Būvniecības industrijas pārstāvji aicināti piedalīties iepirkuma "Rail Baltica pamattrases būvniecība Latvijā" vebinārā
Lai informētu ieinteresētos piegādātājus par iepirkuma plānu un prasībām iepirkuma “"Rail Baltica" pamattrases būvniecība Latvijā” 1. kārtā, kā arī, lai iegūtu atgriezenisko saiti no būvniecības tirgus dalībniekiem, "Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" 7. decembrī plkst. 15.00 organizē tiešsaistes apspriedi.
Ieinteresētos būvniecības industrijas pārstāvjus apspriedes laikā iepazīstinās ar "Rail Baltica" pamattrases būvdarbu Latvijā iepirkuma procedūras 1. posma prasībām un būvdarbu līguma pamatprincipiem – agrīno būvkopmānijas iesaisti, būvniecības darbu uzsākšanas secību, kā arī līguma vadības pamatprincipiem u. c. Paredzēta arī jautājumu – atbilžu sesija.
Apspriede notiks tiešsaistē, izmantojot "Microsoft Teams" lietotni. Plānotais apspriedes laiks – aptuveni divas stundas. Apspriedes laikā Pasūtītājs informāciju prezentēs angļu valodā un, nepieciešamības gadījumā, arī latviešu valodā.
Lai piedalītos apspriedē, ieinteresētajiem piegādātājiem līdz 2021. gada 7. decembrim plkst. 10.00 jāreģistrējas, nosūtot savu pieteikumu uz elektroniskā pasta adresi: mlconstruction@edzl.lv.
Piesakot dalību apspriedē, ieinteresētais piegādātājs norāda savu nosaukumu, reģistrācijas numuru, pārstāvja vārdu un uzvārdu, pārstāvja e-pasta adresi un pārstāvja tālruņa numuru (ieinteresētais piegādātājs ir tiesīgs norādīt ne vairāk kā trīs pārstāvjus). Uzaicinājums uz apspriedi ieinteresētā piegādātāja pārstāvim tiks nosūtīts uz tā norādīto e-pasta adresi ne vēlāk kā līdz 7. decembra plkst. 12.00.
Vairāk informācijas (latviešu un angļu valodā) par apspriedi var izlasīt https://edzl.lv/iepirkumi/aktualie-iepirkumi/rail-baltica-pamattrases-buvdarbi-latvija.
Par iepirkumu “"Rail Baltica" pamattrases Latvijā būvniecība”:
Konkursa procedūras iepirkuma priekšmets ir "Rail Baltica" pamattrases infrastruktūras izbūve Latvijas Republikas lauku teritorijā.
Konkurss norisināsies divos posmos: pirmajā notiks kandidātu atlase, bet otrajā – pretendentu iesniegto sākotnējo piedāvājumu novērtēšana un sarunas, galīgo piedāvājumu iesniegšana un iepirkuma līguma slēgšana.
Kandidātiem konkursā jāpiesakās līdz 2022. gada 28. janvārim. Otro kārtu plānots izsludināt 2022. gada aprīlī, lai ar otrā iepirkuma posma uzvarētāju līgumu noslēgtu 2022. gada nogalē un uzsāktu būvdarbus 2023. gada pirmajā pusē.
Vairāk ar konkursa nosacījumiem var iepazīties https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/60093.
Pirmais vebinārs – apspriede ar mērķi sniegt nozarei vispārīgu informāciju par iepirkumu norisinājās šī gada 8. septembrī. Vebināra prezentācija, kā arī atbildes uz uzdotajiem jautājumiem publicēta un apskatāma https://edzl.lv/iepirkumi/aktualie-iepirkumi/rail-baltica-pamattrases-buvdarbi-latvija-apspriede.
"Rail Baltica" dzelzceļa trase Latvijā stiepjas aptuveni 260 km garumā, sākoties pie Lietuvas – Latvijas robežas un turpinās caur 10 pašvaldību teritoriju: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadu, galvaspilsētu Rīgu, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadu.
Jaunā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa "Rail Baltica" trase nav domāta tikai "Rail Baltica" ātrvilcienam un starptautiskajiem kravu pārvadājumiem. Tā dos iespēju uzlabot arī reģionālo mobilitāti, t.i., attīstīt reģionālo dzelzceļa satiksmi arī uz vietām, kur iepriekš nebija staciju. Šobrīd uz "Rail Baltica" pamata līnijas Latvijā plānotas 16 reģionālās pieturas Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā un viena jauna 1520 mm stacija Rīgā, Āgenskalnā pie P. Stradiņa slimnīcas. Reģionālo staciju plānošana un projektēšana tiks veikta līdz 2023. gada beigām un tiks finansēta "Rail Baltica" projekta ietvaros. Papildus vairāku reģionālo staciju iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.
Projekts līdz 85% tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (Connecting Europe Facility) līdzekļiem, bet atlikusī daļa – no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
"Rail Baltica" projekta ieviesēji Latvijā – "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un "RB Rail" AS.