Konkursā meklē "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes locekli
Rīga, 11.sept., LETA. Satiksmes ministrija izsludinājusi konkursu uz Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" akcionāra no Latvijas puses "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes locekļa amatu, liecina ministrijas publiskotā informācija.
Valdes locekļa amata pretendentam tiek prasīta akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vadībzinātnē, finansēs, ekonomikā, tiesībzinātnē vai inženierzinātnē, kā arī vismaz triju gadu profesionālā darba pieredze vadošā amatā (kapitālsabiedrības valdes locekļa, padomes locekļa vai iestādes vadītāja vai tā vietnieka amatā) komercsabiedrībā, organizācijā vai iestādē. Pieredze un zināšanas lielu projektu realizēšanā, tajā skaitā projektu ar Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu tiks uzskatīta par priekšrocību.
Tāpat amata pretendentam jābūt izpratnei par valsts kapitālsabiedrību darbību, kā arī par valsts kapitāla daļu pārvaldību, izpratnei par jautājumiem, kas saistīti ar transporta pakalpojumiem, kompetencei un pieredzei finanšu vadības jautājumos, finanšu līdzekļu plānošanā un izlietošanā, investīciju projektu izstrādē, izvērtēšanā un ieviešanā, kā arī šo projektu finanšu resursu nodrošināšanā. Izpratne un zināšanas par valsts un ES struktūrfondu budžeta finanšu vadību tiks uzskatītas par priekšrocību.
Valdes locekļa amata pretendentam tiek prasīta arī stratēģiskās plānošanas prasme, mērķtiecība, prasme formulēt viedokli un organizēt lēmumu pieņemšanu, spēja veidot pozitīvas attiecības, uzņemties vadītāja lomu, lai nodrošinātu kapitālsabiedrības (projekta) mērķu sasniegšanu, spēja noteikt mērķus, plānot savas darbības, pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību, starptautiskās sadarbības pieredze, kā arī nevainojama reputācija.
Amata pretendentam jābūt arī valsts valodas prasmēm C līmeņa pirmajā pakāpē, kā arī loti labām angļu valodas prasmēm (B2 līmenis).
Amata pretendentam ir jāatbilst Publiskās personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 31.panta ceturtās daļas prasībām, kā arī likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" prasībām.
Pieteikties konkursam var līdz 2017.gada 20.septembrim.
Šobrīd "Eiropas dzelzceļa līnijas" vienīgais valdes loceklis ir Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands, kurš šajā amatā tika iecelts līdz ar kompānijas ierakstīšanu Komercreģistrā 2014.gada oktobrī.
Atbilstoši "Eiropas dzelzceļa līnijas" statūtiem kompānijas valdes sastāvā ir viens valdes loceklis, kuru ieceļ amatā uz pieciem gadiem, liecina "Firmas.lv" dati.
"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir valsts kapitālsabiedrība, kuras dibināšanas mērķis ir dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūves projekta īstenošana Latvijā.
"Rail Baltica" būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot "Rail Baltica" pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai "Rīga", Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināļi, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.
Dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) - multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums Latvijā būs aptuveni 260 kilometru. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.