BVKB pērn veiktajās pārbaudēs 48% publisko ēku konstatējis neatbilstības drošības prasībām

BVKB pērn veiktajās pārbaudēs 48% publisko ēku konstatējis neatbilstības drošības prasībām

Rīga, 11.febr., LETA. Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) pērn veiktajās publisko ēku ekspluatācijas uzraudzības pārbaudēs konstatēts, ka 52% no pārbaudītajām ēkām bija drošas, 40% - konstatētas atkāpes un nepieciešams veikt pasākumus drošības stāvokļa uzlabošanai, bet 8% bija ēkas avārijas vai pirms avārijas stāvoklī, aģentūru LETA informēja BVKB.

Biežāk konstatētās neatbilstības bija mehāniskās stiprības un stabilitātes bojājumi, lietošanas drošības risks un patvaļīga būvniecība.

Pagājušajā gadā BVKB veica 549 publisko ēku ekspluatācijas pārbaudes, vairāk nekā 800 pārbaudes būvdarbu kontroles jomā un pieņēma ekspluatācijā 159 objektus.

Būtiskākie darbi Būvniecības informācijas sistēmā (BIS) bija būvniecības ieceres e-saskaņošanas ieviešana, sistēmas pilnveide un arvien plašāka izmantošana - būvniecības lietu skaits pērn palielinājās par 52% un lietotāju skaits par 26%.

Būvdarbu kontrolē 2018.gadā ievērojami pieauga darba apjoms - biroja pārziņā nonāca par 40% vairāk būvobjektu nekā gadu iepriekš. Pērn ekspluatācijā tika pieņemti 159 objekti, galvenokārt izglītības iestāžu, sporta un kultūras iestāžu būves, kā arī tirdzniecības centri. 2018.gadā bija raksturīga pozitīva tendence attiecībā uz būvniecības procesa kvalitāti, tomēr joprojām biežāk fiksētās neatbilstības būvdarbu veikšanā bija saistītas ar būvprojekta izmaiņām, kuras nebija savlaicīgi saskaņotas, norādīja BVKB.

Veicot būvvaldes funkciju nacionālo interešu energoapgādes būvēm, kā arī Aizsardzības ministrijas un Nacionālo bruņoto spēku būvēm, BVKB pērn pieņēma 264 lēmumus - tika akceptētas būvniecības ieceres, veiktas atzīmes par projektēšanas nosacījumu izpildi, atzīmes par būvdarbu nosacījumu izpildi u.c.

Kopējais būvniecības lietu skaits BIS pērn palielinājās līdz 72 500 (par 52%), bet sistēmas lietotāju skaits līdz 16 900 (par 26%). BIS visa gada laikā notika dažādi uzlabošanas darbi: sistēma tika pielāgota grozījumiem normatīvajos aktos, ieviesta un pilnveidota klientu atbalsta sistēma, pilnveidota e-parakstīšanas funkcionalitāte un citi darbi.

Biroja BIS klientu atbalsta dienests 2018.gadā, sniedzot tehnisko atbalstu lietotājiem, ir atbildējis uz pieprasījumiem vai sniedzis konsultācijas kopā 6930 reizes: pa tālruni - 1864; e-pastā - 4304; pieteikumu reģistrācijas sistēmā - 762.

Pagājušā gada laikā ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansiālu atbalstu īstenotā projekta "Būvniecības procesu un informācijas sistēmas attīstība (1.kārta)" ieviešanas un uzraudzības gaitā notika sešas BIS konsultatīvās padomes sēdes, septiņas projekta valdes sēdes, 51 projekta vadības darba grupas sanāksme, 56 projekta komandas sanāksmes un 95 projekta darba grupas sanāksmes. Ekonomikas ministrija projekta uzraudzībai organizēja vienu projekta uzraudzības padomes sēdi.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Mājokļa drošība

Mājokļa drošība

Arvien vairāk pieaug zādzību gadījumi dzīvokļos un privātmājās. Viens no veidiem, kā pasargāt sevi un tuviniekus no šīm nepatīkamajām situācijām, ir aprīkot dzīvokli vai privātmāju ar apsardzes signalizācijas sistēmu.

Aktuālie piedāvājumi

NIBE siltumsūkņi – efektīva, ekoloģiska un "gudra" apkure tavam mājoklim

NIBE siltumsūkņi – efektīva, ekoloģiska un "gudra" apkure tavam mājoklim

Siltums un kvalitatīvs gaiss ir vieni no svarīgākajiem faktoriem, kas nepieciešami augstam komforta līmenim mājoklī. Tāpēc līdz ar patērētāju augošajām prasībām arī apkures joma nestāv uz vietas, un mums tiek piedāvāti arvien modernāki risinājumi mājokļa apsildes jautājumos, kas ļauj ne vien uzlabot dzīves kvalitāti, bet arī būtiski ietaupīt uz rēķiniem par apkuri. 

Aktualitātes

Uzņēmējs runā