abc.lv skaitļos

Lietotāji online22
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Telpa automašīnai un tās saimniekam : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Telpa automašīnai un tās saimniekam

Telpa automašīnai un tās saimniekam
Katram savu automašīnu cienošam īpašniekam būtu nepieciešama garāža - atrašanās telpās nodrošina mašīnai labvēlīgākus apstākļus un lielāku drošību. Tā ir ne tikai pajumte automašīnai un tās piederumiem, bet arī vieta, kur uzglabāt dažādas sezonas lietas (velosipēdu, slēpes, zāles pļāvēju utt.), dažkārt rast patvērumu arī pašam saimniekam.BREAK} Garāžu veidi Garāžas izvēle atkarīga no dažādiem faktoriem – apbūves gabala reljefa un izmēriem, paredzamās ietilpības, kā arī īpašnieka vēlmēm un iespējām. Garažas var būt gan atsevišķi stāvošas , gan arī kā piebūve dzīvojamās mājas sienai. Otrais variants ir biežāk izplatīts. Samērā populāra ir arī pazemes garāža , taču šādas garāžas būvniecība ir iespējama tikai kopā ar jaunas mājas būvniecību, jo tā jāparedz mājas kopējā projektā. Tomēr visos gadījumos garāžas būvniecības pamatprincipi ir vienādi. Garāžas būvniecības materiālus parasti pieskaņo dzīvojamajai mājai. Kaut arī garāža ir ļoti racionālas nozīmes objekts, tās ārējais izskats nav mazsvarīgs. Neatkarīgi no tā, vai garāža ir atsevišķa būve pagalmā, piebūve dzīvojamai ēkai vai atrodas nama pagrabstāvā, tai jāsaderas ar apkārtējo vidi. {ABC_CITATION TEXT=[Garāžas būvniecība kopā ar dzīvojamo ēku palīdz nedaudz samazināt izmaksas, jo tām ir viena kopīga siena. Šādā risinājumā nav mazsvarīgs arī komforts, jo īpašnieks no garāžas tūdaļ var nokļūt savā namā.]} Tomēr garāžai mājā ir arī kāds mīnuss: tā kā cilvēks mēdz "apaugt ar lietām", mājās iebūvētas garāžas laika gaitā pārvēršas par mantu glabātavām. Samērā racionāls un ātri realizējams projekts ir pārvietojamā garāža . Šādai konstrukcijai nav nepieciešami kapitāli pamati, turklāt, ja nākas mainīt dzīvesvietu, garāžu iespējams pārvietot citur. Tikpat labi var izveidot arī metāla garāžu, taču tās lielākais mīnuss ir siltumvadīšanas pretestības trūkums. Ziemā telpā būs auksti, vasarā - karsti. Lai šo trūkumu novērstu, metāla konstrukcijas ir jāsiltina. Ja garāža ir kā piebūve jau esošajai ēkai, vienkāršākais veidā, kā tikt pie garāžas, ir būvēt to no koka. Garāžas apšuvumam no abām pusēm var lietot koka dēlīšus, siltumizolācijai izmantojot minerālvati. Tiesa, šādu garāžu nevar uzskatīt par ugunsdrošu. Garāžai nav nepieciešami fundamentāli pamati, pietiek ar stabveida pamatiem garāžas stūros un garāko malu vidū. Šādai garāžai var izveidot dēļu vai betona grīdu. Garāžas, tāpat kā jebkuras citas būves celtniecība jāsaskaņo vietējās pašvaldības būvvaldē. Arī tad, ja tiek atvesta jau gatava konstrukcija. Izmēri un atrašanās vieta Vēlams, lai garāža tiktu uzbūvēta pēc iespējas tuvāk izbraukšanas vietai. Ideālā variantā garāžas vārtiem būtu jāatrodas pretī vārtiem, lai izbraukšana būtu ērta un vienkārša. Garāžu var uzbūvēt arī tieši pie piemājas teritorijas robežas, lai garāžas vārti būtu vienā līnijā ar žogu – tādā gadījumā iebraucamais ceļš pagalmā vispār nav vajadzīgs. Garāžas izmēriem jābūt vismaz 5,5 х 3 m, kas ļauj tajā novietot jebkuru vieglo automobili. Taču, lai garāža nekalpotu tikai par vietu jūsu automobilim, ieteicamāk būvēt platāku garāžu (3,5 - 4 m). Ja vēlaties garāžu izmantot arī kā tusiņu vietu, tad, protams, tās izmēri būtiski jāpalielina. Konstrukcijas elementi Grunts. Garāžas būvniecībai izvēlētajam gruntsgabalam jābūt līdzenam, ieteicams veikt drenāžu. Ja grunts nav stabila, ieteicams veidot noblīvētu 15-20 cm dziļu smilts slāni. Pamati. Garāžas konstrukcijas stabilitāti un ilglaicību galvenokārt noteiks pamati . Pamatu drošība atkarīga no celtniecības materiāliem un hidroizolācijas. Garāžām ar smagām sienas konstrukcijām (akmens, ķieģelis, betons) parasti veido lentveida pamatus.
Sienas. To izbūvei piemērotākie materiāli ir ķieģeļi vai gāzbetona bloki. Ķieģeļu sienas ir izturīgas, ugunsdrošas, taču tām ir arī trūkums – tās slikti uztur siltumu. Tādēļ tās nepieciešams siltināt no ārpuses. Garāžas sienu konstrukcijai ieteicams ķieģeļa sienu mūrēt pusķieģeļa vai viena ķieģeļa biezumā. Lai garāža būtu silta un pasargāta no mitruma, ieteicams garāžas sienas siltināt un apmest.

Grīda. Pēc pamatu ieliešanas veido garāžas sienas, kas parasti ir no cementbetona. Betona grīdas veidošanai vispirms uzber smiltis 10cm biezumā un noblietē. Tālāk klāj papi, pergamīnu vai bitumenu. Pa virsu klāj 10 cm betona kārtu un noblietē to. Grīdas virmai jābūt raupjai, neslīdīgai, tās līmenim jābūt par 20 - 50 cm augstākam par grunts līmeni, pretējā gadījumā garāžā peridodiski var parādīties lietus ūdens. Grīdai jābūt arī ar nelielu slīpumu uz vārtu pusi, lai notecētu ūdens, kas var tikt ievest ar autoriepām, kā arī, lai varētu vieglāk izstumt auto, ja garāžā to neizdodas iedarbināt. Jumts. Garāžai piemērotāks ir nolaidens vienslīpnes jumts, taču, ja vēlaties izmantot arī bēniņu platību, var būvēt divslīpņu jumtu. Abu jumta veidu konstrukcija sastāv no koka spārēm, kuras aplato ar dēļiem un pa virsu liek papi, pergamīna vai ruberoīda klājumus. Logi. Garāžā parasti tiek izvietoti logi sānu sienu augšējā daļā. Tie parasti ir nelielu izmēru, horizontāli izstiepta taisnstūra formā. Vārti. Viens no garāžas svarīgākajiem elementiem ir vārti, kam jāpievērš īpaša uzmanība. Vārtu platumam jābūt ne mazākam par 2,5 m, bet augstumam – no 1,8 m. Populārākie ir paceļamie sekciju vārti, kas atveroties novietojas paralēli griestiem. Paceļamos garāžu vārtus var aprīkot ar elektropacēlājiem un darbināt ar tālvadības pulti. Autors: Sandis Fatjanovs Konsultējis būvinženieris Vladimirs Romanovs Foto: no publicitātes materiāliem
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.

Uzņēmumi, saistīti ar raksta tematiku nozarē "Celtniecības un remonta darbi":