Dzelzceļa elektrifikācijas iepirkumā pieteikušies četri pretendenti
Rīga, 31.okt., LETA. VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) iepirkuma "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija: būvniecība" pirmajā kārtā pieteikušies četri pretendenti - personu apvienība "Inabelec", personu apvienība "Siemens-TSO-BMGS", personu apvienība "Cobra-Arčers" un personu apvienība "LREC", aģentūru LETA informēja LDz Korporatīvās komunikācijas daļā.
Šodien noslēdzās izsludinātā iepirkuma (sarunu procedūras, publicējot dalības uzaicinājumu) "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija: būvniecība" pirmā kārta, kurā interesentiem bija jāiesniedz pieteikumi, apliecinot savu dalību iepirkumā. Iepirkuma komisija ir saņēmusi četru kandidātu pieteikumus un kvalifikācijas dokumentus.
Iepirkuma komisija izskatīs visu kandidātu iesniegtos kvalifikācijas dokumentus un rakstiski informēs kandidātus par tālāko dalību iepirkumā.
Iepirkums attiecas uz LDz tīkla elektrifikācijas pirmā posma īstenošanu. Tā ietvaros līdz 2023.gada beigām plānots elektrificēt dzelzceļa līnijas - Daugavpils-Krustpils, Rēzekne-Krustpils un Krustpils-Rīga, veicot to elektroapgādes sistēmas, kontakttīkla, signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas un sakaru sistēmas, sliežu ceļu, tehniskās drošības sistēmas, ēku un būvju izbūvi/pārbūvi, tādējādi līdz 2023.gadam nodrošinot viena pilnībā elektrificēta tranzīta koridora funkcionalitāti.
Iepirkuma sagatavošanas procesā LDz konsultējās ar Iepirkumu uzraudzības biroju un "Apvienotā palīdzība projektu atbalstam Eiropas reģionos" (JASPERS) ekspertiem, ņemot vērā to komentārus un ieteikumus.
JASPERS ir tehniskās palīdzības partnerība starp Eiropas Komisiju, Eiropas Investīciju banku (EIB) un Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banku (ERAB), kas tiek nodrošināta Centrālajām un Austrumeiropas Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, lai uzlabotu lielo projektu dokumentācijas kvalitāti pirms iesniegšanas Eiropas Komisijai atbalstīšanai un finansējuma piešķiršanai no ES struktūrfondiem un Kohēzijas fonda. JASPERS palīdzība mērķis ir veicināt projektu ātrāku apstiprināšanu Eiropas Komisijā un kohēzijas politikas sekmīgu īstenošanu. Šis pakalpojums dalībvalstīm ir bez maksas.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka elektrifikācijas projekta iepirkums - sarunu procedūra, publicējot dalības uzaicinājumu, tika izsludināts 10.augustā, nosakot sākotnējo pieteikumu iesniegšanas termiņu 20.septembri. Augusta beigās tas tika pagarināts līdz 22.oktobrim, bet oktobra vidū - līdz 31.oktobrim.
Tāpat vēstīts, ka AS "LNK Industries" iesniedza sūdzību LDz iepirkumā par dzelzceļa elektrifikāciju, jo sākotnējais pieteikumu iesniegšanas termiņš neatbilstot projekta apmēram. Uzņēmuma skatījumā, LDz tīkla elektrifikācija ir sarežģīts un apjomīgs projekts, ko, nepiesaistot ārvalstu partnerus un speciālistus ar atbilstošu līdzīgu projektu realizācijas pieredzi, šobrīd nevar realizēt neviens Latvijas uzņēmums. Vēl nav zināms, kad šī sūdzība tiks izskatīta, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.
Dzelzceļa elektrifikācijas pirmā posma kopējās izmaksas plānotas 441 miljona eiro apmērā, no kurām izsludinātā iepirkuma plānotā summa ir 425 miljoni eiro. No kopējām pirmā posma izmaksām 347 miljoni eiro paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet atlikušie 94 miljoni eiro - LDz finansējums.
Elektrifikācijas pirmā posma ietvaros līdz 2023.gada beigām plānots elektrificēt dzelzceļa līnijas - Daugavpils-Krustpils, Rēzekne-Krustpils un Krustpils-Rīga.
Šogad 29.martā kompānija saņēma Centrālās finanšu un līgumu aģentūras atzinumu par atbalstu projektam un tā iesniegšanu Finanšu ministrijā tā turpmākai virzībai Eiropas Komisijā. Pirms projekta dokumentācijas nosūtīšanas Eiropas Komisijai šobrīd to izvērtē Eiropas Komisijas tehniskās palīdzības neatkarīgais eksperts. Vienlaikus ir sākts aizdevuma piešķiršanas process ar Eiropas Investīciju banku LDz līdzfinansējuma nodrošināšanai.
Minēto investīciju projektu plānots īstenot darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" pasākuma "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija" ietvaros.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz loģistika".