abc.lv skaitļos

Lietotāji online65
Aktīvie uzņēmumi27890
Nozares raksti2374
Ekspertu atbildes3041
Būvvalde sākusi slēgt privātās maksas autostāvvietas Rīgā : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Būvvalde sākusi slēgt privātās maksas autostāvvietas Rīgā

Būvvalde sākusi slēgt privātās maksas autostāvvietas Rīgā

Kopš janvāra beigām Rīgas pilsētas būvvalde sākusi slēgt automašīnu maksas stāvvietas, kas izvietotas pilsētas vēsturiskajā centrā vai tuvu tam. Būvvalde noliedz, ka ar pēkšņo cīņu pret privātajām stāvvietām atbalsta "Rīgas satiksmes" stāvvietu biznesu, ziņo Latvijas Radio.

Būvvalde norādījusi, ka galvenie stāvvietu slēgšanas iemesli - tāds bizness nav saskaņots būvvaldē, automašīnas tiekot liktas nelabiekārtotos pagalmos bez cietā seguma, tādējādi nodarot kaitējumu videi un radot nepievilcīgu skatu.

Latvijas Radio norāda, ka pie privātajiem mašīnu maksas laukumiem Rīgas būvvalde ķērusies kopš pagājušā gada, kad būtiski tika paaugstināti tarifi Rīgas domes apsaimniekotajās stāvvietās. Lai gan 25 gadus par stāvlaukumiem nav likusies ne zinis, būvvalde noliedz, ka ar pēkšņo karu pret privātajām stāvvietām tiktu balstīts pašvaldības laukumu bizness.

Pārbaudīt, cik legāls ir privāto stāvvietu bizness Rīgas vēsturiskajā centrā un tuvu tam, būvvalde izlēmusi pirms gada, jo bijušas aizdomas, ka šajā jomā valda patvaļa. "Konstatējām, ka aptuveni 50 - 60% stāvvietas ir ierīkotas patvaļīgi bez attiecīgas saskaņošanas un neievērojot tos būvnormatīvus, kas regulē stāvvietu būvnormatīvus un to, kādām stāvvietām ir jābūt," Latvijas Radio stāstīja būvvaldes vadītājs Inguss Vircavs.

Būvvalde Rīgas vēsturiskajā centrā saskaitījusi 42 prettiesiski iekārtotas un ekspluatētas autostāvvietas. Zemesgabalu īpašniekiem esot sūtītas vēstules, aicinot biznesu legalizēt vai likvidēt. Pēc vairākkārtējiem brīdinājumiem pirmās stāvvietas būvvalde slēgusi janvāra beigās.

Viena no kompānijām, ko ietekmējusi būvvaldes īstenotā stāvvietu slēgšana, ir uzņēmums "Europark". Uz nomātas zemes "Europark" Rīgā uztur 50 maksas stāvvietu, no kurām trīs patlaban ir slēgtas. Kompānijas valdes loceklis Mārtiņš Meisītis stāsta, ka par stāvlaukumu slēgšanu brīdinājumus saņēmis janvāra vidū. Pēc divām nedēļām būvvalde brīdinājumu īstenojusi.

"Šobrīd viņi slēdz maksas autostāvvietas, bet nevēršas pret visiem namīpašniekiem un visām Rīgas teritorijām. Nesakārtotas ir arī pašiem savas teritorijas un īpašums. Tāpēc mums arī rodas šie jautājumi. Brīvības ielas objekts ir ekspluatēts gandrīz 20 gadus, un pēkšņi atnāk Rīgas būvvalde un saka, ka tas nav nodots ekspluatācijā. Tad ir jautājums, kur viņi bija visus šos 20 gadus? Viņi paši ir skaņojuši reklāmas, izkārtnes, reklāmas pilonus, vasaras kafejnīcu, un nekādi jautājumi nebija radušies," Latvijas Radio sacīja Meisītis, neslēpjot, ka Rīgas domes rīcība viņam šķiet dīvaina.

Ieguvēja no tā, ka tiek slēgta virkne privāto stāvlaukumu, būs Rīgas domes kapitālsabiedrība "Rīgas satiksme". Pilsētā tā apsaimnieko maksas stāvvietas, kurās var nolikt teju 6000 mašīnu. Pagājušā gada pavasarī Rīgas stāvvietās būtiski tika palielināta maksa. Dome toreiz skaidroja, ka cenas ceļ ar mērķi samazināt automašīnu skaitu pilsētas centrā.

Taču uzņēmuma gada pārskati atklāj, ka stāvvietu bizness "Rīgas satiksmei" rada arvien lielākus ieņēmumus, informē Latvijas Radio. 2013.gadā tie bija 6,2 miljoni eiro, bet pēc gada jau par miljonu vairāk. Pērn stāvvietās iekasēti 10,4 miljoni eiro jeb teju 7% no kopējā budžeta, stāstīja "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis. "Tarifs pagājušajā gadā mainījās. Ja mēs salīdzinām pagājušā gada deviņus mēnešus ar iepriekšējā gada deviņiem mēnešiem, tad redzam, ka pieaugums saistībā ar tarifa izmaiņām ienākumos ir 14%," norāda Zaķis.

Pašvaldības uzņēmuma balstīšanu, slēdzot privātos stāvlaukumus, Vircavs noliedz. "Nē. Mēs, pirmkārt, sākam ar vietām, kas ir vēsturiskajā centrā, otrkārt, ar vietām, kas ir labi redzamās vietās, treškārt, ar vietām, kas ir nelabi iekārtotas un degradē vidi. To vidū ir, piemēram, stāvvieta Miera ielā, kas atrodas dubļos," saka Vircavs. Viņš norāda, ka viņa mērķis ir šādas stāvvietas izskaust pilsētā. Norādot, kāpēc pārmaiņas sākušās tik pēkšņi, viņš skaidro, ka pašvaldībai resursi to iepriekš nav ļāvuši darīt.

Būvvalde saskaitījusi, ka Rīgā ir vairāk nekā 300 maksas stāvvietu, bet pārbaudītas pagaidām nav visas.

LETA

Foto: Pixabay.com

Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Trīs iemesli, kādēļ izvēlēties individuāli izgatavotu virtuves iekārtu

Trīs iemesli, kādēļ izvēlēties individuāli izgatavotu virtuves iekārtu

Individuāli izgatavota virtuves iekārta ļauj pilnībā izmantot telpas potenciālu – gan standarta, gan nestandarta plānojumos. Individuāli projektēta virtuve pielāgojas jums, nevis otrādi. Ja vēl šaubāties, vai ir vērts virtuves iekārtu izgatavot pēc jūsu individuālā pasūtījuma, uzzināsim 3 iemeslus, kādēļ tā būs labākā izvēle!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Enerģētikas un vides aģentūra ar 1. oktobri tiek pievienota Valsts vides dienestam

Enerģētikas un vides aģentūra ar 1. oktobri tiek pievienota Valsts vides dienestam

Lai samazinātu administratīvo slogu uzņēmējiem un nodrošinātu efektīvāku vides un enerģētikas politikas īstenošanu, Enerģētikas un vides aģentūra ar 1. oktobri tiek pievienota Valsts vides dienestam. Otrdien, 26. augustā, Ministru kabinets apstiprināja Klimata un enerģētikas ministrijas sagatavoto rīkojuma projektu.  

Izstāsti Latvijai