Bauskā atklās rekonstruēto Mūsas tiltu
Bauskas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Šomina informēja, ka pasākumā piedalīsies pašvaldības pārstāvji un projekta īstenošanā iesaistītie uzņēmēji. Aicinātas arī valsts amatpersonas.
"Viens no šī gada nozīmīgākajiem notikumiem ne vien Bauskas pilsētai un novadam, bet arī valstij kopumā ir tilta rekonstrukcija pār Mūsu. Šis ir arī viens no vērienīgākajiem pēdējos gados Bauskas novadā īstenotajiem projektiem un lielākais no brauktuvju rekonstrukcijas projektiem," pauda pašvaldības pārstāve.
Kopējās projekta izmaksas bija 4 947 589 eiro, tostarp 3 367 934 eiro ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējums, valsts budžeta dotācija 105 394 eiro apmērā, Bauskas novada pašvaldības līdzfinansējums 1 210 864 eiro apmērā.
17.oktobrī Bauskas novada pašvaldības pārstāvji, būvdarbu veicēji, būvuzraugi, AS "Latvijas Valsts ceļi" Bauskas nodaļas speciālisti un tiltu būvinženieris veica būves apsekošanu. 20.oktobrī pasūtītājs un būvuzņēmējs parakstīja darbu pabeigšanas aktu. Lai būvobjektu varētu uzskatīt par pabeigtu, pasūtītājam, būvdarbu veicējam, būvuzraugiem, projekta autoriem un būvvaldei vēl jāparaksta akts par objekta nodošanu ekspluatācijā. Plānots, ka tas varētu notikt novembrī, tiklīdz būvvalde būs izskatījusi visu izpilddokumentāciju, skaidroja pašvaldības pārstāve.
Projekta "Tranzīta ielu sakārtošana Bauskā" īstenošana tika sākta 2012.gada jūnijā. Projekta gaitā galvenās aktivitātes bija izbūvēt rotācijas apli pie tilta pieejas - Uzvaras ielas un Brīvības bulvāra krustojumā, izveidot papildu joslu kreisajam pagriezienam uz Pilskalna ielu, izbūvēt trīs laidumu tērauda-dzelzsbetona siju tiltu, uzstādīt 29 gaismekļus, zem ielas brauktuves pārcelt elektroapgādes, vājstrāvas, ūdensapgādes un gāzes tīkla elementus.
Tāpat projekta gaitā bija nepieciešams izbūvēt jaunu lietus ūdens kanalizācijas sistēmu 94 metru garumā, uzstādīt 59 jaunus ceļa zīmju balstus ar 83 jaunām ceļazīmēm, izbūvēt ietves nobrauktuves "nulles līmenī", izbūvēt apvienoto gājēju un velosipēdu celiņu 385 metru garumā, uzstādīt gājēju ietvju drošības metāla barjeras 535 metru garumā, vājredzīgu personu ērtībām izveidot apgaismotas reljefa gājēju pārejas pirms brauktuvju šķērsošanas vietām, kā arī labiekārtot pieguļošo infrastruktūru, skaidroja Šomina.
Tehnisko projektu izstrādāja un aktualizēja un autoruzraudzību veica SIA "Projekts 3", projekta būvuzņēmējs bija SIA "Tilts", būvuzraudzību nodrošināja SIA "Firma L4", arheoloģisko uzraudzību - Jānis Grūbe, slodzes pārbaudi kā pagaidu, tā jaunajam tiltam veica SIA "Inženierbūve".
Sadarbība ar visiem projekta īstenošanā iesaistītajiem uzņēmumiem bija ļoti veiksmīga, secinājusi projekta vadītāja Guna Purene.
"Protams, darba procesā neizbēgami jāsastopas ar problēmām, taču šajā objektā to risinājumi tika rasti ātri. Būvuzņēmēji, projektētāji, būvuzraugi bija pretimnākoši, atsaucīgi, ievēroja laika grafikus, kas projektu īstenošanā ir ļoti būtisks faktors. Esam patiesi apmierināti ar sasniegto rezultātu," pauda Purene.
Augustā Bauskā veiktā Mūsas tilta slogošana noritēja sekmīgi, tad arī pa vienu joslu tiltu atvēra transporta kustībai, otru kustības virzienu atstājot pa pagaidu tiltu.
Bauskas novada pašvaldības pārstāve iepriekš skaidroja, ka Mūsas tilta slogošana notika atbilstoši SIA "Inženierbūve" izstrādātajai darbu programmai, kas ir saskaņā ar valsts normatīva "Tiltu inspekcijas un pārbaudes ar slodzi" prasībām. Tilta pārbaudei izmantoja septiņas piecasu automašīnas, un katras automašīnas masa bija ap 40 tonnu.
Mūsas tilta rekonstrukcija tika sākta 2013.gada jūnijā.
Jelgava, 2.nov., LETA.
Ilustratīvs foto/ Foto: Ieva Čīka/LETA.