Ceļu būvnieki brīdinās par draudošo situāciju nozarē
Kā uzsver būvnieki, lai arī Nacionālajā attīstības plānā (NAP) infrastruktūra ir ne tikai viena no prioritātēm, bet arī būtisks priekšnoteikums NAP paredzētā "ekonomiskā izrāviena" īstenošanai, pēc Finanšu ministrijas un Pārresoru koordinācijas centra ieskatiem izveidotajā prioritāšu sarakstā Satiksmes ministrijas izstrādātā programma autoceļu sakārtošanai 2014.-2020.gadam pēkšņi ir ierindota nepamatoti zemajā 22.vietā.
Preses brīfingā piedalīsies biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš un izpilddirektors Zigmārs Brunavs, informējot klātesošos mediju pārstāvjus par pašreizējo situāciju, kā arī par autoceļu nozares iespējamo nākotni.
Kā ziņots, ja valdība atbalstītu Satiksmes ministrijas 2014.gada budžeta papildu finansējuma pieprasījumu pilnā apmērā, tad kopējais finansējums autoceļiem nākamā gada valsts budžetā būtu 111,1 miljons latu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja ministrijā.
2014.gada garantētais valsts finansējums valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanai un atjaunošanai esot 82,2 miljoni latu pamatbudžeta bāzē.
Šajā summā nav iekļauti Satiksmes ministrijas papildus pieprasītie 28,9 miljoni latu.
Kā biznesa portālu "Nozare.lv" iepriekš informēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss, viņa darba galvenā prioritāte ir autoceļu sakārtošana un valdība maijā konceptuāli atbalstīja Satiksmes ministrijas programmu, kas paredz turpmākajos gados pakāpeniski palielināt ceļu finansējumu. Ministrs ir pārliecināts, ka atbalsts nozarei atspoguļosies arī 2014.gada budžetā un SM pieprasījums gūs atbalstu.
Rīga, 6.aug., NOZARE.LV.
Foto: rakstā izmantots pēc Creative Commons licencēts attēls no vietnes www.flickr.com; autors The National Guard