abc.lv skaitļos

Lietotāji online90
Aktīvie uzņēmumi27741
Nozares raksti2373
Ekspertu atbildes3041
Eiropas Komisijas pārstāvji aicina "Rail Baltica" ieviesējus pārvarēt uzticības problēmas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Eiropas Komisijas pārstāvji aicina "Rail Baltica" ieviesējus pārvarēt uzticības problēmas

Eiropas Komisijas pārstāvji aicina

Rīga, 10.apr., LETA. Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta ieviesējiem - Latvijai, Lietuvai un Igaunijai - jāpārvar savstarpējās uzticības problēmas, kā arī jāturas pie iepriekš noteikto projekta ieviešanas termiņiem, otrdien Tallinā notiekošajā sanāksmē "Rail Baltica" Global Forum 2018" uzsvēra Eiropas Komisijas (EK) pārstāvji.

Eiropas Parlamenta budžeta komisijas priekšsēdētāja vietnieks Petri Sarvamā sacīja, ka Eiropas Parlaments (EP) atbalsta "Rail Baltica" projektu, taču to ieviest var tikai un vienīgi Baltijas valstis, kas ir to uzņēmušās.

"EP atbalsta "Rail Baltica", taču Brisele to nevar uzbūvēt. Tāpēc ir svarīgi pēc iespējas drīzāk pārvarēt savstarpējās uzticības problēmas, lai izdotos īstenot projekta ieviešanu," norādīja Sarvamā, piebilstot, ka šo problēmu pārvarēšanas būtu arī laba dāvana Baltijas valstu simtgadē.

Sarvamā arī atzīmēja, ka Eiropas Savienībai (ES) kopumā tuvāko gadu laikā sagaidāmi vēl daudzi izaicinājumi - "Brexit", bēgļi, budžets un citi jautājumi. Taču ES plāno nākotnē turpināt ieguldīt līdzekļus infrastruktūras attīstībā, lai sasniegtu iepriekš noteiktos ES mērķus. Šo infrastruktūras attīstības projektu vidū līdzekļi paredzēti arī "Rail Baltica" projektam, jo tas ir nozīmīgs Eiropas mēroga projekts.

Banner 280x280 Banner 280x280

EK Transporta un mobilitātes Ģenerāldirektorāta Investīciju, inovatīvā un ilgtspējīgā transporta departamenta direktors Heralds Reijterss aicināja Baltijas valstis iekļauties iepriekš noteiktajos termiņos līdz 2026.gadam. To ir būtiski ņemt vērā, lai nākotnē netiek zaudēts nepieciešamais ES finansējums, kas varētu būt līdz 85% no visa projekta izmaksām.

Jau vēstīts, ka šodien un 11.aprīlī Tallinā notiks sanāksme "Rail Baltica" Global Forum 2018", kas ir galvenais starptautiskais "Rail Baltica" pasākums šajā gadā, kura laikā tiks skatīta "Rail Baltica" loma Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridorā, pilns šīgada projekta iepirkumu plāns, kā arī jautājumi, kas saistīti ar projekta nākotnes finansējumu.

Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, kuru nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Pašvaldībām un tās iedzīvotājiem būs lielāka ietekme pār atjaunīgo enerģijas projektu īstenošanu savā novadā 

Pašvaldībām un tās iedzīvotājiem būs lielāka ietekme pār atjaunīgo enerģijas projektu īstenošanu savā novadā 

Klimata un enerģētikas ministrija šogad un nākamajā gadā plāno būtiski pilnveidot regulējumu, lai efektīvāk līdzsvarotu vides aizsardzības prasības ar tautsaimniecības attīstības vajadzībām. Kopējā reformā plānoti grozījumi gan Likumā par “Ietekmes uz vidi novērtējumu” (IVN), gan Likumā par Piesārņojošām darbībām, gan arī pakārtotajos normatīvajos aktos. 

Izstāsti Latvijai