Bolderāja 2 stacijas tuvumā izveidots uzbērums no 190 tūkstošiem kubikmetru smilšu
"Šis uzbērums strādnieku vidū ir ieguvis slavu kā "гора cмерти" jeb tulkojumā "nāves kalns", jo būvdarbu laikā šajā uzbērumā savu funkcionēšanu ir beiguši pieci frontālie iekrāvēji. Šis cipars ir ļoti liels," kā amizantu faktu būvniecības laikā atzīmē "A.C.B." ceļu būves speciālists Dāvis Serdāns. Projekts ir saistīts ar Rīgas vēsturiskā centra un UNESCO Pasaules Mantojuma pieminekļa zonas atslogošanu no kravu pārkraušanas darbībām Daugavas labajā krastā, pārvietojot kravas termināļus no Andrejsalas un Eksportostas uz Rīgas brīvostas no jauna izbūvējamo teritoriju Krievu salā Daugavas kreisajā krastā.
"Šajā projektā viens izaicinājums seko otram. Sākot ar to, ka objekta lielākā daļa atrodas uz purva, beidzot ar to, ka 12 metru augstais uzbērums jāizveido vietā, kurā nav praktiski nekādu piebraukšanas iespēju," stāsta atbildīgais projekta vadītājs Dāvis Serdāns. "Objektā strādājām visu diennakti, vairākus mēnešus pēc kārtas. 23 stundas bija reālais darba laiks, viena stunda tika veltīta degvielas uzpildīšanai un darbaspēka maiņai," tā mazās, bet jaudīgās zemes klātnes izbūves komandas darbu raksturo Serdāns.
Uzbērums, kuru ikdienā šķērsos vairākas tonnas smagi kravu vilcienu sastāvi, no ierastajiem ceļa uzbērumiem atšķiras ar to, ka šis ir būvēts no ievērojami augstākas kvalitātes smiltīm. Tām ir lielāka filtrācija un ūdens tiek cauri daudz ātrāk. Ja ceļa būves darbiem izmantotajām smiltīm uzmanību primāri pievērš granolometrijai un pēc tam filtrācijai, tad dzelzceļa uzbērumam primāri ir filtrācijas koeficients - šajā projektā virs diviem metriem diennaktī. Uzbērums savu noturību ir apliecinājis jau ziemas periodā - vairums jaunizbūvēto ceļa objektu defektu atklājas pēc aukstā un mitrā perioda -, bet šis uzbērums nav pieredzējis nevienu izskalojumu.
Stacijas Bolderāja 2 ar savienojošo ceļu uz Krievu salas termināļiem būvniecības darbu pasūtītājs ir Latvijas dzelzceļa kompānija "Latvijas dzelzceļš". Projektu plānots realizēt divu gadu laikā, galvenajam ģenerāluzņēmējam "BMGS S" sadarbojoties ar vairākiem uzņēmumiem, to skaitā arī ar ceļu būves kompāniju "A.C.B.", kas šajā objektā nodrošina zemes klātnes izbūves darbus.
"A.C.B." uzņēmumu grupas pamatdarbība ir autoceļu, ielu un mākslīgo būvju (tiltu, kustības pārvadu) būve un remonts. Tāpat grupas uzņēmumi veic labiekārtošanas darbus, sniedz dažādus pakalpojumus ar uzņēmuma rīcībā esošo tehniku un transportu, kā arī realizē būvmateriālus - smilti, drupinātu granti, šķembas, asfaltbetonu un betona izstrādājumus. "A.C.B." uzņēmumu grupa nodrošina pakalpojumu pieejamību ne tikai Rīgā, bet arī Vidzemes, Zemgales un Latgales reģionos.
Publicitātes foto