Būvnieki veikuši defektu labojumus ceļa posmā no Apšuciema līdz Tukuma krustojumam
Rīga, 20.aug., LETA. Būvnieki veikuši defektu labojumus ceļa posmā no Apšuciema līdz Tukuma krustojumam, aģentūru LETA informēja Latvijas Valsts ceļos (LVC).
Šonedēļ veikta būvdarbu defektu labošana uz autoceļa Sloka-Talsi (P128) posmā no Apšuciema līdz krustojumam ar autoceļu Tukums-Kolka (P131). Pērn šajā posmā tika pabeigti būvdarbi, taču šogad pavasarī posma seguma virskārtā vairākās vietās tika konstatētas sīkplaisas.
Ņemot vērā būvdarbu līguma nosacījumus un LVC kvalitātes prasības, konstatējot šos defektus, dažos ceļa posmos no LVC būvniekam tika pagarināts garantijas laiks līdz sešiem un septiņiem gadiem regulāro piecu gadu vietā. Savukārt atsevišķās vietās būvniekam bija jāpārbūvē seguma virskārta.
Lai samazinātu risku, ka sīkplaisas attīstās arī turpmāk, būvnieks SIA "Strabag", par saviem līdzekļiem visā posmā veica arī virsmas apstrādi, pēc kuras posmā ir noteikts ātruma ierobežojums 50 kilometri stundā. Šis ierobežojums saglabāsies aptuveni nedēļu, kamēr nebūs noformējusies jaunā ceļa virskārta un no ceļa virsmas nenoslaucīs pie izlietās bitumena emulsijas nepielipušās šķembas.
LVC skaidroja, ka virsmas apstrāde ir seguma uzlabošanas veids, kas uzlabo ceļa saķeri ar auto riepām, uzlabo ceļa spēju pretoties nodilumam, kā arī nodrošina virsmas hidroizolāciju. Pirmās divas nedēļas pēc virsmas apstrādes ieklāšanas uz autoceļa autobraucējiem jābūt piesardzīgiem un jāievēro samazinātais maksimālais braukšanas ātrums. Kad liekās šķembas tiek noslaucītas, bet palikušās satiksmes ietekmē iestrādājas bitumenā, ceļa segums ir komfortabls braukšanai un pasargā seguma apakšējās kārtas.
Pērn jūnijā "Strabag" pabeidza gadu ilgus būvdarbus uz autoceļa Sloka-Talsi (P128) posmā no Apšuciema līdz krustojumam ar autoceļu Tukums-Kolka (P131). To ietvaros ceļš tika pilnībā pārbūvēts - no pamatiem tika izrakti 63 000 kubikmetri kūdras, kas vietām bija pat piecu metru dziļumā. Kūdru aizstāja ar nestspējīgu grunti. Apšuciemā un Plieņciemā izbūvēja arī ietves, pārbūvēja autobusu pieturvietas, kopumā vairāk nekā pusotrā kilometrā ceļa uzstādīja drošības barjeras.
Būvdarbu līgumcena bija 5,6 miljoni eiro, no tiem 85% Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansējums. Iepriekšējo reizi ceļa būvdarbi šajā posmā bija veikti 1970.gados.