Eiropas Komisijas pārstāvji aicina "Rail Baltica" ieviesējus pārvarēt uzticības problēmas
Rīga, 10.apr., LETA. Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta ieviesējiem - Latvijai, Lietuvai un Igaunijai - jāpārvar savstarpējās uzticības problēmas, kā arī jāturas pie iepriekš noteikto projekta ieviešanas termiņiem, otrdien Tallinā notiekošajā sanāksmē "Rail Baltica" Global Forum 2018" uzsvēra Eiropas Komisijas (EK) pārstāvji.
Eiropas Parlamenta budžeta komisijas priekšsēdētāja vietnieks Petri Sarvamā sacīja, ka Eiropas Parlaments (EP) atbalsta "Rail Baltica" projektu, taču to ieviest var tikai un vienīgi Baltijas valstis, kas ir to uzņēmušās.
"EP atbalsta "Rail Baltica", taču Brisele to nevar uzbūvēt. Tāpēc ir svarīgi pēc iespējas drīzāk pārvarēt savstarpējās uzticības problēmas, lai izdotos īstenot projekta ieviešanu," norādīja Sarvamā, piebilstot, ka šo problēmu pārvarēšanas būtu arī laba dāvana Baltijas valstu simtgadē.
Sarvamā arī atzīmēja, ka Eiropas Savienībai (ES) kopumā tuvāko gadu laikā sagaidāmi vēl daudzi izaicinājumi - "Brexit", bēgļi, budžets un citi jautājumi. Taču ES plāno nākotnē turpināt ieguldīt līdzekļus infrastruktūras attīstībā, lai sasniegtu iepriekš noteiktos ES mērķus. Šo infrastruktūras attīstības projektu vidū līdzekļi paredzēti arī "Rail Baltica" projektam, jo tas ir nozīmīgs Eiropas mēroga projekts.
EK Transporta un mobilitātes Ģenerāldirektorāta Investīciju, inovatīvā un ilgtspējīgā transporta departamenta direktors Heralds Reijterss aicināja Baltijas valstis iekļauties iepriekš noteiktajos termiņos līdz 2026.gadam. To ir būtiski ņemt vērā, lai nākotnē netiek zaudēts nepieciešamais ES finansējums, kas varētu būt līdz 85% no visa projekta izmaksām.
Jau vēstīts, ka šodien un 11.aprīlī Tallinā notiks sanāksme "Rail Baltica" Global Forum 2018", kas ir galvenais starptautiskais "Rail Baltica" pasākums šajā gadā, kura laikā tiks skatīta "Rail Baltica" loma Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridorā, pilns šīgada projekta iepirkumu plāns, kā arī jautājumi, kas saistīti ar projekta nākotnes finansējumu.
Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, kuru nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem.