abc.lv skaitļos

Lietotāji online73
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Dzelzceļa projektā "Rail Baltica" ātrvilcieni starp Baltijas galvaspilsētām kursēs reizi divās stundās : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Dzelzceļa projektā "Rail Baltica" ātrvilcieni starp Baltijas galvaspilsētām kursēs reizi divās stundās

Dzelzceļa projektā "Rail Baltica" ātrvilcieni starp Baltijas galvaspilsētām kursēs reizi divās stundās

Rīga, 12.marts, LETA. Dzelzceļa projektā "Rail Baltica" ātrvilcieni starp Baltijas galvaspilsētām kursēs reizi divās stundās, aģentūru LETA informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail", kas izveidots, lai īstenotu dzelzceļa projektu "Rail Baltica", pārstāvji.

"Paredzēts, ka "Rail Baltica" ātrgaitas vilcieni no Tallinas uz Varšavu un no Tallinas uz Viļņu kursēs līdz četrām reizēm dienā katrā virzienā katrā no maršrutiem no brīža, kad līnija tiks atklāta un līdz sešām reizēm dienā katrā virzienā katrā no maršrutiem pēc 10 darbības gadiem. Turklāt līdz pat 10 vilcieniem dienā kursēs posmā Viļņa-Kauņa-Varšava. Tādējādi "Rail Baltica" nodrošinās ātru dzelzceļa savienojumu starp Baltijas valstu galvaspilsētām katras divas stundas," pavēstīja "RB Rail" pārstāvji.

Vienlaikus plāns iekļauj arī divus nakts vilcienus: Tallina-Rīga-Kauņa-Varšava-Berlīne un Viļņa-Kauņa-Varšava-Berlīne, dodot iespēju pasažieriem sasniegt tālākus galamērķus Eiropā.

Tāpat paredzēts, ka pasažieriem katras 30 minūtes būs iespēja nokļūt no Rīgas centrālās stacijas uz starptautisko lidostu "Rīga". Šis brauciens aizņems 10 minūtes.

Banner 280x280 Banner 280x280

Pēc "RB Rail" pārstāvju paustā, vilcienu kustības plānā paredzēts, ka divi līdz trīs kravas vilcieni ar maksimālo ātrumu 120 kilometri stundā varēs izmantot "Rail Baltica" katru stundu. Pieņemtā ass slodze ir 25 tonnas un pieļaujamais vilcienu garums - līdz 1050 metriem. Lai veicinātu dzelzceļa kravu pārvadājumu attīstību, paredzēts būvēt trīs liela mēroga multimodālos terminālus - Mūgā (Igaunija), Salaspilī (Latvija) un Palemonā (Lietuva).

Tāpat "RB Rail" pārstāvji norādīja, ka plānā 80% no kravas vilcieniem, kas izmantos "Rail Baltica", būs intermodālo kravu vilcieni, loģistikas operatoriem sniedzot iespēju pārvietot kravu pārvadājumus no autoceļiem uz dzelzceļiem. Tādējādi ir gaidāms nozīmīgs gaisa piesārņojuma un ceļa sastrēgumu samazinājums, kā arī uzlabota kopējā autoceļu satiksmes drošība.

"RB Rail" pārstāvji arī atzīmēja, ka plānā paredzēti reģionālo pasažieru pārvadājumi no Bauskas līdz Rīgai un no Salacgrīvas līdz Rīgai, Latvijā, no Pērnavas līdz Tallinai, Igaunijā, un no Marijampoles caur Kauņu līdz Viļņai Lietuvā.

Ātrgaitas vilcienu kustības intervāls ir balstīts paredzamo pasažieru pieprasījuma novērtējumā, kas veikts "Rail Baltica" vilcienu kustības plāna 2026.-2056.gadam izstrādē. Šo plānu izstrādāja Vācijas uzņēmums "Gauff Mobility GmbH" sadarbībā ar Dānijas uzņēmumu "COWI" un Vācijas uzņēmumu "Institut fur Bahntechnik GmbH".

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.