abc.lv skaitļos

Lietotāji online60
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Daudzmiljonu konkursā infrastruktūras attīstībai Krievu salā par uzvarētāju atkal atzīst "BMGS S" : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Daudzmiljonu konkursā infrastruktūras attīstībai Krievu salā par uzvarētāju atkal atzīst "BMGS S"

Daudzmiljonu konkursā infrastruktūras attīstībai Krievu salā par uzvarētāju atkal atzīst "BMGS S"
Rīgas Brīvostas pārvalde (RBP) šā gada sākumā atkal atzinusi pilnsabiedrību "BMGS S" par uzvarētāju 88,71 miljona latu vērtajā konkursā infrastruktūras attīstībai Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā.

Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) interneta mājaslapā pieejamā informācija, "BMGS S" par uzvarētāju atzīta, slēgtā konkursā izvērtējot kopumā trīs iesniegtos piedāvājumus minēto darbu veikšanai.

LETA jau ziņoja, ka pērn decembrī IUB aizliedza RBP slēgt līgumu ar "BMGS S" un nolēma atcelt lēmumu par konkursa rezultātiem, ar kuriem šī pilnsabiedrība atzīta par konkursa uzvarētāju.

Šādu lēmumu IUB pieņēma, izskatot Vācijas kompānijas "Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft" sūdzību.

Rīgas brīvostas pārvalde 2011.gada septembra sākumā slēgtā konkursā atkārtoti izlēma slēgt iepriekšminēto līgumu ar pilnsabiedrību "BMGS S". Kopumā pārvalde bija saņēmusi trīs pretendentu piedāvājumus. Piedāvājumus pārvalde vērtēja atkārtoti, jo IUB jau augusta sākumā bija aizliedzis slēgt līgumu ar "BMGS S".

Banner 280x280 Banner 280x280

Augustā IUB lēmumu pieņēma, izskatot personu apvienības "Aarsleff-Merko" un "Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft" iesniegto sūdzību.

Krievu salas projekta kopējās izmaksas plānotas aptuveni 105 miljonu latu apjomā, un Eiropas Savienības līdzfinansējums varētu būt 52 miljoni latu.

Projekta galvenais mērķis ir novērst ostas aktivitāšu izraisīto vides degradāciju, jo patlaban lielākā daļa Rīgas brīvostas aktivitāšu notiek Andrejostā un Eksportostā, kas atrodas Rīgas vēsturiskā centra tiešā tuvumā Daugavas ziemeļu krastā.

Ostas termināļus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tā no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā.

Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektārus lielu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četrām beramkravu (ogļu, metāla, rūdas) pārkraušanas piestātnēm. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievadceļu un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas robežās.

Aptuveni 64,6 hektāru platībā Krievu salas neapgūtajā ziemeļu daļā paredzēts izveidot septiņas piestātnes kuģu apkalpošanai ar kravnesību vairāk nekā 1350 tonnas. Jaunapgūtajā teritorijā plānots pārkraut aptuveni 22 miljonus tonnu kravu gadā, tai skaitā aptuveni 12 miljonus tonnu ogļu.

Krievu salas teritorijas vidusdaļā paredzēts izveidot dzelzceļa preču staciju ar caurlaides spēju 600 vagoni diennaktī jeb 3820 vilciena sastāvi gadā, līdz ar to paredzēts pārvadāt 36 000 tonnu diennaktī jeb 13 miljonus tonnu gadā.

Jaunapgūtajā Krievu salas teritorijā plānotais autotransporta kravu apgrozījums ir līdz deviņiem miljoniem tonnu gadā, kas līdzvērtīgs 225 000 kravas automašīnu gadā jeb 26 automašīnām stundā pie vienmērīgas plūsmas, kas var palielināties, ņemot vērā iespējamo nevienmērību kravu piegādē.

Krievu salai nepieciešamā dzelzceļa savietojamībai ar pilsētas tīklu VAS "Latvijas Dzelzceļš" jāizstrādā un jārealizē Rīgas dzelzceļa tīkla, staciju un savienojošo sliežu ceļu rekonstrukcijas projekts Rīgas brīvostas apkalpošanai, kas Daugavas kreisajā krastā ietvers arī esošās stacijas "Bolderāja" rekonstrukciju un jaunas stacijas "Bolderāja-2" izveidi.

Satiksmes iespēju nodrošināšanai ostas aktivitāšu vajadzībām Krievu salā Rīgas pilsētas pašvaldībai jārealizē Daugavgrīvas ielas rekonstrukcija, bet brīvostai jārekonstruē Zilā iela līdz Daugavgrīvas šosejai, paplašinot to līdz četrām joslām ar atdalītām ietvēm un pieslēdzot Daugavgrīvas šosejai regulējamā krustojumā ar luksoforiem.

Kā ziņots, lēmumu par ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu Rīgas domes deputāti pieņēma 2009.gada vasarā. 

Rīga, 18.janv., LETA. 
Foto: Stock.XCHNG

2012.gada 18.janvārī

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.