Telpa automašīnai un tās saimniekam
Grīda. Pēc pamatu ieliešanas veido garāžas sienas, kas parasti ir no cementbetona. Betona grīdas veidošanai vispirms uzber smiltis 10cm biezumā un noblietē. Tālāk klāj papi, pergamīnu vai bitumenu. Pa virsu klāj 10 cm betona kārtu un noblietē to. Grīdas virmai jābūt raupjai, neslīdīgai, tās līmenim jābūt par 20 - 50 cm augstākam par grunts līmeni, pretējā gadījumā garāžā peridodiski var parādīties lietus ūdens. Grīdai jābūt arī ar nelielu slīpumu uz vārtu pusi, lai notecētu ūdens, kas var tikt ievest ar autoriepām, kā arī, lai varētu vieglāk izstumt auto, ja garāžā to neizdodas iedarbināt. Jumts. Garāžai piemērotāks ir nolaidens vienslīpnes jumts, taču, ja vēlaties izmantot arī bēniņu platību, var būvēt divslīpņu jumtu. Abu jumta veidu konstrukcija sastāv no koka spārēm, kuras aplato ar dēļiem un pa virsu liek papi, pergamīna vai ruberoīda klājumus. Logi. Garāžā parasti tiek izvietoti logi sānu sienu augšējā daļā. Tie parasti ir nelielu izmēru, horizontāli izstiepta taisnstūra formā. Vārti. Viens no garāžas svarīgākajiem elementiem ir vārti, kam jāpievērš īpaša uzmanība. Vārtu platumam jābūt ne mazākam par 2,5 m, bet augstumam – no 1,8 m. Populārākie ir paceļamie sekciju vārti, kas atveroties novietojas paralēli griestiem. Paceļamos garāžu vārtus var aprīkot ar elektropacēlājiem un darbināt ar tālvadības pulti. Autors: Sandis Fatjanovs Konsultējis būvinženieris Vladimirs Romanovs Foto: no publicitātes materiāliem