"Balta": Būtiski sarucis pieteikto atlīdzību skaits par automašīnu bojājumiem nekvalitatīva ceļu seguma dēļ
Rīga, 12.apr., LETA. Šogad pirmajā ceturksnī būtiski samazinājies risku apdrošināšanas kompānijai "Balta", kas ietilpst PZU grupā, pieteikto atlīdzību skaits par automašīnu bojājumiem nekvalitatīva ceļu seguma dēļ, aģentūrai LETA pavēstīja kompānijas pārstāvji.
Kompānijā informēja, ka 2018.gada pirmajā ceturksnī "Baltas" saņemto atlīdzību pieteikumu skaits par automašīnu bojājumiem nekvalitatīva ceļu seguma dēļ salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu sarucis par 27%.
"Pavasaris tradicionāli autobraucējiem saistās ar bedru sezonu jeb laiku, kad līdz ar biežo temperatūru maiņu būtiski pasliktinās ceļa seguma kvalitāte. Šogad, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, gan atkušņu, gan nokrišņu kopējais daudzums Latvijā bijis ievērojami mazāks, kas, domājams, skaidro pozitīvo tendenci atlīdzību pieteikumu skaita samazinājumā," sacīja "Baltas" atlīdzību direktors Ingus Savickis.
Tāpat kompānijā norādīja, ka līdz ar pieteikto negadījumu skaita samazinājumu šogad pirmajos trijos mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, divas reizes sarucis izmaksāto atlīdzību apmērs par bojājumiem automašīnām nekvalitatīva ceļu seguma dēļ, veidojot gandrīz 20 tūkstošus eiro.
"Lielākoties jeb 70% gadījumu "Baltā" pieteikto atlīdzību saistībā ar nekvalitatīvu ceļu segumu ir par automobiļa ritošās daļas, kas ir viena no svarīgākajām sistēmām automašīnā, bojājumiem. Līdz šim lielākā atlīdzība, ko "Balta" savā pastāvēšanas vēsturē izmaksājusi bedrainu ceļu dēļ, ir 50 590 eiro - spēkratam, iebraucot bedrē, pārsprāgusi aizmugurējā riepa, kā rezultātā automašīna avarējusi," sacīja Savickis.
Vienlaikus biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" priekšsēdētājs Andris Bērziņš norādīja, ka, vērtējot situāciju valstī kopumā un salīdzinot 2017.gadu ar gadu iepriekš, Latvijā ceļu kvalitāte joprojām ir būtiska problēma, kuras izraisītie zaudējumi turpina augt - ja 2016.gadā tie bija 790 miljoni eiro, tad 2017.gadā - 880 miljoni eiro.
"Šie tiek definēti kā vidējie zaudējumi tautsaimniecībai, kurus samaksā transporta uzņēmumi un privāto auto īpašnieki. Tos aprēķina pēc starptautiski atzītas metodoloģijas, vērtējot trīs būtiskus aspektus. Pirmkārt, papildu degvielas patēriņš, kas rodas, braucot ar zemākiem pārnesumiem. Otrkārt - nepieciešamība maksāt papildus par dažādiem remontdarbiem servisos. Treškārt - laiks, kas tiek zaudēts, lai nokļūtu no punkta A līdz punktam B," teica Bērziņš.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka "Balta" pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, strādāja ar peļņu 5,926 miljonu eiro apmērā, kas ir par 47,2% vairāk nekā 2016.gadā. 2017.gadā bruto prēmijās "Balta" parakstīja 88,9 miljonus eiro, kas ir par 17,6% vairāk nekā 2016.gadā, bet apdrošināšanas atlīdzībās izmaksāja 46,929 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 5,3%.