Augulis atzinīgi novērtē paveikto "Rail Baltica" īstenošanā
Rīga, 6.marts, LETA. Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) šodien tikšanās laikā ar SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes locekli Dinu Merirandu atzinīgi novērtēja paveikto projekta "Rail Baltica" īstenošanā, aģentūrai LETA pavēstīja Satiksmes ministrijā (SM).
Merirands informēja, ka patlaban "Rail Baltica" Latvijā ir iepirkumu sagatavošanas un izsludināšanas etapā. Izsludināti iepirkumi par projektēšanas darbiem "Rail Baltica" stacijai starptautiskajā lidostā "Rīga", iepirkums zemes ierīcībai un mērniecībai, nekustamo īpašumu vērtēšanai, arheoloģiskai izpētei, kā arī izpētei par "Rail Baltica" ietekmi uz Latvijas gaisa satiksmes vadības sistēmām.
Pēc SM vēstītā, tāpat tuvākajā laikā plānots izsludināt sarežģītāko "Rail Baltica" iepirkumu par Rīgas centrālās stacijas modernizāciju atbilstoši mūsdienīgām transporta organizācijas un pasažieru komforta prasībām.
Ņemot vērā centrālās stacijas pārbūves nozīmīgumu Rīgas pilsētas un valsts attīstībā, Augulis izteica gatavību organizēt augsta līmeņa pārresoru konsultatīvo darba grupu. Darba grupa, ņemot vērā labākos pilsētvides, arhitektoniskos un transporta plānošanas principus, veicinātu "Rail Baltica" un Rīgas pilsētas savstarpēju integrāciju, nodrošinot Rīgas vēsturiskā centra plānveida un konceptuāli saskaņotu attīstību.
Ministrs atzinīgi novērtēja kopīgo triju Baltijas valstu iesniegto pieteikumu Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) trešajam uzsaukumam, kas kopā ar parakstīto starpvaldību līgumu demonstrē valstu apņemšanos realizēt "Rail Baltica" projektu.
"Rail Baltica" paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai savienotu Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni. Dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) - multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums Latvijā ir aptuveni 260 kilometru. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.
"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir valsts kapitālsabiedrība, kuras dibināšanas mērķis ir "Rail Baltica" publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūves projekta īstenošana Latvijā.