abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19771
Nozares raksti805
Ekspertu atbildes2474
Ceļu būvētājus Roņa atklāsmes nebaida : abc.lv

Ceļu būvētājus Roņa atklāsmes nebaida

Ceļu būvniekus nebaida satiksmes ministra Aivja Roņa februāra beigās solītais ziņojums premjeram par nekārtībām ceļu būves nozarē, jo neko katastrofālu par ceļiniekiem tas nevarot atklāt, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" skaidro bijušais premjers un tagadējais "Latvijas ceļu būvētāja" valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

"Sagaidīsim materiālu, un domāju, ka neko katastrofālu mēs tur neredzēsim. Domāju, ka secināsim, ka būvniekiem uzmanīgi jāskatās līdz tā vai cita materiāla izmantošanā, bet tur arī būs skaidrs secinājums, ka Satiksmes ministrijai kā pasūtītājam jāskatās, lai projekti būtu izveidoti kvalitatīvi, lai projektēšanas laikā tiktu veikta pilna ģeodēzija, lai precīzi tiktu iezīmēts, kas jānomaina - kur caurteces, kur drenējošā kārta vai pamata kārta," uzsver Bērziņš.

Tas esot labi, ka sākas nopietna un atklāta saruna, norāda būvnieku pārstāvis, uzsverot, ka tad arī varot atbildēt uz jautājumiem, vai, ceļu būvniecības darbus pabeidzot, ir nepieciešamie paraksti, vai viss ir savlaicīgi kontrolēts, vai projektā ir paredzēti visi darbi, par kuriem vēlāk tiek pārmests.

Bērziņš uzskata, ka tas būtu labs atskaites punkts, lai sabiedrībai vēlreiz plašāk varētu izskaidrot, kā nozarē notiek procesi.

Kā ziņots, aizejošais satiksmes ministrs Aivis Ronis ir apņēmies līdz februāra beigām Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim (V) iesniegt apkopojumu par riskiem ceļu būvniecībā, tostarp par tiem būvniekiem, kuru darbā ir vērojami nesaprotami sadārdzinājumi, neskaidras savstarpējās vienošanās un kvalitātes problēmas.

Kā ziņots, Latvijā 66% Latvijas ceļu ir tādi, kuru mūžs ir ilgāks par 21 gadu, un šo gadu laikā tie nav remontēti. 4,67 miljardi latu esot nepadarīto darbu deficīts, savukārt 585 miljonus latu gadā zaudē tie, kas pārvietojas pa nesakārtotajiem ceļiem. Tie esot gan ekspluatācijas izdevumi, gan braukšanas laika izmaksu pieaugums.

Pēc ceļinieku ieskata, labākais risinājums būtu valsts pamatbudžeta programmai "Valsts autoceļu fonds" piešķirt 60% no transporta līdzekļa ekspluatācijas un akcīzes nodokļa ieņēmumiem. Aprēķini liecina, ka 2012.gadā iekasētais akcīzes un transporta nodoklis ir 326,93 miljoni latu.

Rīga, 14.febr., NOZARE.LV.
Foto: Pilseta24.lv

Publicēts: 14.02.2013

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Uzņēmējs runā

Mūsdienīga un ērta apkure dzīvokļiem un privātmājām

ONYX_HYDRO_INTERIOR

Centrālapkures granulu kamīns MARELI SYSTEMS ONYX HYDRO ir ideāla stila, dizaina, kvalitātes un cenas kombinācija. Konsultācijas par apkures katlu un apkures sistēmu ierīkošanu un iegādi Siltumtehnikas centrā "FAN" Rīgā, Ventspils ielā 15, kā arī www.fan.lv.