Būvnieki aicina Rīgas domes deputātus atbalstīt līguma laušanu par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību
Tā kā jau gadu pārtraukti Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības darbi, kā arī nav zināms, kad būs pieejams finansējums būvdarbu turpināšanai, Dienvidu tilta būvnieki AS "Transport Systems" aicina Rīgas domes deputātus atbalstīt pēc abu pušu vienošanās lauzt esošo līgumu.
Kā šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā pauda "Transport Systems" pārstāvji, kad 2010.gada 1.jūlijā tika panākta vienošanās par būvdarbu pārtraukšanu, jo nebija iespējas finansēt darbu turpināšanu, neviens nezināja, ka būvdarbi apstāsies uz tik ilgu laiku. Arī nākotnes prognozes finansējuma piesaistei tilta būvniecības trešajai kārtai nav cerīgas, līdz ar to būvnieku priekšlikums ir lauzt 2009.gada 10.martā noslēgto līgumu par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību, kas paredzēja sakārtot posmu no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai.
Esošais līgums neparedz iespēju, ka finansējumu būvniecībai varētu piesaistīt vai nu pats būvnieks, vai arī Rīgas dome, meklējot citus ceļus. Ja pašreizējais līgums tiktu lauzts, tad varētu tikt rīkots jauns detalizēts iepirkums.
Tāpat uzņēmuma pārstāvji minēja, ja līgums tiek lauzts pēc abu pušu vienošanās, tad soda sankcijas netiek piemērotas.
Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods atklāja, ka Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība neizmaksās tik dārgi kā pirmā un otrā tilta būvniecības kārta. Satiksmes departaments augusta sākumā no būvniekiem saņēma vēstuli, kurā būvnieki, minot to, ka jau gadu apturēti būvdarbi, kā arī joprojām nav iespējams prognozēt nepieciešamā finansējuma pieejamību ne šajā, ne arī 2012.gadā, un ir skaidrs, ka iecerētos darbus nebūs iespējams pabeigt sākotnējā paredzētajā termiņā, piedāvāja lauzt līgumu.
Patlaban notiek konsultācijas gan ar Finanšu ministriju, gan Rīgas domes iesaistītajām institūcijām un "Transport Systems", lai izvērtētu situāciju un nolemtu, kā labāk rīkoties. Strods atzina, ka nevar pateikt, kā šajā gadījumā būtu rīkoties labāk - lauzt līgumu vai nē, jo rekomendējošu rīcību pēc iepazīšanās ar situāciju varētu sniegt Rīgas domes izveidotā Dienvidu tilta labā un kreisā krasta pieeju būvniecības projekta vadības grupa.
Plānots, ka labākajā gadījumā šīs nedēļas beigās, bet sliktākajā gadījumā nākamās nedēļas laikā projekta vadības grupa varētu tikt iepazīstināta ar vispārējo informāciju, kas apkopota pēc iesaistīto pušu sniegtajām ziņām, sagatavojot ziņojumu, ar kuru tad tiktu iepazīstināti Rīgas domes deputāti.
Rīgas domes deputāts Juris Viņķelis (PS) minēja, ka varbūt tomēr pašvaldībai ir iespēja atrast kaut kur līdzekļus, lai Dienvidu tilta būvniecības darbus tomēr būtu iespējams pabeigt. Viņš pauda arī neizpratni par to, ka nav zināms, kāds ir Rīgas domes Finanšu departamenta viedoklis šajā jautājumā.
"Šis tilts ir bezgala dārgs, un patlaban tas izskatās arī bezgala drausmīgi," sacīja Viņķelis, aicinot nevis šo jautājumu pieņemt tikai zināšanai, bet gan pēc divām nedēļām atgriezties pie tā, lai lemtu, kā tālāk risināsies Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības darbi.
Kā ziņots, līgums ar "Transport Systems" par Dienvidu tilta posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecību atklāta konkursa rezultātā tika noslēgts 2009.gada 10.martā, paredzot, ka darbi jāpabeidz 36 mēnešu laikā no būvdarbu sākšanas jeb līdz 2012.gada maijam.
Šī līguma kopējā summa, iekļaujot pievienotās vērtības nodokli, ir 27 972 154 lati. Līgums paredzēja arī ikgadēju cenu pārrēķinu, piemērojot inflācijas vai deflācijas koeficientu. 2009.gadā objekta finansēšanai bija piešķirti 9 173 003 lati, bet 2010.gadā - 1 260 315 lati.
Rīga, 30.aug., LETA.