abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi26492
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Eksperti diskutē par apvienotā tilta pār Daugavu projektēšanu un būvniecības ieceri : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Eksperti diskutē par apvienotā tilta pār Daugavu projektēšanu un būvniecības ieceri

Eksperti diskutē par apvienotā tilta pār Daugavu projektēšanu un būvniecības ieceri

Pirmdien, 31. oktobrī, Satiksmes ministrijā notika ekspertu diskusiju “Apvienotais tilts – "Rail Baltica" risinājums Daugavas abu pušu savienošanai”, kurā eksperti diskutēja par aktuālajiem divlīmeņa šķērsojuma tehniskajiem risinājumiem un būvniecības ieceri, kā arī apsprieda ar autoceļu infrastruktūru saistītus jautājumus.

 “Jaunais apvienotais jeb divlīmeņu autotransporta un dzelzceļa tilts pār Daugavu ir nozīmīgs savienojums gan "Rail Baltica" projektā, gan kopumā Latvijas transporta sistēmā. "Rail Baltica" būvniecības prioritārais posms ir virzienā no Lietuvas robežas uz Rīgas lidostu un Salaspils kravu termināli, lai varētu sākt nodrošināt dzelzceļa pārvadājumus uz Eiropu. Savukārt autosatiksmē šis tilts ir būtisks, lai savienotu Rīgas apvedceļu un to izbūvētu atbilstošu esošajai transporta noslodzei, attiecīgi arī apvedceļu veidojot kā mūsdienīgu automaģistrāli,” diskusijā uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Klātienes diskusijā piedalījās satiksmes nozares eksperti, "Rail Baltica" projekta ieviesēji,  kopuzņēmuma "RB Rail" AS un "Eiropas Dzelzceļa līnijas" pārstāvji, projektētāji no "DB Engineering & Consulting" GmbH, VSIA “Latvijas Valsts ceļi”, Salaspils un Ķekavas novada pašvaldību pārstāvji, turpinot sarunu ciklu par "Rail Baltica" projekta ieviešanu Latvijā.

Par apvienotā tilta ideju, projekta ieviešanas gaitu un laika grafiku pastāstīja "RB Rail" AS Tehniskais direktors Latvijā Ēriks Diļevs. “Apvienotais tilts pār Daugavu ir viens no komplicētākajiem "Rail Baltica" infrastruktūras risinājumiem un unikāla būve pasaulē, kā arī šī brīža ģeopolitiskajā situācijā ieguvis vēl stratēģiskāku nozīmi kopējās reģiona savienojamības un mobilitātes stiprināšanā. Esam izstrādājuši būvprojekta pamatrisinājumus, tai skaitā veikti nepieciešamie ģeodēzijas darbi kā arī specifiski ģeotehniskās izpētes darbi Daugavas upē. Šobrīd tuvojamies būvprojekta izstrādes noslēdzošajam posmam Izstrādātie būvprojekta pamattrisinājumi paredz divas atdalītas autoceļa brauktuves ar divām joslām katrā braukšanas virzienā un papildu apstāšanas joslu augšējā tilta līmenī, kā arī dzelzceļa infrastruktūru pasažieru un kravas pārvadājumiem zemākajā līmenī. Kopējais tilta garums – 1,15 km. Izvēlētais konstrukcijas risinājums – tērauda kopņu sistēmas tilts ar augstumu līdz pat 12 m un masīviem balstiem Daugavā.” Apvienotā tilta būvprojekta izstrādi plānots pabeigt līdz 2023. gada 3. ceturksnim, lai jau nākamā gada nogalē pēc finansējuma piesaistes no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta Militārās mobilitātes finansējuma uzsāktu tilta pirmās kārtas būvniecību.

Banner 280x280 Banner 280x280

"DB Engineering & Consulting" GmbH, ko pārstāvēja izpilddirektors Baltijas valstīs Burhans Erkans (Burhan Erkan), norādīja, ka apvienotais tilts ir svarīgs Baltijas valstu savienojamībai ar Eiropu, kā arī Salaspils un Ķekavas novadu izaugsmei, tāpēc uzņēmums augstu vērtē savu dalību šajā projektā. Uzņēmuma inženieri, kas bāzēti Rīgā un arī ārvalstīs, strādā, lai īstenotu šo unikālo divlīmeņa autoceļa un dzelzceļa tilta projektu, kuram līdzvērtīgi būs vēl tikai daži pasaulē. Ar apvienotā tilta tehnisko šķērsgriezumu iepazīstināja uzņēmuma projektu vadītājs Ēriks Kammels (Eric Kammel). Tilta tehniskā iecere paredz divus dzelzceļa sliežu ceļus ar ātrumu 249 km/h, virs kuriem atradīsies autoceļš ar kustības ātrumu 90 km/h. Tilts sastāvēs no astoņiem tērauda laidumiem, tostarp sešiem 150 metru laidumiem un diviem 125 metru laidumiem. Projektētāju pārstāvis iepazīstināja ar infrastruktūras salāgošanas, projektēto ātrumu, ietekmes uz vidi, tostarp trokšņu samazināšanas izaicinājumiem. Apvienotā tilta būvniecības iecere palīdzēs optimizēt arī tā uzturēšanai nepieciešamās izmaksas, tāpat izvēlētais risinājums nodrošinās labāku militāro mobilitāti un atstās mazāku ietekmi uz esošajām inženierkomunikācijām.

