Decembrī būs zināms, kur būvēs "Rail Baltica" intermodālo loģistikas centru
Tāpat izpētes gaitā tikšot sniegta informācija par ieteicamajiem šī loģistikas centra apjomiem. Būtisks esot arī jautājums par tā finansējuma avotiem - vai to finansēs privātie uzņēmēji partnerībā ar valsti, vai tiks atrasti citi risinājumi.
Tāpat patlaban tiekot pētīta Rīgas centrālās stacijas pārveide par multimodālu centru, kā arī taisnīgas atlīdzības noteikšanas principi ietekmēto teritoriju īpašniekiem. Šobrīd neesot izdevies sākt "Rail Baltica" satiksmes vadības sistēmas izpēti. Taču plānots analizēt, kā tiks organizēta un kāda būs satiksmes vadība vietējai satiksmei pa "Rail Baltica" sliedēm.
Riekstiņš secināja, ka 2016.gadā būs jau zināmi trases tehniskie risinājumi un būs bāze tehniskajai projektēšanai. Nākamgad esot arī jāsāk trases projektēšana no Rīgas stacijas līdz Rīgas lidostai.
Kā ziņots, projekts paredz dzelzceļa izbūvi līdz lidostai un multimodāla loģistikas centra izveidi Salaspilī.
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni.
"Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai, intervijā aģentūrai LETA norādīja "Rail Baltica" projekta koordinējošās institūcijas - trīs Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" - valdes loceklis Edvīns Bērziņš. Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.
LETA
Foto: Ieva Čīka/LETA