Būvniecības uzņēmums "BMGS" iesniedzis sūdzību LDz konkursā par Daugavpils Šķirošanas stacijas būvniecību
Rīga, 26.aug., LETA. Būvniecības uzņēmums AS "BMGS" iesniedzis Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) sūdzību VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) konkursā par Daugavpils Šķirošanas stacijas būvniecību, norādot uz priekšrocību radīšanu vienam tirgus dalībniekam, aģentūru LETA informēja "BMGS" valdes priekšsēdētāja Svetlana Afanasjeva.
"BMGS" uzskata, ka LDz konkursa "Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstība: būvniecība" iepirkuma komisija ir pārkāpusi Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma likuma prasības attiecībā uz iepirkuma dokumentācijas grozījumiem, kā arī tehniskās prasības ir uzskatāms par diskriminējošām un konkurenci ierobežojošām.
Afanasjeva norādīja, ka LDz, sniedzot atbildes uz ieinteresēto piegādātāju jautājumiem, faktiski ir grozījis iepirkuma dokumentāciju, neveicot atbilstošu procedūru, kā arī, sniedzot atbildes uz ieinteresēto piegādātāju jautājumiem, nosaka nekonkrētas un dažādi interpretējamas prasības. Turklāt iepirkuma dokumentācijā norādīta konkrētā tehnoloģijai nav pieļauta ekvivalenta tehnoloģija.
"Iepirkuma dokumentācijā pasūtītājs norādījis tādas prasības saistībā ar lēninātājiem, kurām atbilst tikai viena sistēmas ražotāja piedāvājums. Lai iepirkumu procedūra būtu atbilstoši godīgas konkurences pamatprincipiem, dokumentācijā pasūtītājam būtu jānodefinē mērķis/rezultāts, kuru jāsasniedz uzņēmējam projekta īstenošanas gaitā, nevis jāapraksta noteikta ražotāja tehnoloģija (kas ir unikāla) noteikta mērķa sasniegšanai. Kā arī būtu vismaz jānorāda, ka ir pieļaujams ekvivalents risinājumus, taču šādu norādi pasūtītājs nav iekļāvis, kas liek domāt par īpašu priekšrocību radīšanu vienam ražotājam un piegādātājam. Turklāt šajā gadījumā ekvivalents risinājums nemaz neeksistē," komentēja Afanasjeva.
"BMGS" lūdzis IUB pieņemt izskatīšanai iesniegumu un ierosināt administratīvo lietu, kā arī uzdot LDz veikt grozījumus iepirkuma dokumentācijā, norādot, ka prasītajām gumijas atsperēm var tikt piedāvāts ekvivalents risinājums un norādot ekvivalences kritērijus - pieļaujamo trokšņa līmeni un energoefektivitāti.
Jau ziņots, ka jūnija sākumā LDz atkārtoti izsludināja iepirkuma konkursus Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizācijai, Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstībai un Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstības-būvniecības īstenošana.
Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstības prognozētā līgumcena ir 35,92 miljoni eiro.
Jūlija beigās IUB skatīja būvniecības uzņēmumu SIA "Fima" un AS "LNK Industries" sūdzības šajā konkursā un pieņēma starplēmumu, pagarinot lēmuma pieņemšanas termiņu līdz 28.augustam.
"Fima" pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka uzņēmums paudis bažas par to, ka šajā vērienīgajā iepirkumā, kur piesaistīti Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļi, ir saskatāmas negodīgas konkurences pazīmes, neizslēdzot iespēju, ka nolikuma teksts ir rakstīts vienas kompānijas interesēs, kas sadārdzina projekta īstenošanas izmaksas par vairākiem miljoniem eiro.
"Ir labi, ka IUB ir izpratis mūsu saskatītās problēmas, iepirkuma komplicētību un ir ieinteresēts rast risinājumu, kas nāktu par labu projekta kvalitātei. Nereti konkurenci ierobežojošas lietas nav tik acīmredzamas, un sarežģītos tehniskos projektos, kāds nenoliedzami ir šis projekts, pasūtītājs balstās uz sev zināmiem risinājumiem, netīši izslēdzot alternatīvas. Mēs ceram, ka piesaistāmā eksperta profesionālā kvalifikācija un objektivitāte būs atbilstoša jautājuma sarežģītības pakāpei un tas palīdzēs godīgi un neitrāli izvērtēt iepirkuma prasības, nevis radīs jaunas neskaidrības un apstākļus jaunām subjektīvām interpretācijām," pauda "Fima" valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Grebežs.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz Loģistika".