubultās virsmas apstrādi uz grants seguma autoceļiem veicis 32 kilometru garumā, vienkārtas virsmas apstrāde veikta 82 kilometriem autoceļu, bet grants ceļu greiderēšana veikta vairāk nekā 104 480 kilometru garumā un greiderējamā kārta atjaunota 30 332 kubikmetru apmērā. Vienlaikus veikts bedru remonts 284 000 kvadrātmetru platībā.