Diskusijas uzmanības lokā bija arī autoceļu infrastruktūras jautājumi, ar kuriem iepazīstināja VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (turpmāk – LVC) Attīstības pārvaldes direktors Klāvs Grieze. Apvienotā tilta būvniecība sekmēs Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģijas līdz 2040. gadam ieviešanu, kas paredz izveidot vienotu, drošu un efektīvu valsts galveno autoceļu tīklu, lai nodrošinātu Rīgas apvedceļa sasniedzamību no jebkura administratīvā centra Latvijā ne ilgāk kā divu stundu laikā. Papildus apvienotā tilta būvniecība veicinās Eiropas Savienības normatīvos aktos ietvertās prasības par ātrgaitas autoceļu izbūvi Eiropas transporta tīklā (TEN-T) pamattīklā, kā arī atslogos Rīgas HES dambi no kravas un cita veida transporta. Tāpat plānots savienojums no apvienotā tilta mezgla līdz Ķekavas apvedceļam, nodrošinot vienotu Rīgas apvedceļa maršrutu. Šis projekts vēl ir izstrādes stadijā, jo nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums.

Diskusijā bija iespēja uzklausīt arī Ķekavas un Salaspils novadu pašvaldību viedokli par pārmaiņām, ko ieviesīs jaunā infrastruktūra. Ķekavas novada domes priekšsēdētājs Juris Žilko atzīmēja, ka ar projektētajiem panākta vienošanās par tilta augstumu, lai nodrošinātu kuģošanu akvatorijā starp Rīgas HES un Ķeguma HES, kā arī salāgoti apvedceļu risinājumi ziemeļu pusē un pieslēgums valsts reģionālam autoceļam P85 Rīgas HES-Jaunjelgava. Tāpat izvēlētā tilta risinājums ļauj saglabāt ūdens izmantošanas iespējas, veicina mobilitāti un paver iespējas investīciju piesaistei novadam. Vienlaikus jāpievērš uzmanību mikromobilitātes risinājumiem starp Ķekavas un Salaspils novadiem. Kā norādīja Salaspils novada domes priekšsēdētāja vietnieks Raivis Anspaks, pašvaldība jau projektē velocsipēdu ceļu savienojumam no Saulkalnes līdz Zirņu salai, kas ietver arī posmu pa Rīgas HES.

Par priekšnoteikumiem būvdarbu uzsākšanai pastāstīja SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” Projekta ieviešanas un vadības departaments direktors Einārs Jaunzems. Lai uzsāktu būvdarbus nepieciešams finansējums, pabeigts būvprojekts un pabeigta īpašuma atsavināšana. Izpildoties minētiem priekšnoteikumiem, kā arī noslēdzoties "Rail Baltica" pamattrases Latvijas teritorijā būvdarbu iepirkumam ārpus Rīgas pilsētas robežām, plānota būvdarbu uzsākšana – sākotnēji Iecavas apkārtnē, pēc tam apvienotā tilta posmā. Kopumā tilts ir sadalīts 3 būvatļaujās un prioritāri darbus plānots uzsākt trešajā būvatļaujas posmā, veicot darbus, kas atrodas ūdenī. Šis ir viens no laikietilpīgākajiem būvniecības posmiem, kas paredz metinātas tērauda kopnes, balstu betonēšanu ūdenī un pamatbūvniecību ūdenī. Darbi tiks uzsākti 2023. gadā beigās un tos šajā posmā plānots pabeigt līdz 2026. gada beigām.

Diskusiju vadīja Kārlis Eņģelis, Satiksmes ministrijas Dzelzceļa politikas un infrastruktūras departamenta direktors.

Papildu informācija:

2021. gada augustā valdība atbalstīja apvienotā autoceļu un "Rail Baltica" dzelzceļa tilta pār Daugavu projektēšanu. Projekta ietvaros tiks izbūvēts jauns divlīmeņa šķērsojums pār Daugavu un  ar to saistītā autoceļu infrastruktūra. Apvienotā tilta risinājums mēroga, tehnisko un ekspluatācijas raksturlielumu dēļ uzskatāms par pasaules līmeņa inženierbūvi Latvijā. Tas būs nozīmīgs ieguldījums Latvijas transporta sistēmas pilnveidē un sekmēs Rīgas apvedceļa pārbūves īstenošanu, kas kā prioritārs virziens iekļauts Latvijas valsts autoceļu stratēģijā līdz 2040. gadam.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.