Augulis: Lai autoceļu stāvoklis nepasliktinātos, valsts budžetā jāiezīmē prognozējams finansējums
Rīga, 15.sept., LETA. Ja ir vēlme, lai autoceļu Latvijā stāvoklis nepasliktinās, valsts budžetā ir jāiezīmē prognozējams finansējums ceļiem, šodien, atklājot pārbūvēto ceļu no Bārbeles līdz Skaistkalnei, sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
"Ikviens atjaunotais ceļš ir liels ieguvums iedzīvotājiem, uzņēmējiem, valsts ekonomikai kopumā. Atjaunotais reģionālais autoceļš ir ērtākais maršruts līdz Rīgai ne tikai skaistkalniešiem, bet arī mūsu Lietuvas kaimiņiem, un kvalitatīvs, komfortabls ceļš ir labs arguments brīvdienu ceļojumam vai darba braucienam pie mums, uz Rīgu. Domāju, ka kaimiņi šo iespēju tagad izmantos vēl biežāk. Šis ceļš ir arī ieguvums reģionam, Vecumnieku novadam, tā ir tranzīta artērija, kur ir nepieciešama veiksmīgai uzņēmējdarbības attīstībai," klāstīja Augulis.
Vienlaikus viņš atzīmēja, ka, pateicoties Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumam, vairāki reģionālie autoceļi piedzīvojuši rekonstrukciju pēdējos gados un šim procesam būtu jāturpinās. "Latvijai jāspēj rast risinājumu, lai no valsts budžeta līdzekļiem varētu turpināt uzturēt valsts autoceļu tīklu. Ja vēlamies, lai autoceļu stāvoklis nepasliktinātos, valsts budžetā skaidri jāiezīmē finansējums tieši to uzturēšanai un atjaunošanai," uzsvēra ministrs.
AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) informē, ka atjaunotais ceļš no Bārbeles līdz Skaistkalnei ir vēl viens solis, lai sakārtotu autoceļus uz robežas ar Lietuvu.
"Patlaban vēl turpinās arī darbi pierobežā pie Rucavas un Medumiem. Atjaunotais posms ilgus gadus bija ļoti sliktā tehniskajā stāvoklī, pateicoties ES fondu finansējumam tagad tas ir sakārtots. Taču vēl daudziem reģionālajiem autoceļiem ir nepieciešami remontdarbi, tāpēc būtiski ir risināt jautājumu par Autoceļu fonda izveidošanu, nodrošinot ilgtspējīgu un prognozējamu finansēšanas modeli," norādīja LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
Kā ziņots, Skaistkalnē šodien atklāts pārbūvētais valsts reģionālā autoceļa P89 Ķekava-Skaistkalne posms no Bārbeles līdz Skaistkalnei. Šis autoceļa posms līdz rekonstrukcijai bija ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, tas bija viens no sliktākajiem valstī. Līdz ar pārbūvētu segu autoceļa posmā tika pārbūvēts arī tilts pār Iecavu un atjaunots Mēmeles tilts, kas savieno Latviju ar Lietuvu. Pašā Skaistkalnē autoceļa zonā tika izbūvēta lietus ūdens kanalizācija.
Būvdarbus līdzfinansēja Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF), kopējās izmaksas - 8,373 miljoni eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Darbus veica SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate".