Burovs: Jārēķinās ar īpašumu atsavināšanu paredzētā Skanstes tramvaja līnijās
Īpašniekiem, kuriem pieder īpašums paredzētā Skanstes tramvaja ielu sarkanajās līnijās, jābūt gataviem uz īpašuma atsavināšanu, vienam - ar daļēju ēkas nojaukšanu, ja tramvaja projekts tiks īstenots, aģentūrai LETA pastāstīja Īpašumu departamenta direktors Oļegs Burovs (GKR).
Viņš informēja, ka vēstules par īpašumu atsavināšanu nosūtītas 46 īpašniekiem. Atsavināmo īpašumu skaits ir mazāks, bet dažiem no tiem ir vairāki īpašnieki. Viņš pastāstīja, ka šo cilvēku starpā ir gan fiziskas, gan juridiskas personas, bet neviens no īpašumiem nepieder valstij.
Burovs pastāstīja, ka visi īpašumi atrodas ielu sarkanajās līnijās un īpašniekiem, kuru zemesgabals vai kāda ēkas daļa atrodas ielu sarkanajās līnijās, ir jābūt gataviem, ka pašvaldība vai valsts var piedāvāt atsavināt šo īpašumu. Ja īpašnieks atsakās, tad viņam var piemērot likumu par īpašuma atsavināšanu valsts vai pašvaldības vajadzībām.
Īpašumu departamenta direktors pastāstīja, ka no visiem 46 īpašumiem tikai uz viena atrodas ēka, kurā šobrīd notiek uzņēmējdarbība. Ēkas daļu paredzēts nojaukt.
Burovs pastāstīja, ka uz dažiem īpašumiem ir arī dzīvojamās mājas, bet tās atrodas ārpus ielu sarkanajām līnijām, tāpēc tās neplāno nojaukt.
Viņš arī informēja, ka vēstules tika izsūtītas, lai Īpašumu departaments varētu apzināt, vai īpašnieki ir par vai pret īpašumu atsavināšanu. Tas tiek darīts jau pirms projekta apstiprināšanas, lai vēlāk, to apstiprinot, ietaupītu laiku.
"Ja īpašnieks ir par atsavināšanu, tad tas jau laikus ir zināms. Ja īpašnieks ir pret atsavināšanu, tad ir laiks pieņemt likumu par piespiedu atsavināšanu. Ja īpašnieks ir par, tad Īpašumu departamentam ir laiks īpašumu novērtēt un izvērtēt, ko pašvaldība varētu piedāvāt pretī," pastāstīja Burovs.
Abc.lv jau vēstīja, ka viens no zemesgabalu īpašniekiem paziņojumu par nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ievietojis sociālajā vietnē "Facebook". Vēstulē Īpašuma iegādes un perspektīvās attīstības pārvalde lūdz īpašnieku piekrist zemesgabalu atsavināšanai un atlīdzības noteikšanai, turklāt tiek minēts, ka zemesgabala vērtību noteiks sertificēts nekustamo īpašumu vērtētājs.
Vēstule datēta ar 7.oktobri, proti, vēl pirms pati Rīgas dome atbalstīja tramvaja līnijas izbūvi.
Rīgas domes deputāti 11.oktobrī ārkārtas sēdē ar 34 balsīm "par" un 15 "pret" atbalstīja Skanstes tramvaja līnijas projektēšanas sākšanu.
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) klātesošajiem deputātiem norādīja, ka tieši Skanstes rajons pašlaik attīstās visstraujāk un tieši tur būs jaunais pilsētas centrs, kur jau tagad ir jaunie banku ofisi, kā arī top dažādas vīzijas par kultūras telpu. Viņš sacīja, ka šī līnija ļaus iedzīvotājiem mazāk izmantot privāto transportu.
"Šis ir labākais risinājums. Ja mēs redzam, ka šo projektu varam īstenot ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu, šo iespēju nedrīkst laist garām," sacīja Ušakovs.
Viņš gan neiztika bez slēptas kritikas biedrības "Eiropas Kustība Latvijā" prezidenta Andra Gobiņa virzienā. Gobiņš vēlējās izteikt savu viedokli, taču Ušakovs kritizēja viņa "melus vai arī kļūdas" par 1500 apbedījumu iznīcināšanu, norādot, ka apbedījuma vietas nedrīkst aizskart. Rīgas mērs vairākkārt aicināja idejas oponentus neaizrauties ar 1500 apbedījumu piesaukšanu.
Ārkārtas sēdes laikā neiztika arī bez opozīcijas paustās kritikas saistībā ar liegumu pārstāvjiem no sabiedrības izteikt savu viedokli par projektu. Piemēram, deputāts Uģis Rotbergs (V) kritizēja vadošo partiju mēģinājumus neieklausīties tajā sabiedrības daļā, uz kuru projekts tieši atstās ietekmi.
Turpmāko gadu laikā Rīgā ir plānots izbūvēt jaunu tramvaja līnijas posmu, kas savienos 6.tramvaja maršrutu un 5., 9.tramvaja maršrutu, lai nodrošinātu videi draudzīga elektrotransporta kustību Skanstes ielā.
LETA
2016.gada 18.oktobrī