abc.lv skaitļos

Lietotāji online24
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
"Cemex" nodod ekspluatācijā karjerā "Kūmas" izbūvēto valčbetona ceļu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

"Cemex" nodod ekspluatācijā karjerā "Kūmas" izbūvēto valčbetona ceļu

"Cemex" nodod ekspluatācijā karjerā "Kūmas" izbūvēto valčbetona ceļu
"Cemex" piederošajā kaļķakmens karjerā "Kūmas" ekspluatācijā nodots 500 metrus garš betona ceļa posms. Tas ir Latvijā pirmais smagas noslodzes ceļš, kura izbūvē izmantota jauna tehnoloģija - valčbetons.

Šī gada maijā, klātesot VAS "Latvijas valsts ceļi", SIA "Saldus ceļinieks" un mediju pārstāvjiem, "Cemex" atklāja renovēto karjera pievedceļu. Pēcāk ceļā vēl papildus tika iebūvēta instrumentācija, kas turpmāk ļaus ceļu un tā dažādos slāņus novērot pie temperatūru svārstībām, lai demonstrētu šis tehnoloģijas atbilstību Latvijas klimatiskajiem apstākļiem.

"Šis ir pirmais betona ceļš Latvijā, kuru mēs būvējām kā eksperimentālo ceļu. Mēs to testējam ekstremālos apstākļos, jo karjera pievedceļš atrodas vidē ar augstu gruntsūdeni un ik dienu tiek pakļauts smagām slodzēm – smagajam autotransportam, kas no karjera izved ap 1,6 miljoniem tonnu kaļķakmens gadā," stāsta "Cemex" Latvija Stratēģiskās plānošanas direktors Ēriks Maikls Trusevics (Eric Michael Trusiwicz). Salīdzinot ar asfaltbetona segumu, valčbetons ir lētāks, izturīgāks, videi draudzīgāks, un tas ir ražots no vietējiem izejmateriāliem. Turklāt tā ieklāšanai var izmantot jau Latvijā pieejamo asfalta ceļu būves tehniku un personālu, kas ļauj veidot sadarbību ar esošajiem ceļu būves uzņēmumiem bez papildus investīcijām viņu biznesā.

Eksperimentālā betona ceļa projekta kopējais īstenošanas laiks bija divi gadi. Šajā laikā piesaistīti vairāki eksperti no ASV un Norvēģijas universitātēm, kā arī "Cemex" eksperti no Eiropas un ASV biznesa vienībām. Savukārt "Cemex"laboratorijā Šveicē izstrādāta īpaša betona seguma recepte, kas atbilst Latvijas klimatiskajiem apstākļiem. Ceļa būvniecības darbus veica SIA "Saldus ceļinieks".

Banner 280x280 Banner 280x280

Projekta īstenošanai piesaistīts Norvēģijas fondu finansējums. Šī 500 metrus garā ceļu posma izbūve ir daļa no lielāka projekta "Videi draudzīgu un ilgmūžīgu ceļu ieviešana Baltijā", kura ietvaros paredzēts iegādāties arī valčbetona ražošanas iekārtas un veikt pētniecības darbus tehnoloģijas ieviešanai ražošanā. Projekts tiek īstenots, izmantojot 592 458 eiro piešķīrumu no Norvēģijas ar Norvēģijas finanšu instrumenta starpniecību. Projekta mērķis ir ieviest ražošanā, pārbaudīt un uzsākt pārdot valčbetona risinājumu Baltijas valstu ceļu būvniecībai.

"Cemex" ir pasaulē vadošais uzņēmums betona ceļu segumu risinājumos. Pēdējo piecu gadu laikā "Cemex" visā pasaulē uzbūvējis vairāk kā 45 miljonus m2 ceļu, kas pielīdzināms 6750 km garai divu joslu šosejai.

Foto: Lita Krone/LETA

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.