abc.lv skaitļos

Lietotāji online84
Aktīvie uzņēmumi27737
Nozares raksti2373
Ekspertu atbildes3041
Diskutēs par arhitekta Sergeja Ņikiforova priekšlikumu Rīgas transporta pamatstruktūras pilnveidošanai : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Diskutēs par arhitekta Sergeja Ņikiforova priekšlikumu Rīgas transporta pamatstruktūras pilnveidošanai

Diskutēs par arhitekta Sergeja Ņikiforova priekšlikumu Rīgas transporta pamatstruktūras pilnveidošanai

Rīga, 27.marts, LETA. Šodien notiks biroja "Nams" arhitekta Sergeja Ņikiforova priekšlikumu Rīgas transporta pamatstruktūras pilnveidošanai apspriešana, aģentūru LETA informēja sabiedriskās iniciatīvas "Eiroklubs Rīga" koordinators Igors Vatoļins.

Diskusija notiks plkst.15 mākslas galerijā "Happy Art Museum" tirdzniecības centrā "Galleria Riga", Dzirnavu ielā 67, septītajā stāvā.

Ņikiforova tēzes publicēti žurnāla "Latvijas Architektūra" pēdējā numurā. Arhitekts rosina izvietot kravu pārvadājumiem paredzētu jaunu sliežu koridoru pilsētas perifērijā, kas ļautu attīstīt bijušo rūpnīcu teritorijās tagadējā dzelzceļa malā, kuras esošais Rīgas struktūrplāns vienkārši ignorē, nepiedāvājot tām reālu alternatīvu.

Pēc arhitekta paustā, šāds risinājums, kas salāgots ar visas Rīgas transporta pamatstruktūru, dotu vismaz septiņus labumus.

Banner 280x280 Banner 280x280

Pirmkārt, tas uzlabotu vides kvalitāti: pazustu neērtības, ko izplata rūpnieciskās infrastruktūras veidotais piesārņojums, un potenciālais apdraudējums, ko rada ogļu, naftas un kālija sāls kravas Rīgas centrā.

Samazinoties aizsargjoslām, izbrīvētos apbūvei un civiliem mērķiem pieejamās teritorijas, kas šobrīd gar dzelzceļu bieži vien nav apgūtas. Tāpat uzlabotos kravu piegāde un aprite ostas termināļos, savukārt Rīgas perifērijā izvietotos loģistikas centrus, noliktavas un rūpnieciskos objektus būtu iespējams pieslēgt dzelzceļu tīklam.

Sabiedriskajam transportam kļūstot jaudīgākam, arhitekta ieskatā uzlabotos arī cilvēku mobilitāte gan Rīgā, gan Pierīgā, nodrošinot dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" līmenim atbilstošu un adekvātu pasažieru pārvadājumu kvalitāti.

Tāpat Ņikiforova ieskatā būtu iespējams palielināt pasažieru dzelzceļa pieturvietu skaitu Rīgā, tuvinot to iedzīvotājiem un padarot to pieejamāku patērētājiem. Savukārt pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošanās palīdzētu samazināt iedzīvotāju aizplūšanu no to mājvietām uz citām mītnes vietām.

Šī ir pirmā tikšanās "Eirokluba Rīga" formātā "Rīgas teritorijas plānojuma 2030" apspriešanas gaitā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izmaiņas normatīvajos aktos paver iespējas modernizēt iepakojuma ražošanu un pārstrādi

Izmaiņas normatīvajos aktos paver iespējas modernizēt iepakojuma ražošanu un pārstrādi

Jau 2026. gada augustā stāsies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes jaunā regula par iepakojumu un iepakojuma atkritumiem. Par šīm un citām gaidāmajām izmaiņām tika diskutēts ikgadējā seminārā “Ilgtspējīgs iepakojums 2025”, ko rīkoja “Latvijas Zaļais punkts” sadarbībā ar Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāti un Latvijas Iepakojuma asociāciju.

Izstāsti Latvijai