LVC parakstījuši līgumu ar "Deloitte Latvia" par konsultācijām Ķekavas apvedceļa projektā
Rīga, 20.febr., LETA. AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) parakstījusi līgumu ar SIA "Deloitte Latvia" par juridisko un finanšu konsultāciju sniegšanu publiskās-privātās partnerības (PPP) projektā "E67/A7 Ķekavas apvedceļš", aģentūrai LETA pavēstīja LVC.
"Deloitte Latvia" piesaistīs arī konsultantus no "Deloitte Financial Advisory" (Dānija), "Deloitte CVBA" (Beļģija), kā arī "Laga CVBA" (Beļģija).
Pēc LVC paustā, konsultanta uzdevums būs izstrādāt publiskās un privātās partnerības iepirkuma dokumentāciju un partnerības un finanšu līgumus, iekļaujot sadarbības nosacījumus ar Eiropas Investīciju banku (EIB), kā arī veikt finanšu mehānismu un nosacījumu izpēti.
Tāpat konsultantam vajadzēs izstrādāt risku izvērtēšanas un sadales risinājumus, maksājumu mehānismus, uzskaites risinājumus (PPP līguma grāmatvedības uzskaites aspekti, tajā skaitā atbilstība "Eurostat" metodikai, nodokļu jautājumi) un iestrādāt dokumentācijā tehniskos jautājumus (ceļa projektēšana, būvniecības, ceļa uzturēšanas nosacījumi un rādītāji).
Konsultantam būs jāizmanto un jāpiemēro Latvijas apstākļiem labākie piemēri no starptautiskās prakses. "Deloitte Latvia" ir pieredze ceļu infrastruktūras PPP projektu īstenošanā Beļģijā, Dānijā un Lietuvā.
LVC uzsvēra, ka konsultanta darba rezultātā jābūt nodrošinātai PPP iepirkuma procedūrai Ķekavas apvedceļa projekta īstenošanai, lai tiktu noslēgts tehniski, finansiāli un saimnieciski izdevīgākais PPP līgums un nodrošināta konkurence. Konsultantam darbi ir jāveic 760 dienu laikā, līguma summa ir 1 131 350 eiro ar pievienotās vērtības nodokli.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka valdība pērn martā atļāva sākt PPP iepirkuma procedūru Ķekavas apvedceļa būvniecībai. Valsts galvenā autoceļa E67/A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) posms Rīga-Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Rīgas pieejās ar satiksmes intensitāti aptuveni 17 000 automašīnu diennaktī. Posms šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavu. Autoceļš E67/A7 ietilpst TEN-T tīklā, turklāt pēc Rīgas pilsētas Dienvidu tilta trešās būvdarbu kārtas pabeigšanas 2013.gadā satiksmes intensitāte uz attiecīgā ceļa posma ir palielinājusies.
Pašreizējā satiksmes intensitāte ir ne tikai sasniegusi esošā ceļa kritisko robežu, bet arī trīs reizes pārsniedz esošajam ceļam atbilstošo smagā transporta optimālo skaitu, tādējādi būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju.
Projekta mērķis ir izbūvēt Ķekavas apvedceļu autoceļa E67/A7 posmā vairāk nekā 14 kilometru garumā, padarot šo ceļa posmu par divbrauktuvju ceļu. Ķekavas apvedceļa būvniecība notiks, piemērojot PPP modeli un investīciju periodā piesaistot valsts budžetam alternatīvu finansējumu.
LVC partneris projekta realizācijā ir EIB, kura izteikusi gatavību nodrošināt 50% no projekta gadus projektēšanai un būvniecībai, bet 20 gadus apsaimniekošanai. Plānotā partnerības iepirkuma līguma kopējā līgumcena ir 160,6 miljoni eiro.
Patlaban projektā tiek atsavināta zeme. Vēl nav sākta neviena piespiedu atsavināšana, visos gadījumos panākot vienošanos ar zemes īpašniekiem. Ir iegādāti aptuveni 40% no projekta īstenošanai nepieciešamās zemes. Tāpat izstrādāts ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) gala ziņojums, kas ir iesniegts Vides pārraudzības valsts birojā izskatīšanai.
Plānots, ka IVN procedūra tiks pabeigta 2017.gada februāri. Partnerības iepirkuma norise ir plānota no 2017. līdz 2018.gadam, partnerības līguma noslēgšana - 2018.gada ceturtajā ceturksnī, bet būvdarbu sākšana - 2019. līdz 2020.gadā.