Rīgas domes komiteja vērtēs "Rail Baltica" ietekmi uz pilsētvides attīstību
Rīga, 11.apr., LETA. Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja pēc "Vienotības" frakcijas deputātu ierosinājuma vērtēs "Rail Baltica" projekta ietekmi uz pilsētvides attīstību, aģentūru LETA informēja partijas "Vienotība" Rīgas domes deputātu frakcijas referente Ieva Graudiņa-Šutko.
Deputāti Olafs Pulks (V) un Nils Josts (V) aicinājuši Pilsētas attīstības komiteju rīt, 12.aprīlī, skatīt jautājumu par projekta "Rail Baltica" īstenošanas gaitu, Rīgas Dzelzceļa stacijas, Rīgas Starptautiskās autoostas un tām piegulošo apkaimju turpmāko attīstību.
Deputāti uzskata, ka Rīgas domes vadība nepietiekami apzinās Centrālās Dzelzceļa stacijas pārbūves ciešo saistību ar nepieciešamajiem pilsētvides uzlabojumiem Rīgas centrā un apkaimēs stacijas tuvumā.
"Publiskajā telpā ir izskanējušas vairāku Latvijas arhitektu bažas, ka projekts nav tikai divas sliedes pilsētas centrā, nav noticis Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas metu konkursa žūrijas rekomendētais dialogs par pilsētvides attīstības stratēģiju, tādēļ ir risks iegūt Rīgas pilsētvides kvalitāti neveicinošu risinājumu," pauž deputāti.
Līdz šim "Rail Baltica" projekta īstenotāji runājuši par Rīgas starptautisko autoostu tās līdzšinējā atrašanās vietā, kā modernā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla svarīgu sastāvdaļu, tomēr šobrīd autoostas tālākā attīstība ir kļuvusi neskaidra, uzskata deputāti.
Viens no scenārijiem vēstī par autoostas pārcelšanu uz Torņakalna multimodālo satiksmes mezglu, kur arī pēc projekta varētu pienākt autobusi no Kurzemes un Zemgales, bet Rīgas centrā pie Centrālās Dzelzceļa stacijas no Vidzemes un Latgales, kā arī starptautiskie autobusi.