Deputāti konceptuāli atbalsta zemes piespiedu atsavināšanu Ķekavas apvedceļa būvniecībai
Rīga, 30.nov., LETA. Saeima šodien konceptuāli atbalstīja likumprojektu par zemes piespiedu atsavināšanu Ķekavas pagastā par aptuveni 87 000 eiro, lai īstenotu valsts galvenā autoceļa projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" projektu.
Normatīvā akta projektu virzījusi Satiksmes ministrija (SM) un to atbalstījusi valdība.
Sabiedrības vajadzībām plānots atsavināt nekustamā īpašuma "Lādes" sastāvā esošā zemas gabala daļu 2,34 hektāru platībā. Likumprojekta anotācijā norādīts, ka SM ar 2016.gada 11.oktobra lēmumu apstiprināja minētā īpašuma atlīdzības apmēru 87 282 eiro.
Īpašuma atsavināšanai likumprojekts jāpieņem tāpēc, ka īpašuma kopīpašnieces - SIA "Dyaltos Treasury" un kāda privātpersona - noteiktajā termiņā nav vienojušās par īpašuma labprātīgu atsavināšanu.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka valdība pērn martā atļāva sākt publiskās-privātās partnerības iepirkuma procedūru Ķekavas apvedceļa būvniecībai. Atbilstoši AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) informācijai noslēdzies ietekmes uz vidi novērtējuma process, kam pavasarī saņemts pozitīvs Vides pārraudzības valsts biroja atzinums, arī Ķekavas novada pašvaldība marta sākumā tam ir devusi akceptu.
Ķekavas apvedceļa publiskās-privātās partnerības projekta iepirkumu plānots izsludināt šogad ceturtajā ceturksnī, savukārt nākamā gada trešajā ceturksnī tiks izvēlēts piemērotākais kandidāts. Projektu potenciāli varētu finansēt ar Eiropas Investīciju bankas aizdevumu līdz 45% apmērā, Ziemeļu investīcijas bankas aizdevumu līdz 45% apmērā, kā arī privātā partnera ieguldījumu/subordinēto aizdevumu līdz 10% apmērā.
Partnerības iepirkuma līguma plānotā līgumcena noteikta 160,6 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa.
Ķekavas apvedceļš sāksies pie Rīgas robežas līdz pieslēgumam pie autoceļa A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle). No kopumā 17,5 kilometru (km) garā apvedceļa trases 11,45 km būs divu brauktuvju ceļš ar četrām joslām. Uz apvedceļa būs četri divlīmeņa satiksmes mezgli, četri tuneļi, viens tilts, septiņi rotācijas apļi, papildu 16,2 km paralēlie ceļi, drošības barjeras, prettrokšņa siena, kā arī dažādi satiksmes organizācijas līdzekļi un papildu būves.