Diskutē par jauna dzelzceļa tilta būvniecību uz Kundziņsalu
Viņš skaidroja, ka vairāki uzņēmēji plānojuši Kundziņsalā paplašināt savu darbību. Piemēram, "Riga Fertilizer Terminal" jauda jau ir tuvu kapacitātei, tāpēc, ja kravas būs, plānota otrās kārtas paplašināšana. Nacionālais konteineru terminālis arī gatavojoties papildu investīcijām salā, tāpat attīstības plāni esot "Riga Bulk Terminal".
Ņemot vērā kravu apjomu palielināšanos, ostas pārvalde kā labāko variantu izvērtējusi jauna tilta būvniecību uz salu. Patlaban notiekot sarunas ar "Latvijas Dzelzceļu", kurš gan kā optimālāko variantu uzskata esošā tilta modernizāciju, kas varētu izmaksāt ap 1,5 miljoniem eiro. Jauna tilta izmaksas varētu sasniegt ap 20 miljonu eiro. Tiesa, arī šim variantam esot vairāki šķēršļi, jo esot divi dzelzceļa posmi, kas piederot privātajiem un, ja ar tiem neizdosies vienoties, veikt plānoto tilta modernizāciju esot problemātiski un jāsāk domāt par jauna tilta būvniecību.
"Latvijas Dzelzceļa" vadītājs Uģis Magonis apliecināja, ka sarunas ar ostu par šo tēmu turpināšoties.
Silenieks Ostas padomē arī pažēlojās par 10% ostu maksu novirzīšanu valsts budžetā, uz ko gan satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) norādīja, ka teju visi šie līdzekļi tiekot novirzīti atpakaļ - ostu infrastruktūras attīstībai.
Kā ziņots iepriekš, Rīgas brīvostas budžetā 2015.gadam kā galvenā prioritāte ir iezīmēts Krievu salas projekts, taču tāpat būtiski esot padziļināšanas darbi un dzelzceļa infrastruktūras izbūve arī Kundziņsalā.
Kundziņsalā osta iecerējusi par 1,8 miljoniem eiro celt jaunu dzelzceļa staciju, bet vairāk nekā divus miljonus eiro paredzēts tērēt sliežu un pārmiju remontam un vēl nepilnu miljonu eiro - jaunu pievedceļu izbūvei uz stividoru termināļiem.
Rīga, 4.marts, LETA.
Foto: Stock.XCHNG.