Biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" pieprasa atjaunot Autoceļu fondu
Tāpat LCB lūdz Ceļu satiksmes drošības padomi iesniegt valdībā un Saeimā LCB izstrādātos grozījumus Autoceļu likumā par Autoceļu fonda atjaunošanu.
Drošību uz autoceļiem nosaka ne tikai to savlaicīga un rūpīga kopšana ziemas apstākļos, bet arī ilgtermiņa stratēģijas esamība autoceļu sakārtošanai un tās konsekventa realizācija, uzskata LCB. Biedrības pēdējo 12 gadu pieredze ceļu apsaimniekošanā liecina, ka vienīgais veids, kā pie tādas nonākt, ir Autoceļu fonda atjaunošana.
LCB kopā ar Latvijas Pašvaldību savienību, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju un Latvijas Motoklubu asociāciju pirms šīs Saeimas vēlēšanām ar partijām "Vienotība", "Saskaņa", "Latvijas Reģionu alianse", "No sirds Latvijai", kā arī Zaļo un zemnieku savienību parakstīja vienošanās par Autoceļu fonda atjaunošanu vienlaikus ar 2015.gada valsts budžeta pieņemšanu, mainot likuma "Par autoceļiem" 12.(4) panta redakciju, atgādina Bērziņš.
"LCB tomēr cer, ka rakstiski apstiprinātās priekšvēlēšanu apņemšanās nepildīšanai ir tikai nejaušības raksturs un partijas tomēr apliecinās, ka tur doto vārdu," uzsver LCB vadītājs.
Kā ziņots, Saeima pērnā gada 18.decembrī noraidīja Latvijas Reģionu apvienības (LRA) rosinātos likuma grozījumus, kas paredzēja līdz 2020.gadam nodrošināt 80% no naftas produktiem noteiktā akcīzes nodokļa ienākumiem novirzīt Valsts ceļu fondam. LRA priekšlikums paredzēja fondam novirzīt arī ienākumus no dabasgāzes, ko izmanto par autotransporta degvielu.
Patlaban likumā jau noteikts, ka valsts budžeta finansējumu programmai "Valsts autoceļu fonds" veido arī 80% no prognozētajiem valsts budžeta ieņēmumiem no akcīzes nodokļa par naftas produktiem, tomēr ar izņēmumu - ja gadskārtējā valsts budžeta likumā nav noteikts citādi. LRA rosināja no likuma svītrot vārdus "ja gadskārtējā valsts budžeta likumā nav noteikts citādi". Tāpat politiskais spēks piedāvāja grafiku, kā nonākt līdz 80% naftas un dabasgāzes akcīzes nodokļa ienākumu novirzīšanai Valsts ceļu fondam. 2015.gadā bija jātiek novirzītam 21%, 2016.gadā un 2017.gadā - 25%, 2018.gadā - 35%, 2019.gadā - 55% un 2020.gadā - 80%.
Tāpat bija rosināts no likuma izslēgt normu, ka, plānojot gadskārtējo budžetu, valsts budžeta izdevumus Valsts autoceļu fondam samazina par summu, kas ceļu nozarei ir pieejama no Eiropas Savienības fondiem.
Rīga, 23.janv., LETA.
Foto: Stock.XCHNG.